Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg flere forbruksmålinger med min 525D :)

Har kjørt 1250km i julen. Ca 1100 av disse er tur retur Bergen-Moss. Snittforbruk på dette er 0.67. Komputer oppga 0.68. På returen i dag, (ren langkjøring) nådde jeg ned på 0.57. Er kanskje ikke så ille det :)

Det var såpass glatt mesteparten av turen at det berømte egget var tilstede hele tiden. Regner med at det gir litt lavere forbruk en normalt for vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har opplevd nykking på e60? Jeg får nykking på ca 2300 rpm. Opplever også merkelig høy turbo susing... er det noen slanger som bør sjekkes? ellers går bilen bra... mente først det var dtc som tullet, men det er det ikke. 2006 525D

Fant en luft slange som var hoppet av. Merkelig at den bare er tred på uten klemme:/ Må innrømme at det er ikke mye jeg forstår hva er hva i motorrommet på denne bilen, og jeg har skruet mye bil gjennom årene...

Kan du forklare hvor slangen er i motorrommet. Eller enda bedre et bilde :)

Sliter med nykking mellom 1800-2500 omdreininger.

Veldig takknemlig for litt hjelp :)

Heisann

Den slangen som var håppet av var rett under luftfilterboksen. Mener denne er til EGR. Du finner denne på venstre side i motor rommet, under luftfilter. Når denne slangen håppet av, luktet det svidd i bilen også, samme lukten som kom fra slangen. (EGR???) Jeg opplever da også nykking ved rensing av DPF. Det kan vel ikke være dette som du opplever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke slangen under luftfilteret når jeg får tid om et par dager :)

Har ikke merket noe uvanlig lukt, så det er vel ikke dette som er problemet.

Har lurt på om det kan være PDF rensing. Hvor ofte renses filteret, og hvor lang tid tar en slik rens? Synes også nøkkingen kan være vel heftig. Rykking i hele bilen og turtallsnål som spretter opp og ned. Har ikke fått testet dette så mye men med rundt 20-25 minusgrader var det plagsomt.

Har lagt opp en liten filmsnutt på Youtube, men det er ikke så lett å se pga at nøkkingen gjør det vanskelig å holde kamera i ro :( Setter på fartsholder så det er ikke jeg som tøyser med gasspedal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrukstall får man på gammelmetoden, med tripteller og pumpetall. Computerens verdier stemmer svært sjelden. De aller fleste jeg har prøvd har vist for lavt forbruk, sikkert bevisst av fabrikkene for å imponere prøvekjørere. Min E61 viser faktisk 10-15% for mye. Siste måling viste 0.92 på computer, kalkulator og telleverk ga meg 0.80.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er de festene midt på bakseteryggen i min E61 beregnet til? Er på jakt etter en smidigere løsning for å skille av bagasjerom og kupe, med netting av samme type som den rollo-komboen. Har søkt men finner ingenting i ETK foruten en fast "grill" som er listet som ENDED.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Nederland i nyttårshelga....Kjææmpetur! :D

Snø var de ikke glad i fordi de kjører på sommerdekk (har ikke krav til dekkene annet enn spordybe så de kjører på sommerdekk) HEHEHEHEH.

Men det jeg opplevde her er at jeg fylte diesel i tyskland og nederland. Men når jeg skal starte bilen der nede jaget den opp og ned mellom 300 og 1700 omd. ett par ganger og stoppet. Måtte starte bilen 5-6 ganger før den gikk, og får å få den til å gå jevnt måtte jeg ruse opp motoren litt. Da gikk den som normalt. Når motoren er varm ingen problem. Tenkte det var dieselen. :(:^o

Kom hjem til Norge fyller på 55 liter i Oslo og kjører hjem til Trondheim. I morrest når jeg skulle på jobb samme tingen. Er det Diesel eller kondens etter ferjeturen?

Noen tips for hva jeg må følge med.

PS kjører 525dat 2005 mods

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort sagt har jeg både hundebur og barnevogn i bagasjerommet. Det går nå fint uten rollo med nett til taket, men da har jeg ingen mulighet til å utnytte høyden i bagasjerommet. Rollobjelken stjeler ca 15cm av dybden i bagasjerommet, så jeg er på jakt etter en enklere løsning for å montere sikringsnett til taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet glødeplugger på min her om dagen, det er veldig enkelt :)

Likevel går den ikke alltid HELT rent med en gang, men etter ca fem - ti sekunder på tomgang er den seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit. Pass på å stå et sted hvor det er varmt og godt. Når du ser på de nye skjørta så ser du hvordan de gamle er festet. Pass på å rense bort all gammel DRIT. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Nederland i nyttårshelga....Kjææmpetur! :D

Snø var de ikke glad i fordi de kjører på sommerdekk (har ikke krav til dekkene annet enn spordybe så de kjører på sommerdekk) HEHEHEHEH.

Men det jeg opplevde her er at jeg fylte diesel i tyskland og nederland. Men når jeg skal starte bilen der nede jaget den opp og ned mellom 300 og 1700 omd. ett par ganger og stoppet. Måtte starte bilen 5-6 ganger før den gikk, og får å få den til å gå jevnt måtte jeg ruse opp motoren litt. Da gikk den som normalt. Når motoren er varm ingen problem. Tenkte det var dieselen. :(:^o

Kom hjem til Norge fyller på 55 liter i Oslo og kjører hjem til Trondheim. I morrest når jeg skulle på jobb samme tingen. Er det Diesel eller kondens etter ferjeturen?

Noen tips for hva jeg må følge med.

PS kjører 525dat 2005 mods

Tviler på at du får kondens på ferga gitt :) Stort sett er det vanskelig å få kondens i nyere biler som har plast tanker. Ta en tur å få lest av feilkoder.. evt vent å se til du har fått byttet ut all dieselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor er de festet? I hjulbuene, under bilen, under pyntelistene når man opner døra? Må man av med bunnplata under bilen?

Det må vel finnes ein diy på dette, skulle man tro ... [-o<

edit; ahh, såg først NÅ at du skrev at eg ser på de nye skjørtene hvor de gamle er festet.. :applause: Trøtt etter jobb... (men man vet jo alikevel ikkje hva man må ta av, se under, demontere osv for å få løs de originale skjørtene... :P

Gg fant ein DIY, men får ikkje lastet ned fila, selv om eg har konto på forumet, hmmm.. : http://forums.5series.net/topic/38200-diy-m-sideskirts/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...