Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

hvor breie kan egentlig felgene være bak på en e60 så det ser bra ut og ikkje subber?

Det er et veldig vanskelig spm å svare på, Astri, siden det er ufattelig mange faktorer som spiller inn. Felgtype, ET (innpress), dim selvfølgelig, dekktype/merke, senk/stivhet på fjærer osv osv osv :evil:

Som du ser av mine innlegg over her så sliter jeg med det samme selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syns er så rart, er at jeg leste gjennom tråden til Saltkjelen om hans E61 520DAT, og der nevnes det jo 285, t.o.m. 295 etc som går UTEN subb bak???

Hva ruller du på caaatooo? dim?

Min subbet nemlig ikke i førsten, kun nå de 4 siste dager:(

Jeg kjører rundt på nøyaktig samme hjulsettet som Saltkjelen; 8,5x20 ET 18 foran m/Pirelli P-Zero Nero 245/30/20 og 10x20 ET 24 bak m/Pirelli P-Zero Nero 285/25/20 (nå 285/25-20" Michelindekk bak). Bilen min er for øvrig senket ca. 65 mm foran og 40 - 45 mm bak. Subbet ikke noe som helst på Pirellidekkene, og har ikke hørt noen subbelyder på Michelindekkene heller, selv om disse går heeelt ut til skjermkanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syns er så rart, er at jeg leste gjennom tråden til Saltkjelen om hans E61 520DAT, og der nevnes det jo 285, t.o.m. 295 etc som går UTEN subb bak???

Hva ruller du på caaatooo? dim?

Min subbet nemlig ikke i førsten, kun nå de 4 siste dager:(

Jeg kjører rundt på nøyaktig samme hjulsettet som Saltkjelen; 8,5x20 ET 18 foran m/Pirelli P-Zero Nero 245/30/20 og 10x20 ET 24 bak m/Pirelli P-Zero Nero 285/25/20 (nå 285/25-20" Michelindekk bak). Bilen min er for øvrig senket ca. 65 mm foran og 40 - 45 mm bak. Subbet ikke noe som helst på Pirellidekkene, og har ikke hørt noen subbelyder på Michelindekkene heller, selv om disse går heeelt ut til skjermkanten.

Må være kastet en subbeforbannelse over meg :twisted:

Du har jo mye mer senk enn meg i tillegg, men sikkert litt stivere oppsett, men allikevel :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skillbill: Skal få svar fra dekkleverandøren iløpet av dagen. Var mekerlig at det subbet ja..(ps: har et justerbart senkesett liggende til den her 8) )

Jeg har time for omlegging kl 13.00, kjøpte pirelli zero nero 275/30/20 i steden, så får jeg håpe det ordner seg.

Men kan fjærene ha blitt slitt på noen måte? At det er derfor det subber? Gjorde jo ikke det da jeg kjørte fra deg i moss da jeg henta felgene! kun de siste 4 dager... og har ikke grisekjørt på humpete vei, ei heller lasta tungt baki, bortsett fra vinterdekka da:P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig var jeg innom Tronrud Bil Fredrikstad, og spurte om pris ang update av software etc og muligheter for avspilling av mp3.

Svaret fra serviceavd var at det ikke fungerte på alle biler, da det hadde mye og si HVORDAN mp3'ene ble brent på cd???

Man brenner da vitterlig en "data-plate" akkurat som man brenner en backup av diskinfo?

Man setter inn cd/dvd, velger "data/backup" og bare drar over de mp3-filer man vil brenne???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man setter inn cd/dvd, velger "data/backup" og bare drar over de mp3-filer man vil brenne???

Min E61 er fra Mai 2004 og nettopp oppgradert. Bruker disse settingene i Nero:

ni7090zlq10sonjw20s3.jpg

og1tduc962olrtyo63mi.jpg

Lager en katalogstruktur som dette og brenner i 24x:

wxl36tiu25cdwl9r1he6.jpg

Legger ikke inn låtnummer i filnavnene siden bilens software legger til 001, 002 etc. (er ikke så nøye på om låtene kommer i samme rekkefølge som orginalt).

Ellers så passer jeg på at alle låtene er i 192kbps og fjerner eventuelle "rare" tegn i låtnavn (just in case).

Dette fungerer helt knall og blir seende slik ut:

2kehxkuf5qermq1in2xb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha!

Jeg bruker et prog som fulgte med toshibaen min, og det heter bare disc creator, og vanligvis, når jeg brenner mp3 for bruk i/på dvdspiller så velger jeg bare "NY PLATE" - "DATA-CD", og slenger inn de mp3 jeg ønsker.

Men da er kanskje bil-dvd litt mer følsom på struktur da, var det de sa på tronrud hvertfall, men de ga meg ikke noen nøyaktig beskrivelse, og de garanterte ikke at det ville fungere etter software-update, uansett hvordan man brant:(

men men.. tar update etterhvert så får jeg bare håpe på det beste, pluss at jeg følger dine råd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw, brenner du på cd eller dvd?

Bare hyggelig vettu :)

Jeg brenner CD (siden jeg har hatt bilen så kort tid at jeg fremdeles bruker navigasjonen til og fra jobben hehe. Men testet kjapt ved å slenge innpå noen filer på DVD som jeg satte inn i navigasjonsdrivet. Fungerte det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi til stadighet diskuterer temaer rundt E60 på forskjellige tråder kan vi like greit samle alt på en felles tråd.

Genialt! :idea:

Så, er det noen som dekode software versjonen på min?

Har følgende bilder ifra de skjulte I-Drive menyene som visstnok skal kunne dekodes.

pmf787qojbqe3a73vxw7.jpg

todzv894qq6zcdbiqt8d.jpg

nymiaagunwlat87n37cf.jpg

Hva vil denne dekodingen være godt for? Kan man f.eks. "låse opp" DVD spilleren til å også kunne spille filmer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...