morteym Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Selv om sjåførene av disse merkene tråkker fortest på gassen, understreker Humlegård at det nettopp er disse sjåførene som oftest er de beste sjåførene. – De som kjører disse bilmerkene, er oftest menn i 40 til 50 årene. De har lang erfaring bak rattet og kjører mye bil. Selv om de kjører offensivt, er ofte flinke sjåfører, konkluderer UP-sjefen. UP-sjefen sa noe riktig da Og grunnen til at bmw er høyt opp tenker jeg er at biler som kia ikke kommer seg forbi i det hele tatt He he he!!
Analex Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Jeg elsker å kjøre forbi, men det har ikke noe å gjøre med bilen. Jeg vil forbi uansett.
Geir Anders Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Politiet i stavern har forresten en sivil E30 M3:-( Dette er vel tilfelle! Hvor i alle dager har du dette fra? Det er 3-4 stk av disse bilene i distriktet, og ingen av disse er sivile. Jeg bor forresten i Stavern, og har til gode å se den bilen du snakker om.
ingard Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Kvinner skulle blitt fratatt sertifikatet.. Ja, jeg sa det..
oddis Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Mr.Humlegård har faktisk mer forstand enn jeg trodde: De som velger disse merkene, er jo ofte personer som er mer interessert i bil enn gjennomsnittet. De er opptatt av bilens kjøreegenskaper og setter kjøreglede høyt. De kriteriene får de i stor grad oppfylt i disse bilmerkene, sier Humlegård. og Selv om sjåførene av disse merkene tråkker fortest på gasspedalen, understreker Humlegård at det nettopp er disse sjåførene som oftest er de beste sjåførene. Gikk bra helt til hans påstander om kvinner i trafikken. At de er drømmesjåfører for den norske stat og Politiet kan jeg tro, siden de kjører forsiktig og sakte (+sinker trafikkflyten) slik man i tråd med reglene skal gjøre (...)
skillbill Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 slike utsagn kvalifiserer vel til kjønnsdiskriminering? hehe!
Astri Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Jeg for min del er imponert over at det fortsatt finnes folk som mener at kvinner generelt er dårligere sjåfører enn menn. Dette er vel en type holdning som hører en annen tid til TAKK! E så enige me deg! Det e barra ein idiotisk myte at kvinnfølka ska vær dårligere sjåfører enn menn! Egentlig så e det ganske individuelt om du e mann elle dama, gammal elle ung!
Analex Skrevet Juni 23, 2008 Skrevet Juni 23, 2008 Kvinner skulle blitt fratatt sertifikatet.. Ja, jeg sa det.. Kvinner skulle aldri hatt muligheten til å tilegne seg sertifikatet i det hele tatt.
-Anders- Skrevet Juni 23, 2008 Skrevet Juni 23, 2008 selvfølgelig elsker jeg å kjøre forbi. Må jo vise hvem som er sjef på veien! Neida, men jeg blir provosert av lusekjøringa til folk, og ikke minst folk som legger seg over til venstre når de skal svinge til høyre. ahrghhh! Mye som irriterer meg i trafikken. Folk som ødelegger flyten genrelt.
Lars89 Skrevet Juni 23, 2008 Skrevet Juni 23, 2008 Mye rar kjøring... Kjørte bak et eldre par for litt siden. De holdt ca 70 i 80-sona, 50 i tuneller og begynte å BREMSE, blinke og legge seg ut til siden for å "hjelpe" meg forbi. Det var svingete, dobbel sperrelinje og kom biler imot for faen!
BreitBau Skrevet Juni 23, 2008 Skrevet Juni 23, 2008 Var i en situasjon her om dagen, lå bak 3 biler. Første med henger. Nummer 2 er stasjonvogn. Nummer tre err med henger.. Kjører fordi nummer 3 enkelt og greit.. Skal kjøre forbi nummer 2 da jeg ser det kommer en bil som jeg bedømmer er ca 400 meter lengre borte. Hiver 325en i 3 og gir på og kommer meg LETT opp på siden og DA skjer det.. GAMLINGEN i stasjonsvogan begynner å tute og blinke med lysene.. Det IGJEN fører til at kvinnfolket foran oppfater det som at hun må BREMSE for å slippe meg forbi, da jeg egentlig skal inn MELLOM henne og stasjonsvogna.. La oss bare si det ble trangt mellom bilene der. Bilen som kom møte rakk å svinge ut omtrent i skråninga, svinge inn på veien igjen og gi på lenge før jeg noengang hadde vært i fare for å skape en farlig situasjon.. Jeg må si jeg føler meg litt forundret over situasjonen.. Jeg har igjen 300 meter til bilen i møte.. Jeg har kommet godt over halvveis forbi gamlefar som ligger i 70 km/t med en luke på vel 15 meter mellom han og hengern.. Jeg skulle jo svinge inn DER for faen, i stedet så bremser hengern, men det gjør IKKE gamlefar.. Luken reduseres til kriminelt liten og jeg greier jo å smette bilen på godt over 4 meter inn likvel, selv om jeg nok så fronten godt planta inn i hengern, da jeg skal forsøke og legge meg inn i en luke på 6-7 meter, der gamlefar bremser dårligere enn kvinnfolket foran, og jeg møter en bil.. Skjønner heller ikke at bilen i møte velger å legge seg i grøfta når det gjenstår godt og vel 300 meter til jeg når frem? Må si jeg er forundret over eldre sin måte å lese ett trafikkbilde på.. Må si jeg på generelt grunnlag skulle ønske det var obligatorisk med en kjøretime annethvert år fpr de over 60, for å kunne beholde sertifikatet.. Enkelte har overhodet ingenting på veien å gjøre, og de har kun sertifikatet fordi legen deres ikke har hjerte nok til å ødelegge den eneste livsgnisten de har igjen.. En annen situasjon fra i fjor sommer.. Det kommer en paralell vei inn på Rv7 fra en campingplass midt på en langslette. Her elgger jeg meg ut i forbikjøring for det kom jo ingen i mot, INNTIL det kommer en eldre herre opp fra den paralelle veien, ser seg kun BAKOVER og hiver seg inn på riksvegen, med da 100 m igjen til jeg sitter i fronten på bilen hans.. Heldigvis for han, var jeg forbi bilen jeg skulle kjøre forbi, men hadde jeg ikke vært det, skulle jeg stått på bremsa for å i det hele tatt kunne vært i nærheten av å unngå kollisjon..
Azeton Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 haha, sånt har skjedd meg også en gang.. Var en toyota rav 4 foran meg med et eldre kvinnfolk bak rattet som lå litt under fartsgrensa, så jeg bestemte meg for og sjekke mulighetene for forbikjøring, la meg slik at jeg hva som er fremfor meg, og da bråbremser dama foran meg! hun så at det kom bil, men det gjorde jo jeg også.. ente med at jeg måtte bremse alt det bil og jeg orket. hadde ikke mulighet til og snike meg rundt
ToreG Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 Var i en situasjon her om dagen, lå bak 3 biler. Første med henger. Nummer 2 er stasjonvogn. Nummer tre err med henger.. Kjører fordi nummer 3 enkelt og greit..Skal kjøre forbi nummer 2 da jeg ser det kommer en bil som jeg bedømmer er ca 400 meter lengre borte. Hiver 325en i 3 og gir på og kommer meg LETT opp på siden og DA skjer det.. GAMLINGEN i stasjonsvogan begynner å tute og blinke med lysene.. Det IGJEN fører til at kvinnfolket foran oppfater det som at hun må BREMSE for å slippe meg forbi, da jeg egentlig skal inn MELLOM henne og stasjonsvogna.. La oss bare si det ble trangt mellom bilene der. Bilen som kom møte rakk å svinge ut omtrent i skråninga, svinge inn på veien igjen og gi på lenge før jeg noengang hadde vært i fare for å skape en farlig situasjon.. Jeg må si jeg føler meg litt forundret over situasjonen.. Jeg har igjen 300 meter til bilen i møte.. Jeg har kommet godt over halvveis forbi gamlefar som ligger i 70 km/t med en luke på vel 15 meter mellom han og hengern.. Jeg skulle jo svinge inn DER for faen, i stedet så bremser hengern, men det gjør IKKE gamlefar.. Luken reduseres til kriminelt liten og jeg greier jo å smette bilen på godt over 4 meter inn likvel, selv om jeg nok så fronten godt planta inn i hengern, da jeg skal forsøke og legge meg inn i en luke på 6-7 meter, der gamlefar bremser dårligere enn kvinnfolket foran, og jeg møter en bil.. Skjønner heller ikke at bilen i møte velger å legge seg i grøfta når det gjenstår godt og vel 300 meter til jeg når frem? Må si jeg er forundret over eldre sin måte å lese ett trafikkbilde på.. Må si jeg på generelt grunnlag skulle ønske det var obligatorisk med en kjøretime annethvert år fpr de over 60, for å kunne beholde sertifikatet.. Enkelte har overhodet ingenting på veien å gjøre, og de har kun sertifikatet fordi legen deres ikke har hjerte nok til å ødelegge den eneste livsgnisten de har igjen.. hahaha har ikke ledd så mye på lenge som jeg gjorde når jeg leste denne, haha
antiloop Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 Kvinner skulle blitt fratatt sertifikatet.. Ja, jeg sa det.. Kvinner skulle aldri hatt muligheten til å tilegne seg sertifikatet i det hele tatt. Dere hadde vel helst sett at det kun var menn på denne planeten.!?
Hansh Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 Som min mor sier så er det kvinnfolk som er problemet i trafikken, ikke kvinner! (Og sef. alle andre som ikke klarer å tilpasse seg trafikkbildet på en fornuftig måte). Har selv opplevd å bli hindret i å legge meg inn igjen av en bil jeg kjørte forbi ved at han la seg helt oppi bilen foran. Gikk ikke særlig fort fordi det var en traktor o.l. som lagde køen og jeg kjørte forbi fordi ingen av de fremste bilene turde å kjøre forbi. Han flyttet seg akkurat da jeg til slutt presset meg inn foran pga, motgående bil. I følge reglene er man plikig å slippe inn folk som kjører forbi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå