Viko Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Det er helt sykt kordan regjeringen styrer dette landet. Først blir diesle bilene billigare pga partikkelfilter, så blir årsavgiften billigere for biler med partikkelfilter, og no snur hele greiene. Diesel blir dyrere pr. liter, årsavgiften stiger på biler med partikkelfilter, da hjelper det forsåvidt lite med reduksjon av innkjøp på dieselbilene. Tenk på "ALLE" dei som kjøpte dieselbiler no med partikkelfilter, kem ska betale prisfallet på bilene? En dieselbil bruker generelt mindre drivstoff enn en bensinbil, så vist en kjører 30000km + (Taxi f.eks) lønner det seg, men ikkje for mann i gata, som kjører 12000km i året. En "Hver" oppegående mann/dame som har go peiling på biler, motorer vet at en dieselbil forurenser mer enn en bensinbil, men dette er ingen unnskyldning. Eg synst denne regjeringer rett og slett er FORKASTELEG. Og er som lurte på å handle meg en 330d euro4 ?? Nei dette blir bare for dumt synst eg... Lenge leve FRP..
Fredrik Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Tror nok det blir FRP neste gang Jeg vet ikke hva jeg skal stemme neste gang, men det blir helt sikkert ikke et parti fra regjeringstroikaen... og heller ikke et annet sosialistisk parti... og heller ikke et religiøst fundamentert parti... og heller ikke et populistisk parti... og heller ikke norges eldste parti... så da er vel valget egentlig ganske klart for min del hvis jeg skal stemme på et parti som det er realistisk at er representert på Stortinget...
Tore Diesel Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Tror jeg må kjøpe meg en slik en, å ta ett lite pull utenfor stortinget, bare i protest!!
Werther Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Man behøvde ikke akkurat være Vismannen i tårnet på "fangene på fortet" for å skjønne at dieselprisene ville skyte i været når dieselbil-avgiftene ble satt ned. Og at politikere frister med godteposen, for så å øke avgiftene igjen er ingen bombe. God gammeldags rævkjøring... Jeg holder meg til bensin selvom det koster meg 20kr mer pr dag. Tviler på at FRP vil fikse opp, da alle politikere snakker sjøsprøyt... FRP er blitt noen bløte nisser som bare snakker om eldreomsorg og barnehage. Før var kampsakene deres billig bensin, bedre veier, lavere avgifter, mindre innvandring m.m, men i dag er de akkurat som Høyre, AP og SV. Savner Carl
Tore Diesel Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Og når de endelig har fått storparten til å kjøpe bensinbiler igjen, så skrur de bensinprisene til himmels også, for flå oss til skinnet, skal de uansett.
eirikrab Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Dette klimahysteriet gjør meg gal.. Må vel snart betale avgift for å slippe en fis i dette landet her.. Metan-gass er jo skadelig for miljøet Får i så fall håpe det ikke får tilbakevirkende kraft....
StianA Skrevet April 17, 2008 Skrevet April 17, 2008 et "lite" plaster på såret enn så lenge. http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=514099
VillKapping Skrevet April 17, 2008 Skrevet April 17, 2008 Forandring i årsavgift er bare småplukk. Er nok ikke den som har gjort at mange har kjøpt dieselbil. Er innføring av CO avgiften inn i engangsavgiften som trigger det. Og det er akkurat den som føles så urettferdig i dette landet. Skal det bli mer miljøvennlig så må vekt og effekt bort der og kun betale avgift på CO.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå