Gå til innhold

Gjett bilen


D.C.V
 Share

Anbefalte innlegg

LaForza :)

Sær amerikansk/italiensk doning :P

Det stemmer! Rettere sagt LaForza Magnum, trodde faktisk den skulle være verre :wink:

Snodig doning bygget på et Iveco miltærbil chassi og lansert i 1985 som konkurrent til Rang Rover. I USA så fikk man den med Ford V8ere og her i Europa med Alfa Romeo V6er og Fiat rekkefirer på 2 liter. Produsert helt fram til 2003 og bilen jeg la ut bilde av var siste generasjon, første så enda verre ut. Bakfra så den ut som en forvokst Fiat Uno :wink: Går en sølvgrå sent 80 talls modell av denne her i byen, med V8er og brunt skinninteriør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss se om dere klarer denne :)

Det er en "oppfølger" til en bil som har vert veldig godt likt blant entusiastene. En på mange måter sær bil, men vil påstå at de alltid har hatt konseptet sitt i orden: liten, lett og manuvrerbar :P

qo6ve7q496i3o2jt9lg5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første VW med frontmotor og forhjulsdrift :)

Nemlig... og utgangspunktet for Golf I... :)

VW K70 var et prosjekt Folkevogn "arvet" ved overtagelsen av bilmerket NSU. Bilen er designet av Claus Luthe og han vet vi hvem er (var) her inne også iom. at han var ansvarlig/medansvarlig for E28, E30, E36, E31, E32 og E34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda 1300 het den vel her til lands, i enkelte andre land het den Familia, og den er også solgt som Kia Brisa.

Men selve stjernen het R100, 2 dørs coupe med wankel under panseret, og den ser vi på bildet over.

Og ja, jeg har selvsagt hatt Mazda 1300 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW K70 var jo Knut sier VW første bil med framhjulstrekk og frontmotor! :) Bygget mellom 1970 og 1975 i rett over 210 000 eksemplaerer og er i dag en relativt sjelden veteran. Navnet K70 henviste til bilens 70 hesterkefter fra en 1,8 liters motor. Bilen ble tegnet av Klaus Luthe og ble utviklet av NSU som en mindre søstermodell til RO80, men NSU sleit på slutten av 60 tallet så VW overtok bilen som en etterfølger til VW Type 4. Passaten tok helt over for K70 i 1975, selv om Passat kom alt i 1973.

Edit: Da var jeg for sent ute igjen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda 1300 het den vel her til lands, i enkelte andre land het den Familia, og den er også solgt som Kia Brisa.

Men selve stjernen het R100, 2 dørs coupe med wankel under panseret, og den ser vi på bildet over.

Og ja, jeg har selvsagt hatt Mazda 1300 :)

Hehe, du har selvsagt rett. Jeg hadde btw storebroren RX2 back in the days.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...