Gå til innhold

E39 2001 530dat med fusking


Kjennern
 Share

Anbefalte innlegg

Sette i en brukt hjerne? Som har dyseverdiene fra en annen bil? Ikke lurt.. Hva med alt det andre som hjernen er flettet sammen med, startsperre,automat, antispinn osv? Blir mange lamper som lyser av slikt, om motoren heletatt starter...

En helt ny hjerne tror jeg er helt tom og må programmeres hos BMW.

Ville heller tatt veivakselføler og kamakselføler.

Kjør med diagnose påkoplet og lest ut dieseltrykket når motoren fjusker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har kjørt så mye diagnoser at jeg bli gal.....

Og det er kun innsprutnings hjerne som jeg skal prøve. Ikke hoved hjernen. Har også 6 dyser som jeg skal bytte ut. Gjør dette på BMW verksted så de kan programere den korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Blir nesten redd jeg nå, jeg skal kjøpe en 2001 530DAT som har byttet diverse deler med noe av samme feil. Det som ble byttet var innsug da spjeldene løsner og blir med inn. Magnus her på forumet har nettopp fått en skikkelig overhaling da samme feil på hans bil oppsto. Han måtte bytte turbo, full overhaling av topp m.m.

Jeg hørte på bilen som jeg skal ha og syns den gikk litt "hardt"? Har ikke vært mye borti disse motorene men de skal kanskje gå litt hardt?

Håper de finner feil på bilen din....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal være redd for M57D30 motoren, er jo tross alt en del av dem som funker bra også :)

Jeg har nok bare vært maks uheldig. Grunnen til at jeg bytter så mye nå er for å prøve å bare bli ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle levert bilen til Raj på rexziauto i bergen ved siden av jæger....

Han har jobbet som bmw og rover mekaniker hos Jæger sentrum i sikkert 20 år. Er ekspert på elektronikk. Jæger sender biler til han og hvs de ikke får til ting. Send han en mail og forklar alt så får du sikkert svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er den levert verksted med "nye" deler, 6 dyser, 1 stk høytrykks pumpe og en hjerne som jeg mest sannsynlig ikke gidder å bytte. Tar en service samtidig. Så bytter pumpa i første omgang tror jeg. Siden de 6 dysene som står i er testet OK i benk hos Bosch verksted.

Eneste kjipe var at nå virker den helt perfekt igjen da.....

Satan sjæl den feilen der he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var følgende bestilt :)

http://www.ecufix.com/shop/index.php?ma ... cts_id=181

Diag kabel til 30£ ikke så ille. Har fått tak i INPA + Carsoft så tenkte å få kjørt en diag når feil er der. Ser ut som bilen har skrekk for verksted så da skal den jo så klart være helt OK!!!!!!!!!!

Ellers tok ting litt tid....stått siden mandag for å bytte pumpa.

Hadde visst nok ikke verktøy som passa :roll: Så får ikke bilen før på mandag. Knæsj det, 1 uke for en Insp2 + bytte av en pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres faktisk ut på meg som om du har samme feil som jeg hadde. bytta diesel trykkføleren da denne ga gjernen gale signaler bilen ble krute go etterpå kostet rundt 1000lappen mener jeg. regner med at dieselfilter er byttet? har en 1999 530dat er rullet 170 000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke bytta da dem aldri fikk ut fingern og fikk riktig verktøy.

Og jeg måtte ha bilen idag, skal på jobb reise.

Så må vente litt til. Jobber litt med å få noen til å bytte den på kveldstid. Så får vi se.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...