Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ny status nå er at dem mener ALLE dyser må byttes. Det etter samtale med BMW? sentralt.

Virker som svaret på alt med M57D30 er å bytte dyser.....

Har blitt en gjenganger det på bilen.

:rompe:

Skrevet

Merker jeg svetter litt av det du skriver, kommer over endel innlegg med feil på E39 530Dat.

I mitt tilfelle har jeg hatt et stk turboras.

Og det fortonet seg helt annerledes enn det du beskriver.

Den gikk elendig, og røyk som pokker.

Men det er farlig å kjøre med defekt turbo, hele motoren kan rase.

håper du finner ut av dette, de verste feilene som er, er de som kommer og går.

Tror jeg selger min til våren, høres ut som dyre biler å sitte med når årene drar på?

:roll:

Synd for det er en glimrende motor i E39.

Skrevet

Da er problemet blitt løst på for min del.

All honør til ATbil som jeg handlet hos for 2 år siden, de tar bilen tilbake til en OK byttepris utifra dagens marked. Og jeg slipper å tenke på kostnader med å fikse 530d'en i det hele tatt. Så da den blir levert, skal jeg slippe å tenke noe mer på den.

Valgte å bytte den inn mot en 2001 E46 320ia cab med 77K km på tellern :) i en lekker blåfarge med sort sportskinn.

Skrevet

All honør til ATbil som jeg handlet hos for 2 år siden, de tar bilen tilbake til en OK byttepris utifra dagens marked. Og jeg slipper å tenke på kostnader med å fikse 530d'en i det hele tatt. Så da den blir levert, skal jeg slippe å tenke noe mer på den.

Valgte å bytte den inn mot en 2001 E46 320ia cab med 77K km på tellern :) i en lekker blåfarge med sort sportskinn.

Så deilig da, og en cabrio er jo slett ikke vondt - grattis!

Håper du oppretter en ny tråd med den nye bilen, og at du vil bli mer fornøyd med denne!

8)

Blåfarge... kan det være Estorilblå, isåfall :beer:

Skrevet

Bra service det!!

Dersom noen finner ut hva den permanente løsningen på problemet er etter hvert, så fint om tråden oppdateres...

Er sikkert flere 530D eiere enn meg her inne som svetter litt når man leser slikt...

Skrevet
Dersom noen finner ut hva den permanente løsningen på problemet er etter hvert, så fint om tråden oppdateres...

Er sikkert flere 530D eiere enn meg her inne som svetter litt når man leser slikt...

Enig, jeg begynner å telle på knappene mht dette prosjektet selv.

:P

Ja er estoriel blå

Dæven, det er fargen/bilen sin det, da får du slenge ut en tråd om herligheten etterhvert!

8)

Skrevet

Siste update er at alle dyser ble bytta, og nå går den fint(enn så lenge).

Edit: Litt synd at man må bytte alle dyser for å finne den som er defekt.

Og siden jeg hadde den på sjekk på Bosch verksted og de sa alle dyser er OK finner jeg det hele utrolig rart. Men men shit happends, ble ikke noen HD tv i år. Eller 540...

Men nå har jeg bytta bil så i dont care any more 8)

Skrevet

Har kjørt M57 i over 5 år nå uten motorproblemer. 530d'n hadde gått nærmere 250 000 ved salg og 730d'n har rullet ca 230 000. Dette må da være uheldige omstendigheter, mandagsbil eller lignende...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...