Gå til innhold

Felgene er stjålet!!!

Thunder
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er nok noen fra østeuropa som har sommerferie og som har starta jobben. Eneste sjansen er nok at politiet sjekker varebiler og lignende som drar ut av Norge.

Surt da, står heldigvis i bratt oppoverbakke jeg så ikke så lett å få av felger da bilen bare ramler bakover, men kanskje jeg skal se etter låsemutteren jeg har liggende ett sted.

Bevegelsessensor og lyskaster er også lurt + evt et lite web kamera som tar opp film på bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen. så jævla kjipt, har selv kommet ut ut til ett sånn syn, er ikke noe vestlig. men de hadde hvertfall ikke bare satt den rett nedpå da, å du kan vel ta det på forsikringa?

Så lenge man har delkasko/fullkasko i et NORMALT selskap, så skal dette gå på ekstrautstyrsforsikring som man får med. Normalt så er denne grensen på 10 000,-, så kan være greit å heve denne grensen til et høyere beløp. Blir ikke mange hundre daler ekstra i året for å heve grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forbannet på idiotene som gjorde dette. Jeg skjønner at fristelsen var der for det var jævlig fine felger, det skal jeg være den første til å innrømme.

Og det er synd at ikke det skal gå an å ha noe som skiller seg ut uten at folk skal komme å forsyne seg på nattestid. Jeg er veldig skuffet, det må jeg si. Og som det står i artikkelen, jeg kommer til å sove dårlig om nettene framover.

Blir spennende å se hva utfallet av saken blir. Jeg har en mistanke om henleggelse av saken grunnet manglende bevis eller ressurser. Og det er synd. Det viser seg å være flere som har vært ute for dette i det siste her i distriktet og det er alarmerende. Folk må passe godt på bilene sine.

Jeg for min del vurderer å anskaffe meg en mannevond rottweiler til å holde vakt utenfor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man har delkasko/fullkasko i et NORMALT selskap, så skal dette gå på ekstrautstyrsforsikring som man får med. Normalt så er denne grensen på 10 000,-, så kan være greit å heve denne grensen til et høyere beløp. Blir ikke mange hundre daler ekstra i året for å heve grensen.

Stemmer det. Men vær obs på at man i følge mitt forsikringsselskap må fremvise kvittering på prisene på slikt ekstrautstyr. Jeg antar at dersom noe skjer så vil man alltids kunne henvise til pris hos forskjellige sjapper, men det er nok greit å ha kvitteringene i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ikke låsebolter på felgene har hindret tyveriet.

Sannelig ikke mye man kan gjøre da.. Som vi har nevnt tidligere, så farer nok disse folkene rundt med et arsenal av låseboltnøkler. Dem er trossalt ikke narkiser som skal ha seg spenn til et skudd..

- Jeg tror noen har sett bilen, for eksempel når den har vært parkert i sentrum, notert skiltnummer og funnet ut hvor vi holder til. Dette er toppen av frekkhet.

Vel, ikke akkurat vanskelig å finne ut av eier nei.. "Takke være" Statens Vegvesen, så trenger du bare å sende 'Regnr XXXXXXX' til 2282, og du får tilbake Fullt navn og bostedskommune. Trenger ikke være rakettforsker for å finne navnet i telefonkatalogen da..

- Felgene var nyinnkjøpte. Inkludert dekk har de en verdi på 34.000 kroner, forteller Davidsen.

Regner med du har forsikret disse, Thunder, MEN allikevel så er det fryktelig irriterende når sånt skjer. Føler seg ikke lenger trygg.. Selv i sin egen oppkjørsel.

Tok bilen noen skade av å stå slik? Skrapemerker bare kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skader på bilen. Dette forsterker min mistanke om at de som har gjort dette visste hva dem gjorde. De har tatt hensyn til bilen og kun vært ute etter felgene. En annen kjeltring hadde gitt faen i bilen og herjet vilt med alt av verktøy. I og med at vi driver å flytter så er garasjen fyllt opp med drit og lort etter forrige eier så jeg har ikke fått bilen inn i garasjen. I kveld skal garasjen tømmes og bilen inn så ikke vinterdekkene også blir stjålet.

Og et enkelt spørsmål.

Hva faen for dekk og felger får man for 10 000 kr.? Det er sannlig ikke mye. Jeg har kvittering på felger og dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...