Gå til innhold

Kjøpt E61 med ulovlig solfilm, fikk med skjolder på kjøpet


Gjernes
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen skal inn til polering nå på onsdag, så da får jeg vell se resultatet i løpet av onsdag/ torsdag. Om det ikke blir bra da, så må jeg jo gå videre.

Men hvordan kan jeg forholde meg til BMW Norge, og hva kan jeg forvente fra dem?

Hvem er egentlig BMW Norge, hvor holder de til og hvordan kommer jeg i kontakt med dem ? Kan de heve kjøpet for meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men hvordan kan jeg forholde meg til BMW Norge, og hva kan jeg forvente fra dem?

Hvem er egentlig BMW Norge, hvor holder de til og hvordan kommer jeg i kontakt med dem ? Kan de heve kjøpet for meg ?

De holder til på Fornebu. Jeg vet ikke helt hva du kan forvente deg, men de er tross alt de som styrer forhandlernettverket, og bør kunne hjelpe deg med en håpløs forhandler.

Kontaktinfo: http://www.bmw.no/no/no/general/ecom_uic/dlo/norge.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan jeg forholde meg til BMW Norge, og hva kan jeg forvente fra dem?

Hvem er egentlig BMW Norge, hvor holder de til og hvordan kommer jeg i kontakt med dem ? Kan de heve kjøpet for meg ?

De holder til på Fornebu. Jeg vet ikke helt hva du kan forvente deg, men de er tross alt de som styrer forhandlernettverket, og bør kunne hjelpe deg med en håpløs forhandler.

Kontaktinfo: http://www.bmw.no/no/no/general/ecom_uic/dlo/norge.html

Ringte BMW Norge nå, og prøvde å legge fram saken min på en ryddig måten. Siden det er ferie så fikk jeg beskjed om å ringe en vikar som holder til i Sverige akkurat nå. Etter å ha lagt fram saken min så fikk jeg beskjed om at dette var en sak mellom meg og fohandler. Vi ble da enige om at jeg skulle sette inn bilen min til ny polering nå på onsdag, og visst det ikke ble bra, så måtte jeg klage til forhandleren.

Han spurte meg om det var forhandleren som hadde bedt meg om å ta kontakt med BMW Norge, men da svarte jeg at dette ble gjort på eget initiativ. Så da ser det nesten ut til at det er advokat som er løsningen i mitt tilfelle da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontakt advokat.. det flommer av klager mot bilforhandlere for tiden ifølge forbrukerrådet. Tror det toppe klagestatistikken nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjernes, jøss. Trodde kanskje de ville være mer interesserte i å ha et ordentlig forhandlernettverk enn som så. Jeg tror jeg hadde sendt de et brev med bildene allikevel, bare for å ha gitt forhandleren en ripe i lakken hos BMW Norge. Det finnes sikkert mange andre som har lyst til å bli BMW-forhandlere. Bavaria bygger jo villig sjapper der de får lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbake bilen min fra polering i går.

Det ser jo ut til at de har fått redusert skjoldene en del, men at de fortsatt er visende. En kammerat av meg sa at det var mulig å "kamuflere" skjoldene, men at dette ville komme tilbake om jeg bruker avfetting og vasker bilen skikkelig.

Desverre så har vi ikke vært så heldige med været de siste dagene her på Nordmøre, men fikk knipset noen nye bilder i dag. Typisk nokk så hadde jeg bare med meg zoom objektiv når jeg skulle ta bildene, så jeg fikk ikke noe sånn helhetsbilder.

1-1.jpg

2-1.jpg

3-1.jpg

4.jpg

Dette er da 5 gangen bilen har vært inne til behandling.

Er det noen som synes at bilen har blitt "bra" nokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde iallefall aldri godtatt at lakken såg slik ut..

Når det vises så godt på bilder, så er det neppe bedre i virkeligheten..

Behandlet 5 ganger? Hvem som har gjort denne jobben da? Jeg har sett "verre" biler som har blitt helt strøkne etter litt pleie, og kan ikke skjønne at denne lakken ikke kan reddes heller.

Kan ikke skjønne hvilke forhandlere som gir fra seg en bil som ser slik ut i lakken.. :roll:

Legg ut et par bilder og forklar saken litt på www.detailersclub.no da.. :)

Sikkert noen med mer peiling på lakk og bilpleie der som gjerne kunne gitt noen svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei ånei :( bilen er jo full av kjørespor etter poleringsmaskin, kan ikke ha hatt mye peil de som lakkbehandler bilene oss forhandleren. Feil temp/pute/rpm på maskina, fort gjort ved dårlig lys faktisk. Men alikavell. Hør med Detailersclub.no gutta, som en av grunnleggerne der kan jeg bekrefte at de har VELDIG peil på lakk de gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bildene av lakken trodde jeg var airbrush shadow flames med det samme. Tenkte jaha, merkelig dekor på ei stasjonsvogn...

Helt klart en lakkskade av dimensjoner og jeg hadde ikke akseptert at en bil til 500 000 skal ha slike skader.

Er jo like fin som min 17 år gamle 1991 modell 520 det der gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...