Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det skulle holde til en fin kjøretur på omlag 93750 km... :D

Nja, tror jeg skulle klart å ratte over 100000 km uten store problemer...

Skrevet
med diesel prisa i dag så er det ikke noe rart folk gjør slik :?

Diesel er jo billigere nå enn noensinne ( bortsett fra to år siden)

Aldri har diesel og bensin vært så billig,

Se på lønnen deres gutter, og sammenlign.

Folk som klager over bensinprisen bør lese en bok om makroøkonomi.

Ignorance!

Skrevet

Ignorance!

Ikke alle har fått lønnsøkning fra 350k til 500k heller da.

I 1999 kosta et fat råolje rundt 10 dollar, nå koster det over ti ganger mer. Det gjør selvsagt utslag på pumpeprisen, selvom avgifta til staten kunne ha blitt redusert for å kompensere. Synes heller de forbanna idiotene skulle brukt de såkalte oljepengene og drivstoffavgiftene til blant annet å bedre veiene i landet. Leste senest i dag at de må kutte 350 millioner kroner på veiprosjekter i år. Helvettes møkkafolk!

Skrevet

Ignorance!

Å ja ja... så tenker vi ikke på andre utgifter som har kommet i tillegg og evt andre som har økt.

ADSL f.eks, det er en kostnad som ikke var vanlig for 10 år siden.

I tillegg så stiger alt annet enn bare bensin. Årsavgift, drivstoff, bompenger, mat, kollektivpriser, barnehage priser, strøm, boligmarkedbla bla bla bla bla bla....

Økonomer som uttaler seg på VG og DB bør vurdere alt over hele fjøla enn kun bensin. For å ikke se på Norge på utsiden av spikersuppa!

Jeg syns synd på småbarnsfamilier osv som bor slik til at kollektiven ikke strekker til.

Skrevet

Det ann drivstoff er billigere nå enn før når man sammenligner med hvor mye man må jobbe pr liter drivstoff så blir dette helt feil.

Greit jeg har økt litt i lønn de siste 2-3 årene, men det er vel ikke meningen at denne økningen kun skal gå med til drivstof?

Da kunne man jo like gjerne beholdt det gamle nivået på både lønn og drivstoff.

Skrevet

Da kunne man jo like gjerne beholdt det gamle nivået på både lønn og drivstoff.

+1.

Det er dette mange tydligvis ikke forstår.. det eneste dette skaper er større økonomiske (og sosiale) forskjeller. De som er rike blir rikere og de som er underbetalte blir mer underbetalte.

Bil er i praksis like viktig for en utenfor de store byene som at t-banen går i byen, om ikke viktigere.

Se for deg at du jobber på Gardermoen og får beskjed om at du må gå, eller ta taxi tilbake til leiligheten din i Oslo sentrum. Skal se hvordan ansiktene deres hadde sett ut da.. og gjerne flere ganger i uken, slik at det virkelig blir et PROBLEM.

Dagens samfunn går i ekspresstempo og ting må være effektivt, ellers sakker man akterut. Penger (Tid er penger!) må man også ha mye av hvis man skal holde seg på den riktige siden av samfunnet. TV/avis og/eller Internet må man ha for ikke å bli issolert fra omverdenen, sammens med bil/buss/tog. De eneste som ikke skjønner dette er de som sitter i storbyene å styrer.

Hvis jeg skal å besøke en kompis som bor 17 km unna, regnet jeg ut at jeg ville brukt 6 timer om jeg skulle brukt kollektivtrafikk, kun i reising. Da lønner det heller seg å gå / sykle.. Turen tar under 25 min begge veier med bil i alt, og da betaler jeg høyere pumpepriser enn de som kjører egen bil unødvendig i Oslo! Og dem er det sinnsykt mange av.

Men distriktene skal jo offisielt utryddes, så hva annet kan man gjøre enn å være sivil ulydig?. Kokepunktet er nådd forlengst for meg, myndigheter er noe jeg tar med en STOR klype salt. Hele valgprosessen og styresettet i Norge er omtrent døfødt for effektiv styring av landet, sammen med det byråkratiet og papirpressa som framkaller magesår og det som verre er for den overall nordmann..

Dagens politiske betraktninger.. :P

Skrevet

Det værste av alt er nesten at det skjedde akkurat med Thorset'n :(

En mer kundevennlig, sympatisk og hyggelig bensinstasjonsmann skal man lete lenge etter. En av få som virkelig kan bensinstasjonsfaget etter gamlemåten med service og kunnskap, og som kan mer enn å selge pølser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...