Gå til innhold

Hvordan Fotografere Bilen Proft?


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 844
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er et kjempekamera i nybegynnersegmentet :) Har det selv og det lever opp til mine forventninger og vel så det ;) Det er ett kamera man kan vokse godt med :)

Edit: Men når du skal velge kamera så bør du velge det som ligger best i handa ;) Så det kjennes naturlig ut i hendern og det ikke blir en kunstig følelese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et kjempekamera i nybegynnersegmentet :) Har det selv og det lever opp til mine forventninger og vel så det ;) Det er ett kamera man kan vokse godt med :)

Edit: Men når du skal velge kamera så bør du velge det som ligger best i handa ;) Så det kjennes naturlig ut i hendern og det ikke blir en kunstig følelese :)

Takk, tror nokk at det blir denne jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et kjempekamera i nybegynnersegmentet :) Har det selv og det lever opp til mine forventninger og vel så det ;) Det er ett kamera man kan vokse godt med :)

Edit: Men når du skal velge kamera så bør du velge det som ligger best i handa ;) Så det kjennes naturlig ut i hendern og det ikke blir en kunstig følelese :)

Takk, tror nokk at det blir denne jeg. ;)

Vil anbefale deg å sjekke ut Nikon D80 også. Mye bra å si om kameraet. Er du litt blank på photoshopping er også Nikon sin SW vesentlig bedre enn Canon sin. Jeg har begge, men bruker Nikon sin på både mitt Nikon kamera og Canon kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D80 er et kjempekamera :) Men Canon sitt er også et godt valg.

Personlig synes jeg D80 er mye mer brukervennlig og godt utformet for hånden enn canon sine. Men begge tar gode bilder, så fornøyd blir du.

Har du litt ekstra burde du sjekke ut Nikon D90 som nettopp er sluppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble et helt annent kamera en forventet.

Ble et Sony A300.

Kjøpte den på Elkjøp.

Selgeren anbefalte meg å kjøpe denne så lenge denne har innebygget IS.

Har jo 30 dagers angrerett så vi får se. :)

Sony kjører en spesiell stil, der samme kamerahus er base for både a200, a300 og a350.. Utover dette er det noen forandringer pr modell.

Etter hva jeg kan skjønne har funksjonen med stabilisering innebygd i kameraet vært ett pluss på disse. Men etter hva jeg har skjønt er ikke dette noe du kan få utnytte av på Live View. At skjermen kan tiltes er selvfølgelig ett pluss, men den kan ikke tiltes sideveis, slik at det er ikke alltid du ser noe spesielt bedre med skjermen tiltet..

Etter ALLE tester jeg har lest, og funnet frem, står Canon EOS 450D frem som ett kamera der du får mest mulig for pengene. Den er i mange funksjoner også på linje med om ikke bedre enn 40D som ligger hakket over. At IS ligger i kamerahuset er nytt, men Canon kjører hardt på image stabilisator i objektivene sine, så resultatet her er forsåvidt likt på Canon og Sony om du har objektiv med IS..

Uansett så ER nok EOS450D kameraet å foretrekke, ikke minst på pris og funksjonalitet. Det eneste som er å klage på på 450D er grepet. Og etter å ha studert kameraet i min lokale elkjøp butikk kan jeg se det er noe smalt og kort..

Dette er min oppfatning av kameraene basert på individuelle tester rundt om på nettet både på norsk og engelsk.. Hvordan de føles, og fungerer i virkeligheten kommer kun frem fra testers synspunkt, men jeg biter meg merke i at det er nøyaktig de samme tingene som går igjen i alle tester..

Forøvrig anbefalte selger på Elkjøp meg å kjøpe Sony A200 kittet fordi den har to objektiv og dermed kan jeg ta bilder både på kort og lang avstand.. Kameraet koster 1500 mer enn Eos450D.. Og etter å ha lest alle testene føler jeg meg rett og slett feilinformert og snytt av selger på elkjøp.. Ingen tvil om at jeg går for Eos450D til jul, med mindre jeg smeller til og kjøper Nikon D90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble et helt annent kamera en forventet.

Ble et Sony A300.

Kjøpte den på Elkjøp.

Selgeren anbefalte meg å kjøpe denne så lenge denne har innebygget IS.

Har jo 30 dagers angrerett så vi får se. :)

Er ikke A300 en gammel modell. Ser på nettbutikker at de bare har A350.

Dessuten har jo kit-objektivet til Canon 450D også IS.

Var selv innom Lefdal, og der var også selgeren veldig hypp på å selge Sony kamera og snakket lite positivt om Canon for å si det slik.

Hadde personlig aldri kjøpt noe annet enn Canon eller Nikon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Hehe.. Jada, de er dyrere så nettopp dette vinner du på på lengre sikt.. At IS sitter i kamerahuset er jo ett stort pluss.. Uansett er jeg kjempe MEGA spent på å vite hva du mener om kameraet siden sony sine kamera lenge var med i min vurderingsrunde, men glapp pga EOS450D's testvurderinger.

Er en person som tar tester høyt til ettertanke, og er det noe jeg har lyst på setter jeg meg meget dypt inn i nøyatig hva slagsfunksjoner jeg kan tenke meg, og gjør research etter vurderinger andre har foretatt om den aktuelle gjenstanden.. Forrige gang jeg kjøpte laptop skrev jeg ut alt av tester og spesifikasjoner på hver aktuell pc, oppsummerte kjapt med pluss og minus og rangerte de for megselv.. Så kom jeg frem til at den ene laptopen passet meg svært godt, og kjøpte denne.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...