Gå til innhold

Hvordan Fotografere Bilen Proft?


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 844
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tok noen bilder i går... ble fornøyd med noen...

IMG_5261nettklar.png

IMG_5240nettklar.png

IMG_5193nettklar.png

Tillater meg å kritisere litt. ;)

Det første er det jeg liker best av dem, men jeg syntes du har litt feil vinkel mot bilen. Du er for skrå til at det blir et bra bilde rett forfra og for rett forfra til at det blir et bra bilde på skrå. Her ville jeg tatt et eller to skritt mot venstre og kanskje svingt forhjulet bittelitt til mot høyre. Litt stolper og ledninger i bakgrunden. Jeg hater stolper. :) Du hadde blitt kvitt litt av gråfargen på panser og frontrute med et polariseringsfilter.

Bilde nr to er det alt for mye rot i bakgrunden på. Ikke en bra location.

Bilde nr tre er ok. Du har litt dritt på splitteren? Det tar litt oppmerksomhet og får ikke bildet til å se spesielt clean ut (bokstavlig talt). Tror kanskje jeg ville gått litt nærmere. Hvis det i bakgrunden er en diger haug/sandtak så er jo den locationen ganske lovende da. Spesielt for en bil i en litt frisk farge (rød?).

Alt ment som konstruktiv kritikk og ikke for å drite ut noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare bra det :-) hehe... bilde 1 så stod jeg på ei 40 cm brei brygge, så to skritt hvilken som helst vei, hadde gjort at både jeg og kamera hadde blitt nokså gjennomstrukne av vann :lol:

bilde to kan jeg være enig i... skulle egentlig bare prøve å få "tak" i skyene, men var ikke store flekken utpå den kanten der... hehe

3 ja, skulle egnetlig bare inn å kikke, men så viste det seg at sanden var fuktig (eller kalk som det faktisk er) ble bare graps, og endte opp med å måtte vaske bilen igjen etterpå :-s

kalken på splitteren er vel et tegn på at "min bil kan også bli skitten" :lol:

men takk for kritikk... for gjøre deg mer imponert nestegang ;-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
DSC_3228.png

Håper på mer svar her enn i prosjekttråden..

Er dette en brukandes location?

Kritikk og tips mottas.. Hva kan man gjøre kult her evt? Hva skal jeg passe på? ELler er bare location helt shitty..

breitbau lær meg hvordan du gjorde dette da.:( fyy faen så rått!!!

har canon eos400d men har 0 peil på slike kameraer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ser tydlig forskjell, men føler at polarfilter er unødvendig på en måte.

Den forskjellen der kunne man fikset i PS. Et godt objektiv og gode sammensetninger av bilder kommer man langt med. Det er alltid noe å hente uten å måtte ty til ekstrautstyr som filter.

Men på en annen side er ikke sånne filtre dyre, så hvorfor ikke liksom hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...