Gå til innhold

Vask/rens av luftmassemåler e46 320d 136HK

2000Touring
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Har prøvd å demontere luftfilterboks, for å få tak i LMM, men det visste seg at utifra LMM Sitter det en kontakt, som skal preses sammen og fjernes. Men det er ikke så lett, ser at det er to bolter diagonalt som som holder LMM og luftfilter, aner ikke hvordan jeg kan få fjernet kontakten, slik at luftfilterboksen blir løs. Any help?

PS: Er meget lei meg forbruket, og elendige draget på den :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skjønner ikke hva du spør om.

MAF er jo bare å skru ut. Enten forfra (da tar du ut hele maf med hus), eller ved kontakten (det skal man egentlig ikke gjøre).

Edit: Hva slags motor snakker du om??

ser du har en bensiner, dumt å spørre om MAF i en tråd merket med 320d 136hk, uten å opplyse om hvilken bil du prater om (om det ikke er en 320d du prater om da, og da skjønner jeg fremdeles ikke hva som er problemet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hva du spør om.

MAF er jo bare å skru ut. Enten forfra (da tar du ut hele maf med hus), eller ved kontakten (det skal man egentlig ikke gjøre).

Edit: Hva slags motor snakker du om??

ser du har en bensiner, dumt å spørre om MAF i en tråd merket med 320d 136hk, uten å opplyse om hvilken bil du prater om (om det ikke er en 320d du prater om da, og da skjønner jeg fremdeles ikke hva som er problemet).

E46 316 facelift. 1,8 bensin. Første bil, har ingen peiling hvordan tingen fungerer( det mest avanserte seff.:) ) Skal rense trolig LMM sensor som den heter.

Ja, det meste har jeg sagt nå.

PS: Trenger ikke å angripe en fersk bileier :roll:#-o:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
  • 3 months later...
Leser noen plasser på internett at man KUN skal bruke CRC MAF Cleaner, mens andre plasser leser jeg at elektronikkrens-spray går fint. Hva mener dere? :) Jeg har slik elektronikkrens-spray tilgjengelig, derfor jeg spør.

Er du villig til å ta risikoen?

Er svaret ja, bruk det du har. Er svaret nei, få tak i det du mener du bør ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser noen plasser på internett at man KUN skal bruke CRC MAF Cleaner, mens andre plasser leser jeg at elektronikkrens-spray går fint. Hva mener dere? :) Jeg har slik elektronikkrens-spray tilgjengelig, derfor jeg spør.

Brukte elektronikk-spray, kunne ikke vente... Ble litt kvikkere på lavere turtall, samt at den dro mye bedre i oppoverbakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte elektronikk-spray, kunne ikke vente... Ble litt kvikkere på lavere turtall, samt at den dro mye bedre i oppoverbakker.

Så bra da, da gikk det fint da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da, da gikk det fint da...

Jo. Men liksom jeg vet ikke hva forskjellen mellom slik electrocleaner-spray og CRC MAF Cleaner er. Men på ehow stod det at det gikk an å bruke slik som jeg gjorde. Hva er det verste som kan skje? Defekt LMM? Beste fall blir det bedre, så hadde liksom ingenting å tape. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Har lest opp og ned både her og på forum.e46fanatics.com for å finne ut hvor lmm'n på bilen min er. Jeg har også en m47d20 motor, 2000modell, men LMM'n er ikke plassert på samme stedet. F.eks. er ikke "airboxen" som lmm går inn på lokalisert på høyre side når du ser ned i motorrommet.

Noen som har peiling???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...