Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kan ikke se noen feil på den gule E36`en det vises bilde av lengre opp her. Vingen var mulig litt dominerende kanskje, men er det en M3 som det jo ser ut som, så synes jeg det er tøft. Fete felger også forresten ;)

enig! forøvrig også den med AE i krom... bilen er grei men krom... huff!

og til teddy, JEG skjønner hva du mener ;-)

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Kan ikke se noen feil på den gule E36`en det vises bilde av lengre opp her. Vingen var mulig litt dominerende kanskje, men er det en M3 som det jo ser ut som, så synes jeg det er tøft. Fete felger også forresten ;)

Det var nok handlevognhåndtaket jeg siktet til ja ;)

Skrevet

Dette blir jo bare tatt HELT ut av sammenheng.

"Det er ett EVIG kompromiss mellom KVALITET og KOSTNAD"

Kjøper du en Ford om det hadde vært polyurethanforinger på den? Neppe.. Men er de som regel bedre enn vanlige foringer? Som regel..

Og det er det som er hele poenget mitt. Originalt sett så må jo hele tiden kostnad gå på budsjettet til kvalitet..

"Vi KUNNE sett på større bremser, men det selger neppe noe mer"

"Vi kunne satt på høykvalitetsdempere, men selger vi flere biler av den grunn? Nei"

"Bredere dekk for bedre veigrep? Selger ikke mer biler for det. Tvert imot"

Jeg er enig i at smak & behag ikke egentlig kan diskuteres (som jeg også var inne på i mitt første innlegg), men de fleste aksepterer faktisk at biler er mer eller mindre originale. Mange velger div. utstyr fra ekstrautstyrslisten når de kjøper nye biler, men delene er stadig originale. Noen velger imidlertid f.eks en oppsetning BBS felger og de er ikke originale... bare grisefine og svindyre... og akkurat det er i mange tilfeller godt nok for mange originalfantaster.

Forøvrig selger BMW tre 3-serier for hver gang Ford selger en Mondeo og slik var det ikke da f.eks E36 var en ny modell. Ergo er mange flere villige til å betale for relativ kvalitet i dag enn for noen år siden. Hele BMW´s forretningsfilosofi vedr. f.eks 3-serien er bygget opp rundt ikonet M3 og alt hva den signaliserer av effektivitet og status. Uten M3 ville ikke en alminnelig 316i hatt den status/image den har... tross alt er den i all hovedsak bare en alminnelig bil med en rondell på panseret. Mange blander status og byggekvalitet... og enda flere blander kjøreegenskaper med byggekvalitet. En bil med forhjulstrekk har ofte relativt tvilsomme kjøreegenskaper, men den kan selvfølgelig allikevel være solid bygget og dermed ha en høy byggekvalitet. Ergo er det hele et spørsmål om opplevd kvalitet og det er en subjektiv vurdering som ofte er basert på personlige preferanser. Jeg kjenner mennesker som ikke vil bli sett levende i hverken en original eller en uoriginal BMW... en BMW er for lite sofistikert og den utsender signaler de ikke vil assosieres med. Jeg er ikke enig, men jeg forstår hva de mener og hvorfor de mener det de gjør.

Skrevet

er ikke den vinga på den gule m3'en en m3 gt vinge?

Syns ikke den er så værst egentlig.

7bmuxs53bxj3ueap0hk4.jpg

Det jeg trodde du sikta til var den dtm stussen... det er ikke mye pent.

Syns det gjør seg bedre med noen dobble krom endestusser...

Skrevet

Enig i at DTM-stussene er det verste på den bilen!

Noe viktig som Teddysen ikke tar med ang. kompromis mellom kvalitet og pris på deler er at det og er et viktig kompromis mellom kjøreegenskaper, komfort, drivstofforbruk og delepriser ved senere reparasjoner.

Større bremser og hjul fører jo f. eks. også til større uavfjæret vekt som igjen gjør bilen dyrere å bruke (fobruk, dyrere å skifte dekk for eier og deleslitasje) og gir dårligere comfort på ujevn vei.

Når så BMW i større grad enn de fleste andre personbilprodusentene gir deg mulighet til å velge nettopp større bremser, hjul, motorer, stivere understell, styling osv. er jo det for at hver kunde skal kunne spesialtilpasse bilen etter egne preferanser, alt med deler som det er brukt store ressurser på å teste at holder mål og passer på bilen det skal monteres på.

Siden BMW stortsett ikke driver med veldedighet, i likhet med de fleste andre bilprodusenter, men prøver å tjene penger så er det klart at en dårlig utstyrt 316 med ballongdekk på ståfelger koster mye mindre enn en M3, men så er det jo helt opp til hver enkelt å betemme hva de vil ha.

For noen er kanskje akkurat en slik 316 det perfekte bilvalget, hvorfor skal den personen da betale ekstra for store bremser som aldri vil bli utnyttet 100% uansett, og som trolig ville gjort at det ble behov for større felger?

Skrevet
Den gule er original.

Vingen/spoileren bak på den gule er originale mener du vel... hverken eksosen, felgene eller antennen er ellers originale.

Skrevet
Den gule er original.

Er det ikke en GT-vinge med mellomstykker så den blir tilsvarende høyere? Eller er det noe uorginale greier?

Skrevet

Hva er gærnt med denne a? Den er jo rå..

DTM potte og tyskerstuk har aldri vært fint... bilen burde ha vært original... iallefall hvis det er M3.

Skrevet

Hva er gærnt med denne a? Den er jo rå..

DTM potte og tyskerstuk har aldri vært fint... bilen burde ha vært original... iallfall hvis det er M3.

Enig i at bilen helst burde være original siden det er en M3, men hadde det ikke blitt veldig kjedelig om ALLE M3 hadde vært det da? ;) Og ang. tyskerstuk, jeg synes det er svintøft! Men så har vi alle forskjellig smak heldigvis ;)

Skrevet
Den gule er original.

Vingen/spoileren bak på den gule er originale mener du vel... hverken eksosen, felgene eller antennen er ellers originale.

Ja, men tror du det var pga felgene eller antennen han postet bildet? :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...