Ågedal Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Jeg er 21 år, betaler 13600 kr i mnd i lån på leilighet,ALENE. For min del kunne renta like godt vært 13%, handler bare om prioritering.. Nå midt i September sitter jeg med 14000kr igjenn på lønnskonto etter allt er betalt denne mnd. Er det noen som er i økonomisk uføre så er det bare å begynne å finne seg ny jobb.. Jeg hadde ikke tatt i en spiker for under 210kr timen, og jeg jobber ¨skattefritt¨ når jeg skulle føle for det. Jeg jobber annehver helg på et utested og tipsene vi mottar der, finansierer mat for uka som kommer:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miils Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 har utbetalt 22000 i mnd av d går 17000 t faste utgifte, pluss at dama har utb 14000 i md, så hær e d plass t sparing å ting t biln=) har akkurat brukt 14000 i dela t biln uten at jeg kan si at jeg lider økonomisk. men d me sparing er vikti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Jeg har lært det at, hvis man kun drikker en gang i måneden istedenfor 8 som jeg gjorde før, så har man råd til bil! Jeg vil si det at alkohol er det du kan spare mest penger på, se bare her. Drikke til vors- 120kr chips til vors- 20kr snus til vors. 40kr bare på vorset har man altså brukt nærmere 200kr. og hvem kan med hånden på hjertet si meg at de aldri har tapt et veddemål om penger på et vorspill? videre så skal man jo til byen, avhengig av hvor du bor, hvor mange du tar taxien med. men som regel koster det 100kr da er man oppe i hele 300kr, og kvelden har ikke startet engang! vel ute på byen, kjøper øl og står i, får dreisen på ei kjekk dame og drikker enda mer øl selv, i tillegg til og tilby kveldens utvalgte drikke. anslagsvis 300,- vel hjemover blir det jo som vanlig kebab med tilbehør. og så kommer ofte taxien, som man forøvrig tar alene hjem på 250kr. da er det nærmere 1000kr brukt opp på en kveld. det vil si det at jeg "sparer" 7000,- hver måned, kun ved ikke og drikke. Nå har jeg ikke drukket siden 17 mai, fordi jeg finansierer bimmerene mine. alle har penger! det handler bare om prioriteringer! Hehehe... du har utvilsomt et poeng og en 1000 Kroner seddel kalles ikke for en "festblankett" for ingenting.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Jeg er student og kjører det de fleste vil kalle en ganske grei studentbil (les 2003 mod 320dT). Grunnen er ganske enkelt! Bil er jeg avhengig pga av nattejobbing i tillegg til studiene, og det går ikke buss kl 3 på natta. Jeg har også en snøscooter som ble betalt 60 000k i kontant til min far uten noen som helst finansiering bortsett fra egen sparing. Da hadde jeg er billigere E36 som jeg benyttet meg av, og som ikke kostet mange kronene og bruke. Men siden jeg er en perfeksjonist fant jeg hele tiden noe jeg ville utbedre og fikse osv. Etter litt hoderegning og litt budsjettering fant jeg ut at jeg kunne like greit kjøpe meg en dyrere bil da jeg kjøpte så mye nye ting til gammelbilen at det nesten ville tilsvare et lån. Så nå har jeg et lån på 140 k som nedbetales over 4 år. Jeg har akkurat puttet inn 15k i BSU, og høyrente kontoen fylles opp med en gang det er ledige kronasjer. Sparer i tillegg i sånt pensjonsfond som faktisk har hadd ei grei avkastning. Men en så dyr bil ble kjøpt fordi jeg kjører ganske mye da jeg har campingvogn i Finland hvor jeg kjører snøscooter. Dette er en av mine hobbyer som jeg også bruker mye penger på. Men pga av mye trafikk og stor elgfare ville jeg verdsette meg en trygg bil som jeg kan stole på og i tillegg bruke som en belønning ovenfor meg selv da jeg tross alt har jobbet ganske hardt for å stå i den posisjonen jeg gjør. Er tross alt medisinerstudent Nei! Jeg er ikke noe pappagutt som får masse fra mine foreldre, alt betaler jeg for selv! I tillegg er jeg på fyll sammen med venner de helgene jeg ikke er i finland. Den måten jeg "sparer" penger på er å unngå unnødig kjøring og hamburger på burger king. Da kjøper jeg heller en fiskegrateng fra findus for 10 kr og slenger med en kokt potet og en revet gulrot Da var det ca 90 kr spart bare på middagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Jeg har lært det at, hvis man kun drikker en gang i måneden istedenfor 8 som jeg gjorde før, så har man råd til bil! Jeg vil si det at alkohol er det du kan spare mest penger på, se bare her. Drikke til vors- 120kr chips til vors- 20kr snus til vors. 40kr bare på vorset har man altså brukt nærmere 200kr. og hvem kan med hånden på hjertet si meg at de aldri har tapt et veddemål om penger på et vorspill? videre så skal man jo til byen, avhengig av hvor du bor, hvor mange du tar taxien med. men som regel koster det 100kr da er man oppe i hele 300kr, og kvelden har ikke startet engang! vel ute på byen, kjøper øl og står i, får dreisen på ei kjekk dame og drikker enda mer øl selv, i tillegg til og tilby kveldens utvalgte drikke. anslagsvis 300,- vel hjemover blir det jo som vanlig kebab med tilbehør. og så kommer ofte taxien, som man forøvrig tar alene hjem på 250kr. da er det nærmere 1000kr brukt opp på en kveld. det vil si det at jeg "sparer" 7000,- hver måned, kun ved ikke og drikke. Nå har jeg ikke drukket siden 17 mai, fordi jeg finansierer bimmerene mine. alle har penger! det handler bare om prioriteringer! Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg aldri har tapt penger på et veddemål på vors! Men blir mer 350 kr på vorset (1 flaske sprit) ute på byen er jeg kresen. Drikker ikke øl så det går i shots osv... Blir fort penger.. Tar skjeldent taxi hjem alene, men er nok den som må betale allikavell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Det er godt jeg ikke skal gifte meg med mange av dere her. En del som har heller kreative forhold til økonomi, og et litt annet syn på sånt enn jeg har. Godt madammen nesten er enda mer tilbakeholden på kronasjene enn meg. Kan sende henne ut med kortene mine any day uten å bekymre meg et sekund. Vi er 27 år, har to lånefrie biler, firhjuling, traktor, to små hus+stall, 434.000,- i huslån og 300k på bok. Men så har vi heller ikke kjøpt oss en grym 42" flatskjerm fordi "alle" andre har det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Men så har vi heller ikke kjøpt oss en grym 42" flatskjerm fordi "alle" andre har det... Nei det er bare tull..... Må ha 52" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Jeg har nå opparbeidet meg litt gjeld. å har selv innført stopp på alt av unødvendige kjøp fram til endel gjeld er nedbetalt igjen. Har det ikke trangt økonomisk, men det irriterer meg litt Å det er grunn nok for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentan-racing.com Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Hmm.. gjeld oppetter øra her jeg.. ca 1.5 mill i lån på leiligheten.. midt i ålesund sentrum.. 2 største i hele bygget me 25 leiligheter.. hele bygården ny renovert.. Hd projector og stort surroundanlegg.. og litt kos til de kveldene man først e hjemme.. Chevrolet tahoe 97 modell med 100 000 igjen på lånet.. Betaler hele 18000 kr i lånene i mnd.. ligger da å svinger mellom 28000 til 37000 kr utbetalt på konto.. å det som er igjen rundt den 15 hver mnd blir bestillt bildeler eller kjøpt nye biler\mc for.. Så som Gunnar her har nevnt med sparing.. Gunnar stiller du og gir meg et meget grundig kurs? Å nå går det mot å bytte ut alle tennene siden jeg hadde en sykdom da jeg var mindre.. rundt 17-19.. så nå skal de byttes og egenandelen beløper seg til.. svimlende 120 000 blanke norske kroner! auuuch! Så her blir det å stramme noe grønn jæveli inn på ting.. har 25 000 stående på en konto og resten vil jeg betale underveis.. Tar 8 mnder og få byttet tennene. så det er tiden jeg har på meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 20, 2008 Share Skrevet September 20, 2008 Det er godt jeg ikke skal gifte meg med mange av dere her. En del som har heller kreative forhold til økonomi, og et litt annet syn på sånt enn jeg har. Godt madammen nesten er enda mer tilbakeholden på kronasjene enn meg. Kan sende henne ut med kortene mine any day uten å bekymre meg et sekund. Vi er 27 år, har to lånefrie biler, firhjuling, traktor, to små hus+stall, 434.000,- i huslån og 300k på bok. Men så har vi heller ikke kjøpt oss en grym 42" flatskjerm fordi "alle" andre har det... Hmmm... jeg kan ikke sende madammen ut med kortene uten at hun kommer hjem med et eller annet unødvendig... ikke nødvendigvis dyrt, men unødvendig (vi er naturligvis ikke enige på dette området). På den annen side står hun bak konseptet om at vår snart 18 år gamle Bang & Olufsen Beovision MX5500 TV som ble kjøpt ny i 1991 er god nok så lenge den virker. Det er imidlertid først og fremst min bedre halvdel som ønsker at vi nå etter fem år med vår 2003 E46 318d Touring bytter bil... jeg er ikke uenig, men så lenge den kjører uten problemer så hvorfor bytte ? På den annen side er en helt ny bil alltid sexy og noen gleder skal man unne seg... hvis man har råd til det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet September 20, 2008 Share Skrevet September 20, 2008 Men så har vi heller ikke kjøpt oss en grym 42" flatskjerm fordi "alle" andre har det... Nei det er bare tull..... Må ha 52" hahahaha klassisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 20, 2008 Share Skrevet September 20, 2008 skulle ønske jeg tjente nok til å ta boliglån etc:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JayDawgKL Skrevet September 20, 2008 Share Skrevet September 20, 2008 henter i pengebingen til onkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 20 bor med dama. har ingen lån. lever egentlig topp, kjøper deg jeg vil ha når jeg vil ha det nesten. penger til bil skaffer jeg ved å selge stash som jeg importere eller kjøper billig på eks bimmers. og selger videre . tipper jeg har en 10 tusen i delesalg. men sliter litt i det siste. byttet jobb å godt uten lønn siden august Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stramvaier Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Jeg er 21 år student. Huslån. har samboer som også er student men jobber ved siden av. jeg jobber også på kveldstid ved siden av studie. det går fint bare men prioritere hva man bruker pengene på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå