Hitokiri Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 Jeg har alltid hatt lyst til å hive på noe M-tech-styling og gjøre litt lakkering her og der, men det er jo så jævla dyrt for en som meg med "vanlig" inntekt. Bare å kjøpe ny front og lakke den koster jo tusner på tusner. Hvordan finansierer dere bilene deres med oppgraderinger osv? Sparepenger? Citibank? Kredittkort? Feit lønn? Eller går dere generelt mye rundt blakke? Jeg for min del har en E39 som Santander Consumer Bank eier, og i går handlet jeg nye lykter og diverse. De eies foreløpig av Eurocard Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 tja..... jobb og nesten alltid blakk. Er nå en grunn til at prosjektet ikke har vert skikkelig på veien over lengre tid (3 år) Den rasete bruksbilen er noe finansiert. Men hva legger du i "vanlig" inntekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 jeg får min del går på skole, og da jeg ikke er på skolen så jobber jeg får harde livet. jeg har heller ikke noen andre utgifter siden jeg bor hjemme så alt av penger jeg har går jo til bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 jobber ræva av meg, og Sparebanken Sør har bilen Men jeg har ikke brukt så mye penger på prosjekt i forhold til andre her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 Lærlinglønn, går somregel rundt temmelig blakk. Men trives med det, er jo ikke annet enn i verkstedet uansett. Der går pengene ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 Jeg har alltid hatt lyst til å hive på noe M-tech-styling og gjøre litt lakkering her og der, men det er jo så jævla dyrt for en som meg med "vanlig" inntekt. Bare å kjøpe ny front og lakke den koster jo tusner på tusner.Hvordan finansierer dere bilene deres med oppgraderinger osv? Sparepenger? Citibank? Kredittkort? Feit lønn? Eller går dere generelt mye rundt blakke? Jeg for min del har en E39 som Santander Consumer Bank eier, og i går handlet jeg nye lykter og diverse. De eies foreløpig av Eurocard Norge Hadde du heller kjørt en drittbil og ventet med å kjøpe E39 til du hadde råd til den, så hadde du sluppet å bruke en tusenlapp i renter hver måned, og etter et halvt år hadde du hatt til både fanger og lakkering. Både 7ern og Land Roveren er selvfølgelig lånefrie (og har vært det hele tiden), og jeg måtte fått noe orntli' hardt i knollen for å handle styling/ekstrautstyr på kreditt.. En normal norsk lønn holder til det aller meste. Det handler bare om prioriteringer. Fatter ikke at folk svir av hele lønna hver måned. Jeg har alltid igjen en haug, med helt normal lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 tja, lønna mi forsvinner rimlig fort. men det er nok siste gang jeg tar lån på en billig bil. Jeg har i underkant av 300k i året som gir meg noe sånt som 17k utbetalt. Det vil nå si at når det baller på seg med lån, husleie, forsikring, mat (fryktelig dyrt) månedskort, telefon etc. er det ikke så mye igjen:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 det er snakk om og prioritere og spare, legg av noen tusen i måneden og sett de inn på en konto og innen et halv år har du råd til både fanger og lakk. har funket fint lenge for meg og jeg har også "normal" lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 jobber utenriks jeg. og når man bor og spiser gratis i 2mnd i slengen er det veldig greit å legge av penger, slik at man har 2-3 månedshyrer på konto når man kommer hjem. dog tynnes dem fort ut av ei kjærring som vil ha nye møbler i huset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 Dop og hor, pluss jobber litt ved siden av. Strekker egentlig greit til, men har ikke gjort de ekstreme oppgraderingene heller Lån har jeg enda ikke hatt, og prøver å unngå det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 Har ikke gjeld på noen bilene (innfridde lånet på bilen da vi solgte leiligheten, genialt å leie billig nå når renten har steget), og må ellers innrømme at jeg prioriterer andre ting foran ting til bilen som jeg egentlig ikke trenger. - Selv om det går en del til bilene og da.. Hadde ihvertfall aldri kjøpt styling o.l. på kreditt! Hadde nok vært litt annerledes om jeg var singel og ikke hadde samboer som studerer og en datter på 1,5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 Jeg raner banker. Fatter ikke at folk svir av hele lønna hver måned. Jeg har alltid igjen en haug, med helt normal lønn. Hjelper jo godt å være to og i tillegg i praksis ikke ha huslån da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 Litt lån må man jo ha men prøver å unngå å bruke penger på service/styling uten å låne ja. Men er nok banken som eier mye av bilen enda. Kunne sikkert vært gjeldfri på bilen men da hadde jeg bodd i telt tror jeg. koster skjorta med leilighet i oslo+ omegn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 med min standard norske inntekt med ca 14000 utbetalt i måneden, så blir det sjeldent penger til overs om dagen. Sånn er det vel når man er i oppstarts fasen tenker jeg... Men man må unne seg litt nå og da, så da blir det en liten lekkasje i sparekontoen nå og da da vettu;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 Prioritering! De fleste av den "eldre" garde på 30+ har vel lave huslån og påfølgende lave boutgifter, gjerne kombinert med to inntekter og høyere lønninger grunnet karriere/ansenitet. Mange dyre biler er nok også kjøpt ved refinansierte huslån. Selv er jeg belånt opp over ørene hvis man bruker 3 ganger inntekt-regelen, men finner likevel råd til å ha en dyr hobby i tillegg til en (i mine øyne) brukbar bil. Bruker ca 0,0000001 kr pr måned på styling og prioriterer heller vedlikehold. Angående billån har jeg selv en regel på at det aldri skal være mer enn 50% lån i forhold til verdi og jeg betaler alltid ned lånet i høyere tempo enn verditapet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå