Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som har 2 liters diesel med 177 Hk?

Jeg lurer på hva dere andre har av dieselforbruk.

Jeg har automatgir, og den bruker 0.7-0.8 på blanda/bykjøring

Har aldri hatt den under 0,6 et eller annet..

Sånn til vanlig ligger jeg på 0,75

Hva bruker dere andre, evt om dere har 163Hk versjonen, burde vel være ganske lik?

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg vil mene at du nok er litt tung på labben... iht. BMW skal denne modellen med automatgear ha et gjennomsnitlig dieselforbruk på 0,54 liter/mil ved blandet kjøring. Med manuelt gear skal modellen iht. BMW ha et gjennomsnitlig dieselforbruk på 0,48 liter/mil ved blandet kjøring. Du bør kunne klare under 0,60 liter/mil... selv på norske veier. Jeg klarer ca. 0,54 liter/mil med min gamle 2003 318d Touring med manuelt gear i Norge og min bil har ikke fine finesser som f.eks efficient dynamics.

Skrevet

Jeg har klart å logge 0,43l/mila ved en lengre strekke med min 2008 520dAT 177hk. Det skal riktignok sies at jeg var rimelig forsiktig med gassen, men det er mulig. Ellers pleier jeg å ligge på rundt 0,6/7 l/mila til vanlig.. Det er morsomt å akslerere.. 8)

Skrevet

Tung på Labben? Jo, den tanken har slått meg, men jeg synes ikke jeg har vært spesielt tung på labben heller. Har forsøkt å kjøre litt økonomisk noen ganger, men synes den fortsatt spretter over 0.7

Derfor tenkte jeg å høre om noen andre hadde erfaringer med samme motor/girkasse..

Skrevet
Tung på Labben? Jo, den tanken har slått meg, men jeg synes ikke jeg har vært spesielt tung på labben heller. Har forsøkt å kjøre litt økonomisk noen ganger, men synes den fortsatt spretter over 0.7

Derfor tenkte jeg å høre om noen andre hadde erfaringer med samme motor/girkasse..

Dieselmomentet er morsomt som Saltkjelen helt korrekt påpeker, men dessverre så spretter forbruket relativt mye opp med en gang man begynner å bruke momentet aktivt ved akselerasjoner... :roll:

Skrevet
Mon tro om jeg klarer å kjøre opp en hel tank uten å kjenne litt på 350deilige Nm....

Tror jeg skal prøve det neste tank...

Poenget i denne sammenhengen er å ikke se seg blind på BMW´s forbrukstall. Tenk på at man ellers må opp i en liten V8 bensinmotor for å få rundt 350 Nm og da er drivstofforbruket mye høyere... :wink:

Skrevet

Kan jeg få spørre hvorfor?

Hvorfor spare noen få liter drivstoff? For å være politisk korrekt?

Om du liker disse 350NM'erne dine mener jeg...

Edit: Spørsmål til trådstarter...

Skrevet

Hehe, nei si det...

Er nok mest av egen nyskjerrighet for hvor stor forskjellen er på gjerrigknark/inspirert kjøring.

Er vel en grunn til at forrige tank gikk på 0.8 uten at jeg følte noe anger av den grunn.

de 0.2 l/m utgjør ikke rare greiene.

Tråden ble vel startet for å høre hva andre opplever av forbruk.

Skrevet

Min går uten problem på 0,43 på langkjøring den. Men fullpakket bil og 2 sykler på taket, så økte det til 0,46 på samme strekningen. (Molde-Moss) Riktignok med manuell heldigvis da.. Blandet har jeg ikke vært over 0,7 tror jeg. Ligger på 0,56 vanligvis.. Selv etter autoslalåmen datt forbruket etterhvert under 0,7 igjen på samme tanken, så forbruket er det ikke noe galt å si på!

Skrevet

Kjørte nylig Oslo-Bergen på 0,67 med min 530DAT (E61 218hk).. Blandet kjøring med en del køkjøring men ellers snill med pedalen ligger snittet på like oppunder 0,9.. Hadde faktisk trodd den skulle gå litt billigere, men fornøyd med det jeg da.

Skrevet

Det kan jo også tenkes at det er noe galt med bilen din. Syns det høres høyt ut til å være en moderne BMW. Har du målt det med kjørecomputeren eller på god gammaldags fyll opp tanken?

Skrevet

Vel, nå er jo faktisk forbruket for 2004 E61 530dAT 0,80l/mila på blandet kjøring.. Ved ren bykjøring bruker den 1,11l/mila.. Ergo skal det nok stemme ganske bra med det forbruket du har logget, 04530dat..

Skrevet

snitt målern min står på 0,91 på mila med blandet kjøring. Bor i Lillestrøm og "pendler" til Oslo med den.Mye kø for å si det slik.

Så syns du hadde en ganske høyt forbruk ja, men du har det sikkert moro bak rattet da 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...