Fredrik Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Mulighet for bedre plass i kupéen, samt at en motor montert på tvers er en bedre sikkerhetsbarriere enn en motor montert på langs. Akkurat den påstanden er relativt omdiskutert... det finnes de som mener at selve kardangtunellen og kardangen på biler med bakhjulsdrift virker som en ekstra beskyttelse ved kollisjoner.
Snake Oil Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 En annen sak er at forhjulstrekk ofte kombineres med motor montert på tvers. Det gir ytterligere et par fordeler:Mulighet for bedre plass i kupéen, samt at en motor montert på tvers er en bedre sikkerhetsbarriere enn en motor montert på langs. Den plassen er helt ubrukelig,og blir stort sett fyllt opp med plast drit i nyere biler. og en motor klemt oppi fanget ved en kollisjon er det siste jeg trenger.tipper det er derfor de legger så mye energi i å prøve å få motorene til å skli under bilen ved kollisjon 240 var en herlig bil å krasje med.man bare pyntet den litt med brekkjernet,så kunne man kjøre videre med nakkekrage,armen i fatle og krykkene i pass.setet
Fredrik Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 4x4 kan godt ha 50/50, mens rene bakhjulstrekkere bør ha mer vekt bak enn foran, spør du meg. Det mente Ferdinand Porsche også...
Ron Jeremy Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Fredrik:Har du prøvd 1-serie og nye Mini? I følge de fleste tester skal jo også Mini være svært morsom å kjøre. 1-serie har jeg prøvd selv, men den opplevelsen ble litt ødelagt av diesel og automat (118DA) da jeg ikke liker noen av delene og synes det ble ekstra plagsomt og masete sammen. Bilen ellers var morsom å kjøre, men dessverre trolig for trang for meg og min bedre halvdel mener den ser for rar ut.. Jada... jeg har kjørt både Mini Cooper S og 130i. Mini´en er uten tvil både hurtig og morsom, men 1-serien har en balanse som Mini´en bare kan drømme om. Jeg våger påstanden at 1-serien er den mest harmoniske når det gjelder kjøreegenskaper av dagens BMW modeller. Helt enig med Fredrik her, 130i er en utrolig morsom liten tass, hadde vært morsomt å prøvd coupe'en i så måte...
ingard Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Det er i hvertfall ikke egenskapene på vinterføre..
eliot Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 er vel ingen direkte fordeler med fwd hvertfall ikke på vinter , en fwd har en tendens til å gå rett fram i svinger , men på en rwd så har du mulighet til å få ut rompa å skrense igjennom. motorsterke feilhjulstrekkere har jo en tendens til å dra å rive i rattet , f.eks litt eldre turbo saab . sånt slipper man med rwd .
rolfi Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 er vel ingen direkte fordeler med fwd hvertfall ikke på vinter , en fwd har en tendens til å gå rett fram i svinger , men på en rwd så har du mulighet til å få ut rompa å skrense igjennom. motorsterke feilhjulstrekkere har jo en tendens til å dra å rive i rattet , f.eks litt eldre turbo saab .sånt slipper man med rwd . Jeg er ikke noe FWD forkjemper, tvert imot. Men fwd biler har også brekk Og det er artig på vinteren å kunne ligge så usannsynlig bredt, for så å klare å hente inn igjen sladden. Bare å svinge imot og gi gass
Fredrik Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Jeg er ikke noe FWD forkjemper, tvert imot. Men fwd biler har også brekk Og det er artig på vinteren å kunne ligge så usannsynlig bredt, for så å klare å hente inn igjen sladden. Bare å svinge imot og gi gass Man kan også vende på en femøring med den samme teknikken... litt fart, fullt hjulutslag, brekket på og gi gass... rimelig kult...
Deep Dish Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Akkurat den påstanden er relativt omdiskutert... det finnes de som mener at selve kardangtunellen og kardangen på biler med bakhjulsdrift virker som en ekstra beskyttelse ved kollisjoner. Hmmm, Interessant... Men når jeg tenker på det så kan det jo ligge noe i det. Kraften av kollisjonen vil gå i motor via kardangen og ut bak.. På framhjulstrekk vil hele momentet treffe/stoppe i fronten av bilen.!
Snake Oil Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 er vel ingen direkte fordeler med fwd hvertfall ikke på vinter , en fwd har en tendens til å gå rett fram i svinger , men på en rwd så har du mulighet til å få ut rompa å skrense igjennom. motorsterke feilhjulstrekkere har jo en tendens til å dra å rive i rattet , f.eks litt eldre turbo saab .sånt slipper man med rwd . Jeg har aldri eid en gnager,men måtte kjøre over fjellet vinterstid i en leiebil engang.aldri kjørt sånt før,men tok ikke lang tid før jeg syns dette var meget behagelig på glatta.enkelt å håndtere.forutsigbart. For all del,jeg kan ikke fordra gnagere generelt,men forstår jo hva enkelte mener ang.vinterføre.
E36Cab1 Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Har hatt fleire FWD biler,og har til dags dato ikkje hatt bedre vinterbiler. Greie å ta seg fram med,forutsigbare og enkle å hente inn igjen. Samt stod eg fast i en bakke,var det bare å snu bilen og rygge opp
Fredrik Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Har hatt fleire FWD biler,og har til dags dato ikkje hatt bedre vinterbiler. Greie å ta seg fram med,forutsigbare og enkle å hente inn igjen. Samt stod eg fast i en bakke,var det bare å snu bilen og rygge opp Jeg har hatt ganske mange forskjellige biler og de beste vinterbilene har vært en Ford Fiesta 1,1 Bravo (forhjulstrekk) på syltynne vinterdekk med pigger og en Porsche 928S (bakhjulstrekk) med en 0-100% sperredifferensial... det var en fantastisk gjennomført sportsbil med V8 og 300 HK som også kunne brukes fornuftig om vinteren...
T.R.Melum Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Samt stod eg fast i en bakke,var det bare å snu bilen og rygge opp Nettopp, dermed ble det jo bakhjulstrekk...
Fredrik Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Nettopp, dermed ble det jo bakhjulstrekk... ... på bilen som samtidig som simulerte en bil med motoren bak over drivhjulene. Det er nok bare å kjøpe en Porsche 997 Carrera S først som sist...
T.R.Melum Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Nettopp, dermed ble det jo bakhjulstrekk... ... på bilen som samtidig som simulerte en bil med motoren bak over drivhjulene. Det er nok bare å kjøpe en Porsche 997 Carrera S først som sist... Eller kjøpe min bil som forøvrig er til salgs....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå