Springsteen Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Hvis det er snakk om så "lite", hvorfor gidde?? Og igjen, hva har det og si? Ville heller latt den stå, for så å si ifra ved et eventuelt salg at motoren er byttet og gått kortere. Spiller ikke stor rolle om 100% av understell er byttet, karosseriet har fortsatt gått lengre. Km er bare et tall så lenge du holder bilen din godt
Espen M33 Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Og instruksjoner for hvordan du gjør det får du ikke her inne. Det er svindel og bedrag. Selv om en bil er 100% strøken og en skal endre km-standen med så lite som 15000 til det den nye motoren er, så er det bedrageri og svindel.. Ikke enig med deg... Men hvorfor i huleste skal du gjøre det da? Bilen har da vel fortsatt gått det som står på kilometertelleren, eller hva? Et hypotetisk spørsmål: Dersom girkassa di er det neste som ryker. Skal du stille kilometerstanden etter hvor langt byttekassa har gått da eller?
Mr.Silver Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Skaff deg dokumentasjon på at motor er skiftet å drit i å endre! Juks å fanteri det!!!
Sir Hofstad Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Svart tidligere på samme spørsmål. BMW kan bare stille til 0 på feks tidlig E36. Jeg kan stille til "annen" KM, MEN ikke uten å stemple dette i feks servicehefte. Jeg kjører 325 med HØY KM selv, med rimelig lav KM på motor og alt annet byttet snart... Bruker ikke Carsoft til dette. Ennå har jeg til gode å justere noen biler, men ser behovet ved feks bytte av Speedo. At man har mulighet til å gjøre det betyr ikke at man er kjeltring. Skulle jeg selge 325 med den permen med dokumenter som følger med er det opplagt hva selve bilen er gått, og hva motor osv er gått. En bedre løsning er å samle kvitteringer i en mappe og kunne forevise ved salg
Christian Nyegaard Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 I min verden finnes det to grunner til å endre km stand på en bil (og begge skal selvfølgelig være dokumentert + stemplet i serviceheftet osv): 1) Man bytter speedometer / instrumentcluster 2) Man bygger en ny bil fra bunn på et råchassis Motorbytte er ikke på noen som helst måte grunnlag for å endre kmstand. Motorer byttes "hele tiden" på garanti på relativt nye biler og man endrer ikke kmstand av den grunn. Faen ikke rart det er skummelt å kjøpe bruktbil.
BMW_320icoupe Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Eg skiftet nettopp clutch på bilen og den var helt ny, skrudde speeden til 0, er det svindel altså? den er jo helt ny...
H4kon Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Haha, beste jeg har sett på lenge. Tror ganske mange fyrer på den utalelsen der
gunveg81 Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 Eg skiftet nettopp clutch på bilen og den var helt ny, skrudde speeden til 0, er det svindel altså? den er jo helt ny... Det var ikke spøk fra vår kjære venn fra Bergen dette, heh... Rykter sier han nuller speedon når han etterstrammer felgene også...
Xneon88 Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Hallo ? Hvem gjør noe slikt ? Man skal jo ikke skru tilbake km.stand ! Dette er bare juks ! Har blitt svindlet med dette , og det er ikke noe gøy ! La km.stand stå og ta vare på papirer om motorbytte !
Torminator Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Jeg skiftet kupèfilter på bilen min for noen dager siden, og siden filteret var nytt; bør jeg få nullet kilometerteller?
Titansilber Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Slutter meg til de som sier at du skal la speedometeret være. Ta vare på kvitteringene i stedet. Om du sier til kjøper av bilen din at du har skrudd tilbake, er det ikke sikkert din kjøper sier det til sin kjøper igjen, som kanskje er meg. Og jeg kommer til å bli forbanna på deg fordi det er du som har skrudd.
Frode D Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 ...snakk om å endre det 15000km tilbake her. Og det er 15000km for mye. BIlen har UANSETT rullet de 15000 du har skrudd den tilbake Tror ikke du får svar på dette forumet vertfall
Titansilber Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 Har du tenkt til å melde fra til forsikringsselskapet ditt at du skrur tilbake km standen? Hvis ikke, kan jeg godt gjøre det for deg.
BMW_320icoupe Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 Eg skiftet nettopp clutch på bilen og den var helt ny, skrudde speeden til 0, er det svindel altså? den er jo helt ny... Det var ikke spøk fra vår kjære venn fra Bergen dette, heh... Rykter sier han nuller speedon når han etterstrammer felgene også... That`s right:) Det gjør jeg hver søndag:)
Haug530D Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 Du kan jo bare rygge 15 000km da, da er det nok helt greitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå