Gå til innhold

Jævlig historie:(

Rabies
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Off, fikk tårer i augene eg når eg leste den artikkelen... Det e så unødvendig!!! Selvfølgelig hadde desverre de to jentene like mye ansvar som sjåføren. Men tenker noen på de etterlatte etter denne gutten som kjørte? De får han aldri hjem igjen de heller...

Hvor unge mener du passasjerer må være før de ikke lenger har ansvar? Sjåføren er han som har lappen, og det er HAN som skal være kyndig til å bedømme fart/forhold etc. Personer som sitter på, og ikke selv har lappen, har ikke nødvendigvis kunnskapen som skal til for å bedømme det sjåføren gjør. Men at de satt seg inn i bilen med full sjåfør er egen feil. Dessverre vet vi ikke forhistorien til verken det eller om de var påvirket selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, fikk tårer i augene eg når eg leste den artikkelen... Det e så unødvendig!!! Selvfølgelig hadde desverre de to jentene like mye ansvar som sjåføren. Men tenker noen på de etterlatte etter denne gutten som kjørte? De får han aldri hjem igjen de heller...

Hvor unge mener du passasjerer må være før de ikke lenger har ansvar? Sjåføren er han som har lappen, og det er HAN som skal være kyndig til å bedømme fart/forhold etc. Personer som sitter på, og ikke selv har lappen, har ikke nødvendigvis kunnskapen som skal til for å bedømme det sjåføren gjør. Men at de satt seg inn i bilen med full sjåfør er egen feil. Dessverre vet vi ikke forhistorien til verken det eller om de var påvirket selv også.

Da man er 18år så burde man kunne bedømme det men hu på 16 er det værre med men er jo den alderen man ofte tar sjanser og lever livet... det er utrolig mange som gjør mye dumt til de vokser opp og man lærer av sine feil går som regel bra men ikke altid kommer altid til å være folk som eksperimenterer istedenfor å ta til seg lærdom av andres feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok med at du skal passe på deg selv i trafikken. enten du sykler, går, kjører, sitter på eller hva. men du må jo passe på folk rundt deg og.. Tragisk ulykke det her. Har dessverre sett litt for mye ulykker i tidligere jobb til at jeg tør og kjøre noe særlig på grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk gjør av og til dumme ting, som f.eks å sitte på med en beruset sjåfør. Sjåføren i dette tilfellet ble så vidt meg bekjent fortalt at han ikke var i stand til å kjøre nå men gjorde det like fullt.

I mine øyne er sjåføren her den ansvarlige part og delvis de som advarte han men ikke ringte politiet.

For å si det slik, det er bedre å miste enn venn fordi han mister lappen og ikke vil ha noe med deg å gjøre etter at du ringer politiet enn å faktisk miste en venn permanent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jatakk til alkoholavleser i bil!!!!

det er helt og totalt egoistisk av den såkalte motorsporttalentet...han var vell av typen som ble verdens mester når han drakk..eg forsvarer ikke denne gutten i hele tatt.skammelig...

dette er ett varsku til alle som drikker og tenker og fyre opp børsa si når dem har drukket...ta TAXI eller få en kompis til og kjøre..har selv mistet 2 av mine bestekamerater i lignende ulykke...dem kjørte i 170kmt med en Golf1 Gti....eg var nr 2 på ulykkes stedet...

ett syn som jeg aldri kommer til og glemme.

så la bilen STÅ!!!!!!når du drikker

Livet er sårbart

kondolerer til denne familien..vet omtrent hvordan dere har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ta TAXI eller få en kompis til og kjøre..

Så la bilen STÅ når du drikker

Har en kamerat som for en tid tilbake kræsjet MB'en sin(S320cdi). Tre sekunder før hadde FTK samt noen venner av meg sving ut og over veien der han kom. Han dro noe jævlig av veien. Heldigvis så gjorde han seg ikke noe alvorlig. Bilen derimot ble totalvrak. Han tjener godt, har ingen bil, ikke lappen og regress pga denne turen, så denne kræsjen har nok kostet ham 4-500.000,- NOK.... Du kan kjøre MYE drosje for den summen... ;) Han skulle kjøre 10km til en kompis.... Den turen hadde kostet ham omtrent 300 kr med drosje :S

Moralen er, som Kimmit Sport sier over her; la bilen stå, og ta en taxi eller få en kompis til å kjøre deg. Det er billigere, sikrere og ikke minst LURERE å bruke noen kr på det i forhold til å knuse bil, mennesker og familier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg kjørte forbi ulykkesstedet et par uker etterpå. Gjorde vondt å se på treet med alle bildene og det som sto der. Ser de skriver at det bør gjøres strengere tiltak mot unge sjåfører ved fartsbrudd, men jeg tror faktisk ikke det gjelper å ta fra de førerkortet hvis de kjører 10 km/t for fort. 90 kontra 80 gjør ikke store forskjellen. Når de store fartsulykkene skjer har sjåførene passert lappgrensa. Slik som denne. 130 i 50 sonen. Føler med foreldrene. De klarer nok aldri leve normalt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange felles venner med de to jentene. En forferdelig tragisk sak.

Er helt enig med de som også legger litt ansvar på de, sitter man på med en som er ruset, har man faktisk et ansvar selv også. Følger av loven det. Skjønner virkelig ikke at folk utsetter seg for sånne ting, enten ved å kjøre ruset, eller ved å sitte på med en. Har 0 respekt for de som tar det valget, og i min bok finnes det ingen unnskyldning. Ta en taxi, kjør med noen andre, eller ta beina fatt..

Farten var godt over 130km/t, det er det offisielle tallet. Farten var visstnok et sted mellom 160 og 180. Virker mer riktig det, utifra hvordan bilen, treet og de som var der så ut.

RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange felles venner med de to jentene. En forferdelig tragisk sak.

Er helt enig med de som også legger litt ansvar på de, sitter man på med en som er ruset, har man faktisk et ansvar selv også. Følger av loven det. Skjønner virkelig ikke at folk utsetter seg for sånne ting, enten ved å kjøre ruset, eller ved å sitte på med en. Har 0 respekt for de som tar det valget, og i min bok finnes det ingen unnskyldning. Ta en taxi, kjør med noen andre, eller ta beina fatt..

Farten var godt over 130km/t, det er det offisielle tallet. Farten var visstnok et sted mellom 160 og 180. Virker mer riktig det, utifra hvordan bilen, treet og de som var der så ut.

RIP

130-0 på 1 meter skaper meget store skader på bilen så ut ifra den trenger faktisk ikke farten være mye større. Så det offisielle tallet kan stemme, men det uoffisielle tallet kan også stemme. Men når man kommer ut fra rundkjøringa og kjører over den broa kommer det en småbrå høyre sving før en dundrer rett i treet, og jeg tror det er ganske vanskelig å få en hastighet på 160- 180 på den korte strekka. 200hk er ikke så mye.

Er også for tiltak i trafikken for å få ned de høye ungdomsulykkene, dette er så tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skriver mye om denne ulykken, en ting vet jeg og det er det har satt dype spor i alle sammen. Jeg vet hvordan det er å miste venner i bilulykker der alkohol har vært inne i bilde. Denne ulykken har lært en del folk rundt i landet at det faktisk er utrolig farlig å legge sammen alkohol og bilkjøring, og akkurat denne ulykken gikk rett inn i hjerte på folk landet over og ikke minst til andre norske verden over som meg selv som bor i utlandet.

Ting har skjedd og ingen ting kan vi gjøre med det nå, desverre. Er ikke noe vits å sitte her å klandre sjåføren, for det er ikke han det går utover, det er hans foreldre.

Vil bare si Rest in Peace Camilla og Martine Elise, og ikke minst sjåføren som jeg ikke er helt sikker på navnet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...