egil s Skrevet August 31, 2008 Share Skrevet August 31, 2008 Dette er min 1990 850ia Hartge. Har hatt denne bilen i 2 år og på oppfordring fra andre her inne så lager jeg en tråd på den. Litt spesifikkasjoner. 5.0l V12 som er trimmet av Hartge til 355hk, 485nm. Toppfart er i følge dokumentasjon 280km/t. Kammene er Hartge, diffen er byttet til en 3.45:1 diff (original er 3.15:1) motor og girkassen en omprogrammert av Hartge. Kort fortalt er denne bilen i motor og drivlinje identisk med Alpina B12 5.0l versjonen. I tiden jeg har hatt bilen har alle tenningsdeler blitt byttet og det hjalp på effekt/forbruk. Jeg har bytte alle foringer i for-bakstilling og montert Bilstein Sport dempere og Eibach pro 20mm/15MM senkesett. Felgene er 3-delte Work VS-KF i svart chrome 9"x19" - 10,5"x19" bak med 12,5cm kant bak, dekk er 245/275. Stereo er JL audio fram/bak sett 2 10" subber og 2 JL audio forsterkere. Spilleren er Alpina 310 med navi. Bilen begynner nå å nærme seg 100% stand, men jeg har litt planer ennå. Har camberplater liggende som skal monteres. CSI-optikk skal på og bilen hellakkeres. Eksosen skal modifiseres og det er mye mulig det blir overladding på sikt. Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet August 31, 2008 Share Skrevet August 31, 2008 rått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 31, 2008 Share Skrevet August 31, 2008 Flott bil Egil! Jeg er ikke noe fan av slike utovereiker, men det er litt av en kant på de! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E93, nå E63:-) Skrevet August 31, 2008 Share Skrevet August 31, 2008 Har denne bilen gått i nord-Norge tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet August 31, 2008 Share Skrevet August 31, 2008 Fet bil Såg veldig gjennomført og strøken ut Var først litt skeptisk til felgene, fikk litt amcar-feeling av dem Men de kledde faktisk bilen veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet August 31, 2008 Forfatter Share Skrevet August 31, 2008 såvitt jeg kjenner biles historie ble den importert i 94, har noen servicer i Trondheim, og før jeg kjøpte den hadde den gått (stått) i Sandnes noen år. Jeg vet den har gått i Trondheim, men ikke om den har vært lengre nord. Uansett har den vært i Rogaland de siste 5-6 årene iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet August 31, 2008 Share Skrevet August 31, 2008 Det må jeg si Så veldig bra ut denne Likte kanten på bakfelgene dine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet August 31, 2008 Share Skrevet August 31, 2008 S..... den var fin, like alt, bilen, felgene+++ Den falt skikkelig i smak hos meg! rååtttt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850i Skrevet August 31, 2008 Share Skrevet August 31, 2008 Har denne bilen gått i nord-Norge tidligere? Den du tenker på er vel den sorte med lyst interiør, ST reg, om jeg ikke husker feil. Gikk på Sortland frem til ifjor sommer, og stod til salgs i Tromsø sist jeg så den. Egil: Har du funnet ut av kjølevanns problemene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet August 31, 2008 Forfatter Share Skrevet August 31, 2008 Egil: Har du funnet ut av kjølevanns problemene? Holder på..... radiator 2 har sprukket, det er nå bekreftet. Er litt usikker på om jeg skal prøve å bytte en gang til eller ikke. har fått beskjed om at det kan være 3 ting. -overtrykksventilen i radiatorlokket -toppakning -pinbolt. Det rare er at jeg ikke har olje i vannet, eller vann i olja. ikke ryker den mye heller. I morgen skal jeg til Tyskland å hente ny bil, så jeg får god til til å feilsøke/bytte deler nå framover. Bilen blir nok stående fra nåav til problemet er løst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet August 31, 2008 Share Skrevet August 31, 2008 Heilt rå bil! Flott du tar vare på den og har planer videre for den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet August 31, 2008 Share Skrevet August 31, 2008 Nydelig bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet August 31, 2008 Share Skrevet August 31, 2008 Flott bil Egil!Jeg er ikke noe fan av slike utovereiker, men det er litt av en kant på de! +1, det er for å jukse på litt ekstra kant Men nydelig bil, må være den ulitmate cruiseren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet August 31, 2008 Forfatter Share Skrevet August 31, 2008 utover eiker... er ikke det gutter.... det er en liten bue i de det er jeg enig i. men det er ikke slike banan eiker for å få jukset til en kant. navet og kanten har samme "høyde" så er eiken buet litt, kanskje 1-2 cm midt imellom. helt flate eiker hadde sett litt rart ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 31, 2008 Share Skrevet August 31, 2008 Nydelig bil du har Misunner deg en del her ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå