Der Barockengel Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Min bil har en pedal mellom gass og clutch. Den kan brukes til å holde farten nede har jeg funnet ut. Prøv, kanskje det fungerer på din bil også. Pedalen i midten er også koblet til et sterkt, rødt lys på baksiden av bilen. Dersom man kjører de undersjøiske tunnelene mellom Bergen og Stavanger, er disse svært bratte, og utstyrt med fotobokser med jevne mellomrom langs nedstigningen. Når du ser at det plutselig begynner å lyse sterkt og rødt på bilen foran, betyr det at forankjørende har oppdaget en fotoboks, og at du bør senke farten for å unngå å kjøre inn i bilen foran.
316 Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Jeg vet det Hagenisse, derfor jeg lå i fartsgrensa gjennom hele tunellen da gitt! Men du tok kanskje poenget mitt allikevel. Det er ikke noe fett å stå på bremsen i en km i en tunnel med slakk sving og ganske bra helling. Blir nok morsomt i vinter! Slipper du bremsene et sekund inne i tunnelen kan jeg garantere deg at du er sikret et foto i posten.
316 Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Bruk lavere gir da vettu.... Eller bare ta poenget mitt? Jeg kan å kjøre bil, jeg vet hva som skjer hvis jeg kjører i 3. gir i stedet for 5.
Azeton Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Bruk lavere gir da vettu.... Eller bare ta poenget mitt? Jeg kan å kjøre bil, jeg vet hva som skjer hvis jeg kjører i 3. gir i stedet for 5. Det er faktisk like greit og mer økonomisk. Bilen går inn i fuelcut modus og du sparer bensin i 1km!!
PIIIPower Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 men bare ett lite touch på gassen sender deg like til palle-helvette
Saltkjelen Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Den fotoboksen i Rælingentunnelen er akkurat satt opp, dessuten så er det en helvete helling inne i tunnelen så enten du vil det eller ei så øker farten din drastisk fra du entrer tunnelen til du passerer fotoboksen (som selvfølgelig er plassert nederst i hellingen). Kjørte der senest i går selv, for første gang etter at boksen kom opp. Skal ærlig talt si at det var vanskelig å se den.... Grunnen til at boksen er satt der den er satt er fordi det ikke er mulig å øke hastigheten så mye slik at man ikke rekker å stoppe ved rundkjøringen. Selvom boksen ikke er så synlig er det jo skiltet. Så det er bare å være oppmerksom!
Christian Nyegaard Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Vet faktisk ikke hvor i tunellen og hvilken retning (begge?) disse boksene står, men hadde jeg skullet sette dem opp hadde det blitt sånn ca midt i tunellen vekk fra lillestrøm... Er jo tross alt der det pleier å gå unna litt.
Saltkjelen Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Vet faktisk ikke hvor i tunellen og hvilken retning (begge?) disse boksene står, men hadde jeg skullet sette dem opp hadde det blitt sånn ca midt i tunellen vekk fra lillestrøm... Er jo tross alt der det pleier å gå unna litt. Dem står på vei INN til Lillestrøm og står i slutten av 80 sona, 10m før 70 sona begynner..
Der Barockengel Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 står i slutten av 80 sona, 10m før 70 sona begynner.. Ergo er sannsynligheten stor for at de som blir fotografert i 95 km/h i 80-sonen, har en betydelig fartsoverskridelse når de entrer 70-sonen...
316 Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Stemmer det Der Barockengel. Skulle satt opp en liten boks til i 70-sona.
Azeton Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Stemmer det Der Barockengel. Skulle satt opp en liten boks til i 70-sona. Skal ikke se bortifra at de plutselig en dag flytter den inn 70 sona
Der Barockengel Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Skal ikke se bortifra at de plutselig en dag flytter den inn 70 sona Kunne ført til mange ekstrakroner rett i lommen på staten, det. For ikke å glemme talløse tråder på diverse diskusjonsfora, om hvor dumt det var å sette en fotoboks opp bare 10 meter inne i 70-sonen.
hagenisse Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Verste er jo de boksene som står i oslofjordtunnelen. Jeg skjønner ikke poenget.. hva i alle dager har det å si om folk kjører i 100-120 nedover? Er jo ikke som det er så mange fotgjengere å kjøre på akkurat..
Ice///Man Skrevet September 2, 2008 Forfatter Skrevet September 2, 2008 Overrasker meg ikke om de har "glemt" å sette opp et skilt. . Dersom boksene ikke er skiltet så er alle bøtene ugyldige Dessuten vil jeg vel tro at + - 10km/t for fort forbi boksen ikke bør være et problem, husk at du har slingringsmonn både på speedometeret, og bra med feilmargin på boksens måling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå