Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du tror at dette er tilfellet så tar du virkelig feil. Boksene i Rælingstunnellen er satt opp på grunn av alle ulykkene som har hendt. Vi kan jo alle takke idiotene som kjører som en tullk*k og driter seg loddrett ut i enden av tunellen / rundkjøringen.. Og til opplysning, det er skiltet i starten av tunellen! :wink:

Du høres ut som en politiker. Wooooow, hele 26 kollisjoner med personskade på 8 år. Det er ikke mye.

Det skinner jo soleklart gjennom at det er økonomiske grunner her, og ikke trafikksikkerhet. Unaturlig lave fartsgrenser gir 1200 syndere på 4 døgn. Trafikkstatistikk er helt håpløs - de skravler i vei om hvor stor økning det har vært i ulykker og hvor mange som blir tatt etc.

2007 hadde vel det laveste antallet trafikkdrepte noensinne. Og der det nå er 70-soner med fotobokser og hyppige kontroller var det før 80 og 90-soner. SELVFØLGELIG blir flere tatt når utviklingen går motsatt vei av alle andre land (med unntak av Tyskland).

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
"Alle ungdommer grisekjører i tunnellen på nattestid"

Du generaliserer ikke rent lite her da... Hva med alle drosjer, yrkessjåfører osv?

Fotobokser har vel aldri hatt noe dokumentert effekt på dødsulykkene, kun på inntekt.

Jeg beklager om jeg generaliserer det.. Det gjelder selvfølgelig alle sammen, men mange av de er ungdommer. Jeg bor kun 2 minutter unna Rælingstunellen og kan nesten se ned på motorveien. Det er ikke få ganger jeg hører om skryting av kappkjøring fra ungdommer i tunellen. Det har, siden tunellen ble åpnet, vært et populært sted for kappkjøring.

Du høres ut som en politiker. Wooooow, hele 26 kollisjoner med personskade på 8 år. Det er ikke mye.

Det skinner jo soleklart gjennom at det er økonomiske grunner her, og ikke trafikksikkerhet. Unaturlig lave fartsgrenser gir 1200 syndere på 4 døgn. Trafikkstatistikk er helt håpløs - de skravler i vei om hvor stor økning det har vært i ulykker og hvor mange som blir tatt etc.

2007 hadde vel det laveste antallet trafikkdrepte noensinne. Og der det nå er 70-soner med fotobokser og hyppige kontroller var det før 80 og 90-soner. SELVFØLGELIG blir flere tatt når utviklingen går motsatt vei av alle andre land (med unntak av Tyskland).

Syns du virkelig ikke 26 kollisjoner med personskade er mye? Det er faktisk 26 kollisjoner mer enn vi hadde hatt behov for. Husk imidlertid at det ikke er 26 personer, men 26 kollisjoner. Totalt kan det ha vært det dobbelte av skadede mennesker, om ikke mer. Jeg er på ingen måte tilhengere av fotobokser, men i Rælingstunellen syns jeg virkelig det var på tide. Det er jo tros alt vi som betaler for alle disse ulykkene.. Bare fordi enkelte skal være så tøffe å rase ned i tunellen i 200km/t og ikke engang greier å bremse før rundkjøringa.. :roll:

Skrevet

Er det mange som har endt kjøreturen sin i rundkjøringa egentlig? Selv kjører jeg der stadig vekk, men har virkelig aldri hatt noe som helst problem med å stoppe før rundkjøringen selv om det ikke har stått noen fotoboks der. Jeg kjører stort sett i fartsgrensen, så det blir ingen penger å tjene på meg i allefall. Var forresten en kollega av meg som ble tatt i 140 i tunnelen like før boksen kom opp, rettsaken hans var i dag.

Skrevet

26 kollisjoner er jo 26 for mye, det er nok alle enige om. Men jeg er meget i tvil om at fotobokser skal ha æren for at ulykkestall evt. går ned. Hva med alle som ikke er fra distriktet, som går i "fella"? De holder jo den farten de selv anser som forsvarlig. Når det er sagt, så har det sikkert skjedd ulykker i Rælingstunnellen uten at det har vært overskredet høyest tillatte hastighet på stedet :)

Skrevet

Tror faktisk jeg ble tatt i den tunnelen idag, Hvilken fartsgrense er det fotoboksen står i? og hvilken hastighetblinker den i?

Aldri kjørt fort ned der, pga den stygge rundkjøringa! Men har da hatt god fart oppover :roll:

Skrevet

Fotoboksen står i 80-sonen, ca 10 meter før det blir 70 i retning rundkjøringen. :wink: Vet ikke hva slags hastighetsblinker det er i den.

Skrevet
Fotoboksen står i 80-sonen, ca 10 meter før det blir 70 i retning rundkjøringen. :wink: Vet ikke hva slags hastighetsblinker det er i den.

Da er det ingen fare :wink:

Skrevet
="Azeton"]Vet det, derfor jeg spirte etter hastighet :wink:

Møkkaboks som ikke blinker da... Kjørte forbi en boks inne i Drammen sentrum her om dagen, den var faen meg jææææææææææævla diger! Ble skremt da jeg så den. Hvorfor ikke lage en standar?

Skrevet
...Ble skremt da jeg så den. Hvorfor ikke lage en standar?

Godt spørsmål, men disse nye fotoboksene er vel konstruert for tuneller slik at det blir lettere å gjenkenne bil/fører..? :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...