Trinitonn Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Hei,I dag dro jeg til Vianor (som KUN driver med dekk og felg).Gav de 4 nye dekk som de skulle legge om på sommerfelgene mine (som allerede satt på bilen). "Ikke noe problem!", sa dem. Jeg dro i butikken og handlet i mens og når jeg kom tilbake betalte jeg 500,- og dro hjem.Når jeg kom hjem, tittet jeg på de nye dekka og fikk øye på felgene mine... da ble jeg lei meg og skikkelig forbanna!Jeg har tatt bilder av felgene mine, og som man kan se, så har de virkelig hatt hastverk når de skrudde av/på dekka. Rundt hjulboltene er det dype hakk, og det er ikke få! I tillegg, det bordet som de legger felgen på, der låste de fast felgene uten noe gummi imellom felgen og klammene. Og felgen har tydeligvis spint rundt på disse "metall-klammene" ettersom det er lange riper langs kantene hvor lakken er borte!Er noen enig at dette er slett arbeid? I så fall, hva kan jeg gjøre? Jeg har tenkt å dra dit i morra og fortelle dem at dette ikke er akseptabelt.. jeg kan vel forvente at felgene mine ikke ser ut slik når jeg får de tilbake?Takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Nyansatt på sin første dekkmontering helt på egen hånd? Enig i at felgene dine ikke burde blitt påført skader som disse. Hva du kan gjøre? Klage, klage, klage - men seriøsiteten til firmaet avgjør hvilken mottagelse klagen din vil få. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Så ikke noe særlig ut det der. Men ender vell som oftest med at du må dekke disse skadene selv da det blir ord mot ord. Har vært diskutert flere ganger her inne. Men er jo så absolutt verdt ett forsøk. Håper det ordner seg for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MpA Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Hei jobber selv på dekkmann minde i bergen å det derre der er ikkje akseltabelt i det helle tatt, greit er man uheldig og sier i fra til kunden så det er mulig og få avslag i omlegge av dekk. men og bare fyre det på og driite i det uten å si i fra, det er respektløst, huk fatt i han som la om eller han du så med bilen din, snakk med han før du går til kontoret.. så får de gå inn og forklarer det selv, du skal ikke se vek i fra at de kan erstatte dette, skal ikkje være sånn som dette, de skal være like fin som de var da de var på bilen, blir rett og slett forbanna.. er ikkje mulig.. ikke gå fra stede før du får det som du vil, men utrolig synd du ikke så på det med en gang, da hadde det sikkert skjedd noe på stede, men kan fort bli litt slit nå. men han (de) som har lagt om, vet det selv, de MÅ vite det ingen normal person (de som jobber der er vel ikke fullkommelig 100% normal) men ja.. komfronter de, lykke til, ordner seg med stå på vilje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Jeg kan ikke fatte og begripe det. Jeg er så nervøs hver gang jeg skal bytte dekk at jeg venter til jeg punkterer omtrent. Fyren hadde kjempestor øl-mage (no offence), uflidd og svett og ubarbert og så ut som en arbeidsledig tulling som nettopp hadde fått seg jobb mot alle ods. Han slet noe veldig med disse 18" felgene, og det ble litt småmerker. Ihvertfall på den ene felgen, for den la han feil vei når han skulle ha av dekket. Og det var tydelig at det bare var flaks at det ikke ble mer merker, for han var inntil felgen flere ganger når han bomma på dekket med den saken som presserr dekket av felgen (måtte gjøre mange forsøk fordi den gled av dekket eller dekket spratt opp igjen). Jeg sto og så på hele tiden selvom det virka teit, men jeg er sikker på han hadde herpa dem hvis jeg ikke hadde gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Utrolig slurvete arbeid, klag klag klag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snurresprett Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 om en kun driver med dekk og felg burde det ikke vær noe problem å legge om uten å skade felgene.. med skikklig utstyr er det niks nada problem å legge om på 18 tommere vertfall så er nok dårlig arbeid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 ikke bra det der, de har jo ødelagt hele finishen på felgene nå, ser jo ut som spøle/vinter felger. Har også lagt merke til at hver gang jeg har fått byttet dekk så har de fått en eller annen ny skade, ingen alvorlige så langt på mine men jeg klarer nå alikevel og skifte felger selv uten å skade lakk/felg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Derfor jeg tar bilder av samtlige felger når jeg leverer de inn til dekkomlegging. Du vet faen meg aldri! Det der må du rett og slett klage på, og få erstattet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trinitonn Skrevet September 2, 2008 Forfatter Share Skrevet September 2, 2008 Hei, takk for svar.. Når jeg satte på disse felgene tok jeg dem på med vanlig pipenøkkel, uten å skade dem. Hvis de hadde fortalte meg på forhånd, at de kom til å bli så stygge, kunne jeg satt dem på bilen selv. Det blir spennende å se hva dem har å si. Han som la om dekkene mine og gjorde dette er nestsjefen på verkstedet. Skal fortelle dere i morgen hva som skjer... jeg bare lurer på om jeg skal be dem pusse og lakkere om felgene mine eller kjøpe nye.. mange steder er "sårene" så dype at det må evt. sparkles.. Mvh Vidar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steven Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Off, hadde aldri godtatt det greiene der. Hadde krevet nye felger eller å få fikset dem opp til den standen dem var! Jeg må også bytte dekk snart, skal hvertfall ta bilder av felgene før jeg leverer dem inn Ska bli spennende å se hva dem sier i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Har mine tvil, men men. Lykke til da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Greit nok at det kan komme noen småriper (som selvfølgelig skal sies ifra om), men det der var helt ekstremt. Vet at det kan være veldig hektisk på dekkverksted, men er ingen unnskyldning for å lage riper. Her er det tydeligvis en som har slurva/stressa/ikke aner hva han driver med. Ripene rundt hjulboltene er lagd med muttertrekker. Hvilken dimensjon er det det på hjula/dekka. Enhver dekknisse skal kunne legge på minst 40-profil uten problemer. 25-35 profil kan være en utfordring, men skal gå helt strøkent uten riper hvis de vet hva de driver med. Stiller selvfølgelig en del svakere da du ikke sa ifra med en gang, men ville forlangt å få nye felger. Reperasjon blir aldri 100%. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Er i dekkbransjen som det er i alle andre bransjer. En haug med ubrukelige rasshøl som ikke er intr. i det dem jobber med. De bare jobber med det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Nyegaard Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Det der er jo selvfølgelig fullstendig uakseptabelt og ganske overraskende fra et firma som Vianor. Blir spennende å se hvordan resultatet blir i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå