JulianS Skrevet September 4, 2008 Share Skrevet September 4, 2008 felgene hadde jo ikke vært så mye penere om han hadde brukt riktig pipe... han har jo gjort endel skade med dekkmaskinen også... den armen som styrer dekket av og på felgen skal ikke være borti felgen i det hele tatt, pluss at det skal være et gummimellomlegg fordi dekket drar den mot felgkanten... jeg legger om 20" på 25 profil uten å lage så mye som et merke å jeg jobber bare som bilmekaniker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 4, 2008 Share Skrevet September 4, 2008 Det er lov å være uheldig, men de felgene der hadde jeg ikke tatt tilbake uten å få dekket kostnader ved reparasjon! Jeg pleier også å stå å se på når de legger om, får helt angst av slike historier som det her! Har heldigvis ikke noen dyre felger, men de jeg har, er pene i lakk osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 off... samme sjedde på mine når de var ferske i lakken... dro av kanten rundt og alt... må lakkes på nytt til vinteren nestegang jeg skal til dekkomlegging vurderer jeg å kjøre til søreng i stavanger, for han ordner opp håper dette ordner seg... kjipe skader... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 Det var skikkelig slett arbeid. Har opplevd en lik sak på 1 felg engang, men da var jeg så heldig at dekk firma fortalte det når jeg hentet felgene og fikk en kvittering på at de skulle ta inn felgen etter endt sesong og sende den på opplakking igjen, helt gratis for meg. Er lov å være uheldig men da må man rydde opp i etterkant. Unner deg ikke den situasjonen du er oppe i nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martins Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 håper du kommer med en fin slutt på det her i dag,siden du sko innom der i dag da lyke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 det løser seg, han visse nok om det selv, er nok flau som aller værst, tro meg... men det derre der løser seg nok, de andre visste om det å, så sjefen ordner det sikkert opp med deg på sikkelig vis;) Fordi Trinitonn kom tilbake. Så klart skal de ordne opp, men de fortjener likevel dårlig reklame. Fortjener de dårlig reklame om en kar har vært slurvette? så sant sjefen er enig med trådstarter og verksted ordner opp for seg, så syns jeg de fortjener mer god reklame enn negativ. Men slikt skal jo ikke være nødvendig, og som det står over her så har jo alle dekkverksteder med respekt for seg selv en slik alu felg pipe med gummi/plastikk rundt... Jeg bryr meg ikke litt om hvem det var som gjorde det. Faktum er at de har ansatte som er inkompetente, og det er firmaet som skal svi for det. Jeg sier ikke de skal legge ned hele sjappa. Men noen god reklame skal ikke dette være. Dette er noe de skal kunne, og den jobben der så ikke så forbanna vanskelig ut. Nei, gjør man ting selv blir det ikke tull. Bare synd slike jobber må gjøres på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trinitonn Skrevet September 5, 2008 Forfatter Share Skrevet September 5, 2008 Da er jeg tilbake! Jeg møtte sjefen i døra, og han spurte meg om det var noe galt med bilen min. Han visste tydeligvis at jeg skulle komme innom. Ja, han var enig om at dette ikke så pent ut, men kunne ikke skjønne at kantene var ripet opp av dekkbordet deres. -"Er det ikke vanlig å legge noe gummi mellom felgen og dekkbordet?", spurte jeg. -"Nei, det har vi aldri gjort, da vil ikke felgen sitte fast i det hele tatt..." Så nei, de setter tydeligvis alltid felgen rett på dekkbordet og lar disse metall-klammene klamre seg fast i sårbare felger. Han visste ikke hva han skulle gjøre med dette, han hadde ikke opplevd dette før, og han mente også at "nye felger, hmm, det blir jo påstand mot påstand, det er kanskje litt mye å gi deg nye felger...". Jeg svarte, "da kan dere ta felgene mine, så får jeg nye.. det eneste jeg vil i denne situasjonen er å få tilbake felgene mine slik de var før jeg kom hit på tirsdag!".. Alt i alt, etter litt prat på kontoret hans, noterte han telefonnummeret mitt og skulle ringe hovedkontoret sitt (Vianor). Han måtte tydelivis rådføre seg litt. Jeg tror ikke han er helt villig til å kjøpe nye felger til meg, fordi han prøvde nærmest alle pipenøkklene de hadde, og han kunne f*** ikke forstå hvordan den nøkkelen kunne komme borti felgene på denne måten..også alle 20 hullene da!? Han er med andre ord skeptisk, selv om jeg sa, -"jeg er ikke her for å lure deg, jeg vil bare ha felgene mine slik de var, og jeg er lei meg for at felgene mine har blitt sånn..jeg aner ikke hva han har gjort, men de var strøkne før jeg kom hit!!" Så nå venter jeg telefon fra han i løpet av neste uke, og det blir veldig spennende. Undrer på hva slags service jeg ender opp med å få fra Vianor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 Ja ja, dette må de jo reparere, har selv vært igjennom dette 2 ganger, å begge gangene tok de å betalte for felgene.... Håper du får samme service da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 Alternativet, hvis dette nå mot all formodning ikke kommer iorden på et vis, er at du selv tar direkte kontakt med hovedkontoret til Vianor. Slik du legger frem saken, virker jo dette som en temmelig grei sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Nyegaard Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 Det er ekstremt enkelt å få felgene sånn om du bruker en "normal" pipe forøvrig.. bare å kjøre inn trekkeren med litt hastighet på den og samme når den skal ut samt å ha litt "slack" sideveis når du skal stramme / løsne. Så får du fort finfine hakk, riper og annet faenskap rundt boltene. Hadde jo vært spennende å se hvordan den ansatte hadde vært om han hadde blitt kallt inn på kontoret når dere var der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 -"Er det ikke vanlig å legge noe gummi mellom felgen og dekkbordet?", spurte jeg. -"Nei, det har vi aldri gjort, da vil ikke felgen sitte fast i det hele tatt..." jeg balansert opp igjen alle mine 19'' Hartge felger til touringen for et par uker siden. Og der hadde dem en gummi matte som felgene låg på, samt noen nylon beskyttelse på klørne til selve maskinen som holder fast felgen. Det skulle bare mangle! Håper du får erstattning for felg skadene, lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jallis Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 Da er jeg tilbake!Jeg møtte sjefen i døra, og han spurte meg om det var noe galt med bilen min. Han visste tydeligvis at jeg skulle komme innom. Ja, han var enig om at dette ikke så pent ut, men kunne ikke skjønne at kantene var ripet opp av dekkbordet deres. -"Er det ikke vanlig å legge noe gummi mellom felgen og dekkbordet?", spurte jeg. -"Nei, det har vi aldri gjort, da vil ikke felgen sitte fast i det hele tatt..." Så nei, de setter tydeligvis alltid felgen rett på dekkbordet og lar disse metall-klammene klamre seg fast i sårbare felger. Han visste ikke hva han skulle gjøre med dette, han hadde ikke opplevd dette før, og han mente også at "nye felger, hmm, det blir jo påstand mot påstand, det er kanskje litt mye å gi deg nye felger...". Jeg svarte, "da kan dere ta felgene mine, så får jeg nye.. det eneste jeg vil i denne situasjonen er å få tilbake felgene mine slik de var før jeg kom hit på tirsdag!".. Alt i alt, etter litt prat på kontoret hans, noterte han telefonnummeret mitt og skulle ringe hovedkontoret sitt (Vianor). Han måtte tydelivis rådføre seg litt. Jeg tror ikke han er helt villig til å kjøpe nye felger til meg, fordi han prøvde nærmest alle pipenøkklene de hadde, og han kunne f*** ikke forstå hvordan den nøkkelen kunne komme borti felgene på denne måten..også alle 20 hullene da!? Han er med andre ord skeptisk, selv om jeg sa, -"jeg er ikke her for å lure deg, jeg vil bare ha felgene mine slik de var, og jeg er lei meg for at felgene mine har blitt sånn..jeg aner ikke hva han har gjort, men de var strøkne før jeg kom hit!!" Så nå venter jeg telefon fra han i løpet av neste uke, og det blir veldig spennende. Undrer på hva slags service jeg ender opp med å få fra Vianor. Det der er bare piss preik! Har selv jobba som dekk omlegger, å på alufelg brukes gummi får å beskytte felgen( Klemmes på fra utsiden) Mens på stål felg så bruker ikkje gummi å klemmes fra innsiden.. Jeg hadde kommet til klikka vist dette hadde skjedd med mine (nye) felger!!!! Men stå på ditt å ikkje gi deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Nilsen Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 Stå på og ikke gi deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 Jeg kom med fire helt nye 20" felger og dekk til Blå Ring i Tønsberg. Orket ikke forlate de, så jeg stod og så på. Spurte først om de klarte å legge på slikt uten å skade felgene, og jada, null problem - hadde tatt 22" felger dagen før. Men polakkene der var jo helt ville. Tidvis var det tre mann som klamra seg på dekk/felg/maskin, og klarte etter mye om og men få på det første bakdekket på en bakfelg, men da var allerede skaden skjedd. En bolt fra hengslingspunktet på armen kom i felgkanten og lagde ripe. Heldigvis ikke stor, men faen så irriterende på helt nye felger allikevel. Så la de på neste bakdekk, og fant så ut at de hadde lagt det på samme vei som det andre, så de måtte ha driten av igjen og snu dekket. Stod med hjertet i halsen og var bare irritert og forbanna. Hadde det var felger kjøpt der, så hadde jeg forlangt ny, men når man kommer med felger bestilt fra USA, så er det ikke stort å gjøre, så ripen er der fortsatt. Fikk halv pris på omleggingen.. orket ikke krangle. Er glad jeg ikke hadde bilen de skulle på der - hadde de baki Land Cruiseren og la om selv med håndverktøy. Det er veeldig liten plass til pipe der. Har tenkt å dreie av en pipe så mye som mulig for å få mer klaring. En annen ting er at de klarte jo heller ikke legge de på riktig i forhold til disse røde prikkene, så de er ikke helt i balanse, og når jeg nå har tenkt å dra for å få balansert hjulene på ny, så er jeg på nippet til å sette bilen på bukker og dra bort kun med hjulene. Hvis de skal ta de av og på blir de vrak. Er også skeptisk til å dra på hjulstillingskontroll med 20" på bilen, så det er nok av negative sider med dyre felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 Jeg har ikke spesielt dyre felger... kun BMW´s originale krysseker 42 i 16", men da jeg kjøpte nye dekk i sommer må duden som skiftet dekkene ha brukt enorme mengder med fett (eller hva det nå er for noe kliss de bruker) på kanten av dekkene. Selv nå etter 25-30000 Km kommer det stadig noe sort gørr ut mellom felgkantene og dekkene. Dritten herder når felgene er varme og sammen med bremsestøv og annen dritt ser ikke felgene ut... og vanskelig å vaske bort er det også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå