Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

deler min mening...gatebil er kjøpt og betalt..hvis dere skjønner uttrykket..det er min mening etter gatebil våler og vålersladden i år, en kjent skapning med navn Øversveen (? noe sånt tror jeg) mot en ukjent mann er igjen i finalen, der den ukjente drar`n helt ut, og tydlig har en bedre (vålersladd) sladd,penere ringer og mere røyk enn han gatebilkjendisen, alle som sto rundt meg (og andre plasser som jeg fikk høre) lurte på hvem han ukjente var..han som vant over gatebilkjendisen var...så kom beskjeden over høytaler`n..der også speaker`n er overrasket når han roper ut vinner`n (for speaker`n så også at han ukjente var tydlig bedre) Øversveen vant sier`n overrasket og forbauset...da er det noe galt mener jeg...barnslig og egoistisk...Gatebil.no virker for meg som en gutteklubb uten grenser for hvor høye i hatten de kan være ovenfor andre mennesker utenfor den indre sirkel.

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Yeah.. Ittno å gjøre med..

Man må henge med på lasset, eller slutte å dra dit..

Jeg ser jo rundt meg, at ting ikke akkurat er som det var.. Mer satsing på områder som ikke alltid har med biler å gjøre.. Når det kommer til utstillingspriser er det jo sjelden noen vits å dra utenfor depot området likevel.. De driter fullstendig i om klubber har reservert plasser på Go cart banen (I år hadde de påmelding fra klubber, men ikke EN plass var reservert. Det var fortsatt fritt frem. Hva er poenget med å tilby en tjeneste når de som har ansvaret svikter i ALLE ledd? Ikke fikk vi bekreftelse før jeg RINGTE og lurte på om de hadde mottatt, og når jeg kom frem var ingenting gjort likevel..)

Fikk også beskjed at om å sove på Go-carten og på p-plassen oppe ved banen var no-go.. Men likevel ser jeg jo at det er flere telt på gocarten enn det noengang har vært. Og at p-plassen ved bana skulle være p-plass for funksjonerer var jo BARE BS) Det som er riktig med i de fleste klagetrådene, er at fokus ikke lenger ligger på de som er bilinteressert. Det er ikke viktigst å ivareta deres interesser. Det kan virke som om Gatebil legger lista slik at de som er bilinteresserte kan reise hjem å legge seg etter klokka 19.00, mens de som er der for noe annet enn bilkjøringensskyld kan feste hele natten.

Skrev i en tråd her fra tidligere "klagesang" at jeg hadde snakket med han som hadde ansvaret for leirområdene. Han sa dette var ett "hett" tema for tiden. Flere og flere ville sove på roligcamp for det tok for mye av på de andre campene.. Og han sa også at hvis man teller alle personene som er på banen ett gitt tidspunkt, og trekker fra antallet solgte dagsbilletter, er det SVÆRT SVÆRT få tilskuere igjen.. Det tilsier at de fleste på baneområdet er folk med dagspass. IKKE folk med festivalpass.. Noen som kan dra en konklusjon av det her?

For min del er det helt greit at kvaliteten på biler går oppover.. Ønsker jeg å kjøre på bane finner jeg meg andre treff.. Ønsker jeg å vinne pokaler så reiser jeg på andre treff.. Men det jeg klager litt på, er at organiseringen for de bilinteresserte merkbart har blitt dårligere.. Hvor er tilretteleggingen for andre enn den "indre gjengen"?

Det er feil fokus.. Er det jeg mener.. Vi bilinteresserte må finne andre treff å utfolde vår bilinteresse på.. Derfor reiser jeg nå i september, mest sannsynlig på mitt første bmwccn treff..

Og til oppsummering: Jeg er så lei av at folk sier de BARE har 450 hester i bilen.. Dra 7 år tilbake i tid og folk fikk tårer i øynene om de så en bil etter veien, som var trimmet til 450 hk.... Quote ylindgren på svaret hans ovenfor her: "De fleste bilene som kjører har ca 300-500 hk. Det bør ikke koste skjorta."

Edit: Leifer og spesifiseringer..

Skrevet

Det er ikke alt med Gatebil jeg heller liker, men de har, sammen med Autofil (som vi igjen skal takke TopGear for), gjort bilinteresse folkelig i Norge.

Slenger meg på denne.. Folkelig bilinteresse er noe som gagner allmennheten. Desverre sees jo ikke slike ting på stortinget før minst 2-3 perioder etterpå. Må få sparket ut de gamle innsnevra politikerne først.. Men over tid, tror jeg ikke lenger bil kommer til å være ett "gå skam deg" tema i Norge..

Skrevet

Men hvorfor fokuseres det så mye på hestekrefter ? Det er jo ikke antall hestekrefter alene som gjør at en bil har en hurtig akselerasjon eller har gode kjøreegenskaper... eller er det slik at gatebil i realiteten er mest show off ?... Jeg tror det og derfor har jeg ikke helt sansen for arrangementet... det blir mest simpel fjortisbeundring av kostbare kreasjoner... :roll:

Skrevet
Men hvorfor fokuseres det så mye på hestekrefter ? Det er jo ikke antall hestekrefter alene som gjør at en bil har en hurtig akselerasjon eller har gode kjøreegenskaper...

Si AKKURAT det til de som er der bare for festingens skyld! De fleste av de kan jo SKVATT om biler..

Skrevet

Litt av poenget er jo det, at når "vanlige" folk spør meg om hva slags motor det er i bilen, og jeg sier 2,5 litern, så svarer de:"åååååh, det er bare 325i altså. IKKE en m3?!" For 7 år siden når jeg ikke var mer enn alminnelig bilinteressert, så ble jeg mo i knæra av en E30 325... M3 var noe jeg sjelden så, og hvertfall ikke tenkte på som oppnåelig..

Skrevet

Helt enig her.

Jeg har vært med på 1 såkalt rånern treff på tyrigrava, ble innvitert av muska, dvs marianne. Dette er etter min mening en litt mere greie for oss som ikke er så etter denne komersielle pengemaskinen gatebil. Rånern er faktisk mere for de som er fornøyd og gjerne kjører en 10000 kroners bil og er stolt av den, og ikke blir den rakket ned på heller. Her er det den genuine bilinnteressen som faktisk står i høysetet. I denne settingen er ikke ordet råneren et negativt ord i grunn. Så min oppfordring, er det et rånertreff i nærheten av deg så møt opp. For dette er mere jordnært opplegg for oss uten sponsorer og ikke en dullion på bok.

See yah on a future rånern treff folks :)

Skrevet
Men hvorfor fokuseres det så mye på hestekrefter ? Det er jo ikke antall hestekrefter alene som gjør at en bil har en hurtig akselerasjon eller har gode kjøreegenskaper... eller er det slik at gatebil i realiteten er mest show off ?... Jeg tror det og derfor har jeg ikke helt sansen for arrangementet... det blir mest simpel fjortisbeundring av kostbare kreasjoner... :roll:

Der traff du spikern på hodet.. :P

Skrevet

Der traff du spikern på hodet.. :P

Det er jo det jeg også mener.. Selv om jeg er der sjøl..

Uansett, +1

Skrevet

Man reiser på Gatebil for å se de som satser hardest og med "morsomst" kjørestil, har man 300hk og vil stå i litt kø er det heller ingen hindring å prøve seg.

Jeg forventer faktisk at gatebil skal være de som virkelig satser, for dette har blitt et treff hvor mange personer og firmaer bruker stor del av sine budsjetter for å vise seg frem.

Hvis man ønsker å få kred for en "hjemmetrimma" bmw eller honda så reiser man på klubbtreff osv.

Skrevet
Man reiser på Gatebil for å se de som satser hardest og med "morsomst" kjørestil, har man 300hk og vil stå i litt kø er det heller ingen hindring å prøve seg.

Jeg forventer faktisk at gatebil skal være de som virkelig satser, for dette har blitt et treff hvor mange personer og firmaer bruker stor del av sine budsjetter for å vise seg frem.

Hvis man ønsker å få kred for en "hjemmetrimma" bmw eller honda så reiser man på klubbtreff osv.

Så gatebil er ikke for oss som ikke er så intressert i show off og dyre sponsa biler men mest for banekjøring og normale biler. Les: det heter gatebil, etter min mening er dette egenlig for netopp gatebiler. Hvorfor er det så mye oppmerksomhet på biler som ikke har noe med gatebiler og gjøre? Og ja, dette er en greie for udødelige folk som er på g med visse profilerte gatebil innvolverte.

Et eksempel er gaterbil.no, Dette er en side som skal oppdateres hvert kvarter for de som ikke har mulighet til og komme selv, dette er det redaksjonen selv som har uttalt. men dette er noe de ikke gidder i det hele tatt. Litt sånn hvis du er inntressert og vite hva som skjer på treffa så kom og sjekk selv. De som sitter på nettet legger jo ikke igjen halve lønna si på denne festivalen. 2 bilder og mere kommer seinere holder ikke mål. Dette er etter mitt syn og nedlate de som faktisk ikke kan møte opp på treffa av diverse årsaker.

Det er ikke så vanskelig og se hvor alle pengene etter dette havner, gidder ikke nevne navn her men er enkelte personer som stiller med opptil flere biler her som koster flesk.

sier bare, gatebil trenger og go back to basic som det var i 2001-2003.

Skrevet

Spørsmålet er heller hvordan man satser... Gatebil er jo noe stort rot med alt fra Porsche Carrera GT til racingriggede BMW´er og blodtrimma Cossier... altså et stort rot med kun én fellesnevner... mange hestekrefter. Det er forskjell på å ha en 20 år gammel Sierra Cosworth og en spesialbygget BMW E90. Ergo handler Gatebil (bare navnet er latterlig iom. at flere av bilene ikke kan kjøres lovlig på alminnelige veier) mest om show off og kommersiell happening.

Skrevet

Spørsmålet er heller hvordan man satser... Gatebil er jo noe stort rot med alt fra Porsche Carrera GT til racingriggede BMW´er og blodtrimma Cossier... altså et stort rot med kun én fellesnevner... mange hestekrefter. Det er forskjell på å ha en 20 år gammel Sierra Cosworth og en spesialbygget BMW E90. Ergo handler Gatebil (bare navnet er latterlig iom. at flere av bilene ikke kan kjøres lovlig på alminnelige veier) mest om show off og kommersiell happening.

HER traff du spikeren på hodet.

Jeg tror det er nettopp dette utsagnet her flere av oss har prøvd å komme fram til. Vel, jeg kan jo ikke snakke for mer enn meg selv.

Dette har jeg alltid ment. At gatebil ikke lengre er nettopp GATEbil. Ett godt eksempel er den audi quattro´n til han svensken. den uten gulv. Hva er det som er GATEbil med den :?:

Det er dette jeg syns er synd at Gatebil A/S har gått bort ifra.

Skrevet
HER traff du spikeren på hodet.

Jeg tror det er nettopp dette utsagnet her flere av oss har prøvd å komme fram til. Vel, jeg kan jo ikke snakke for mer enn meg selv.

Dette har jeg alltid ment. At gatebil ikke lengre er nettopp GATEbil. Ett godt eksempel er den audi quattro´n til han svensken. den uten gulv. Hva er det som er GATEbil med den :?:

Det er dette jeg syns er synd at Gatebil A/S har gått bort ifra.

Hva ville man så sitte igjen med? Originale Sierra Cosworther, originale BMW M3/M5, originale Nissan 200SX? Hva er spennende med å se disse?

Og hvordan skal man så sjekke at disse "originale" turbotrallene faktisk ikke har oppjustert turbotrykk? Dere jatter jo så mye om at det ville vært mer spennende å se hjemmemekka biler med 3-400hk. 99% av disse er ikke noe mer lovlige på veien enn det som går på Gatebil i dag. Forskjellen er bare at de kjøres ulovlig på veien.

Skrevet

Synes Gatebil er et positivt arrangement for bilnorge, at det fokuseres litt for mye på damer å fyll er jeg enig i.

Det er alltid artig å se hva folk gjør med bilene sine da ved tanke på at de gjør bilen perfekt for racing/drifting alt ettersom. At det er millionbiler på gatebil er stilig å se på, samt hjemmemekka biler med hundrevis av hester under panseret. Det er en klar forskjell på de to, men det er fint med variasjoner på Gatebil.

Lovlige og ikke lovlige, de bilene som er bygd til banebruk er selvsagt ikke lovlige på norske veier men det er ingen grunn til at de ikke skal få stille opp?

At det er dyrt med bil vet alle, men noen velger kanskje å bruke alle pengene på bil og satse høyt mens andre kjører lavbudsjett. Jeg synes det er spennende å følge med på de som satser, det er jo ikke artig å se hundrevis prikk like originale biler?

Til slutt vil jeg bare si at jeg mener at Gatebil er for alle uansett bil, merke, prisklasse og årsmodell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...