Gå til innhold

Trakasert av snuten:( *Drittlei nå!*


Rabies
 Share

Anbefalte innlegg

I det siste har snuten begynt å plage meg mye når jeg er ute og kjører. De stirrer etter meg når jeg møter dem og de har stoppet meg flere ganger med blålys og sirener selv om jeg ikke har gjort noe som helst galt... :?

Jeg syntes egentlig dette er ganske provoserende, men de "skal visst bare sjekke hva jeg driver med" :roll:

Det har ikke de noe med :evil:

Noen fler som har samme problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det hørtes ikke sannsynlig ut. Mener du med flere ganger da - to?

Hva er det som gjør at du utmerker deg?

Jeg har blitt stoppa flere ganger før jeg også. Må nesten regne med det hvis man kjører gjennom byn sent på natten på hverdager for eksempel. Spesielt hvis man kjører fort, og sikkert enda verre hvis bilen ser ut som en ungdmosbil.

De vil vel gjerne sjekke at folk ikke er rusa i trafikken o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senest var klokka 4-halv 5 i ettermiddag, og da kjørte jeg pent og pyntelig, fulgte fartsgrenser, brukte blinklys som jeg skulle, overholdt vikeplikt og alt det der...

Det som irriterer meg så mye er at de aldri kan komme med en grunn til at de stopper meg.

Hvorfor sjekker de ikke hva 45 år gamle holger driver med når han kjører rundt i sin skruzuki baleno? ;)

Edit: Syntes da ikke denne bilen ser så veldig suspekt ut. Nesten helt standard jo...

8ljxfv2tbedqds2gdczd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet tar ofte rutinesjekker utfra enkel sannsynlighetsberegning - eller trynefaktor om du vil. Mitt beste tips er at noe er på gang et eller annet sted, og at de holder utkikk etter noen med en bil som ligner din; for å bli stoppet slik midt på ettermiddagen høres mer enn litt vel mye ut. :roll:

Hvis det gjentar seg, ville jeg vurdert å ringe politiet i kontortiden, og spørre hvorfor dette skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Syntes da ikke denne bilen ser så veldig suspekt ut. Nesten helt standard jo...

Men hvordan ser DU ut? :twisted:

Litt mer suspekt kanskje :roll:

Har jo blitt stoppa noen ganger på gata også, men det er en stund siden sist nå... Da passet jeg visstnok beskrivelsen på en kar som hadde gjort innbrudd i noen biler: Bar overkropp (På en glovarm sommerdag) og tattoveringer. Vag beskrivelse dette syntes jeg da, men.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem en stund,med at snuten "bare" skulle sjekke om jeg hadde førerkort.

Ble lei,så jeg sa klart og tydelig ifra at:dere vet at jeg har førerkort,og har jeg det ikke,så vet dere det ihvertfall,for da har en av dere fått kake på jobb.Nå skal jeg ha slutt på at dere stopper meg i tide og utide kun for å spørre om jeg har førerkort.Slutter ikke dette straks,så anmelder jeg dere for æreskrenkelse.

Dette funka rimelig greit,og ble ikke lenger stoppet opp til 5 ganger i uka,kun for at de skulle spørre om jeg hadde førerkort.

Ble stoppet døgnet rundt,uka rundt,året rundt.

Rekord på å bli stoppet er fra moped-tida,da jeg ble stoppet 5 ganger på en dag,kun for å spørre om mopedlappen og om mopeden var trimma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...