Gå til innhold

Bmw kvalitetsbiler?


pannekake
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En kamerat av meg eide bilen min før meg, og han før der igjen tok visst ikke så godt vare på bilen.

Så det ble veldig mye jobb på han med alt mulig som man kan tenke seg ryker.

Men jeg har hatt den i 1,5år og har ikke byttet noe annet enn slitasjedeler i for-og bakstilling. Så det kommer egentlig an på om han før deg grisekjører den og ikke tar vare på den, og hvor lenge han har gjort dette. slik jeg ser det iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge til noe, så folk nevnte mazda og lignende biler. Hadde bilen min inne til BMW i trondheim fordi det var no fastrustet svineri som måtte byttes + jeg skulle ha en firehjulskontroll :)

jeg fikk en ganske ny Mazda 6 stasjonsvogn som leiebil de 2 dagene jeg var innom med bilen. Hver dag var det en fryd å sette seg inn i min da 17 år gamle bmw 525 og kjøre hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmw lager gode biler , lite biler som kan sammenlignes med bmw. Hvorfor alt dette snakket om toyota hele tiden . Min bestefar kjører avensis huff for en bil , vonde seter , dashbord så kjedlig at en får lyst til å finne hagla . Kjøreegenskaper hva er det ... hm ikke godt å si .

Nei bil er bil å bmw er bmw .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. eller som morra mi sier etter hver gang hu har lånt bilen til å gjøre noen ærend. De har eid noen biler oppgjennom årene. "det gir liksom litt luksusfølelse av å kjøre den bilen" Den er senka med sportstoler, mer skal det ikke til :)

om den ikke var senka vil nok noen i den målgruppen mene den er enda mer komfortabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her at noen med store motorer mener at det er det eneste rette i en BMW. Har selv en E46 318 som "mangler 2 sylindere og ca 1000ccm" i deres preferanser.

Det jeg liker med bilen er harmonien som BMW lager mellom comfort,kjøreegenskaper og harmonien i mellom motorefekt og girutvksling som gir den ubeskrivelige følesen av flyt i kjøring.

For meg viser bilen mest hva den duger til på turer innover ryfylkefjodene med svingete og kuperte veier hvor du hvikelig kan kjenne hvilken omtanke BMW har lagt i driv linja. For meg er dette kjøreglede.

Har hatt med svigerfar på tur noen ganger på disse turene og han har disse stille komentarene om kvalitests følelse og komfort. Ps han kjører Hundai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her at noen med store motorer mener at det er det eneste rette i en BMW. Har selv en E46 318 som "mangler 2 sylindere og ca 1000ccm" i deres preferanser.

Det jeg liker med bilen er harmonien som BMW lager mellom comfort,kjøreegenskaper og harmonien i mellom motorefekt og girutvksling som gir den ubeskrivelige følesen av flyt i kjøring.

For meg viser bilen mest hva den duger til på turer innover ryfylkefjodene med svingete og kuperte veier hvor du hvikelig kan kjenne hvilken omtanke BMW har lagt i driv linja. For meg er dette kjøreglede.

Har hatt med svigerfar på tur noen ganger på disse turene og han har disse stille komentarene om kvalitests følelse og komfort. Ps han kjører Hundai.

Du har skjønt poenget med hva som gjør BMW stort... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her at noen med store motorer mener at det er det eneste rette i en BMW. Har selv en E46 318 som "mangler 2 sylindere og ca 1000ccm" i deres preferanser.

Det jeg liker med bilen er harmonien som BMW lager mellom comfort,kjøreegenskaper og harmonien i mellom motorefekt og girutvksling som gir den ubeskrivelige følesen av flyt i kjøring.

For meg viser bilen mest hva den duger til på turer innover ryfylkefjodene med svingete og kuperte veier hvor du hvikelig kan kjenne hvilken omtanke BMW har lagt i driv linja. For meg er dette kjøreglede.

Har hatt med svigerfar på tur noen ganger på disse turene og han har disse stille komentarene om kvalitests følelse og komfort. Ps han kjører Hundai.

Du har skjønt poenget med hva som gjør BMW stort... 8)

endelig noen som har klart å få ned hva jeg mener om bmw :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestandig en fryd å kjøre den svingete krupperte veien opp skibotndalen på vei til grensa mot Finland. Kjenne en bil som sitter som et skudd og en rattfølelse uten like som forteller deg ALT om underlaget du kjører på. Dette pluss en vektfordeling som gjør bilen svært kontrollert og forutsigbar.

Fordeom jeg har en 320 diesel med ikke så alt for mye power, så sliter mange andre biler selv med mye større motorer og følge med i svingene da de krenger i alle himmelens rettninger. Pga av kjøreegenskapene sliter jeg oftemed at det er så artig å kjøre i svingene at farten blir uansvarlig høy :roll: Glemmer meg bare rett og slett av..

Fådd serdeles mye skryt av alle våre BMW'er da de ser nesten nye til tross for at den ene er 13 år og har gått 360000 km uten noen særlige problemer, den er enda like fast i fisken og prøvekjører har skrytt over kjøreegenskapene ;) Så for oss blir det fortsatt mange år med BMW :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg viser bilen mest hva den duger til på turer innover ryfylkefjodene med svingete og kuperte veier hvor du hvikelig kan kjenne hvilken omtanke BMW har lagt i driv linja. For meg er dette kjøreglede.

Bedre kan det vel ikke sies. Etter at vi kjøpte BMW er det meg som maser om at vi snart må ta en (kjøre)tur til svigers på østlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren har en klin original E36 320iA som har gått 120.000 km. på 17 år. Den kjørte vi fra Trondheim til Valdres (44mil) tur - retur i helga, på svingete veier over Vingerom - Dokka - Bruflat.

Jeg som er mer bortkskjemt på "ny" bil, grua meg litt til en lang tur i gammelbilen. Men dette ble borte etter få svinger. Snakker om samspill når du får litt turtall og litt driv. Trenger ikke kjøre så forbanna fort får å ha det arti engang. Bare kjenner hvordan bilen sluker svinger og mil.

Da vi kom hjem etter 6,5 timer i bil, var det å hive i seg middag, for så å sette seg inn i 525'en og lufte den en tur. Hadde jo tross alt ikke kjørt den på ett par dager :D

Noen toyota eiere som gjør slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota eiere er slitne når de kommer hjem.

BMW eiere skulle ønske turen var lengre..

;)

:lol:

Som om jeg skulle sagt det sjøl.

Den forrige Avensisen vi hadde på jobben, fikk jeg leggkrampe av etter en liten timilstur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...