Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
hallo, det e fortsatt en calibra uansett hvor mye plastikk du kler den inn i... æsj.

Meget godt sagt :lol:

-Bimmers egen åstedsgransker.... :wink:

Jupp - den boksen som ser ut som et litt overdimensjonert kjøleskap foran den røde Golfen , er egentlig field-kitet mitt - jeg har en flammelakkert gammel Fiat Scudo som jeg frakter det rundt i.:)

9s1sakbv6z3fe0p136k5.jpg

CSI-Bimmers :D

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Skrevet

Spørs jo HELT da..

Jeg har verdsatt min til 190 000.. Ikke fordi den er verdt det, det vet jeg jo. Men for om jeg MÅ selge den så vil jeg ha igjen påkosten..

Bilen er verdt 50 000, påkosten er 160 000, og antall arbeidstimer er vel 400 (bygging, IKKE polering).. Hva verdsetter du disse timene til da? Karen har sikkert brukt innihelvette lang tid på bygginga?

Er enig i at prisen er drøy, men skal du først ha en slik bil, så må du ta i betrakning hvor mye det ville kostet DEG å gjort det? Jeg kan KUN selge bilen min til en entusiast som VET hvor mye arbeid som ligger bak, og som ikke vil gjøre jobben sjøl, men godt betale for den!..

Blir det samme som å kjøpe ett automote bygg det! De gutta jobber faen ikke gratis må dere tro.. De tar betalt for timene sine.. Å bygge ett automote bygg er noe de fleste som kan skru litt klarer, om du har de riktige verktøyene.. Men de færreste gidder å gjøre den jobben sjøl..

Skrevet

Om ikke annet så ser det ihvertfall ut som karosserifinnishen er bedre enn på en orginal Calibra, vet ikke om noen andre biler som har så stygge overganger mellom karosseridelene..

Skrevet
Om ikke annet så ser det ihvertfall ut som karosserifinnishen er bedre enn på en orginal Calibra, vet ikke om noen andre biler som har så stygge overganger mellom karosseridelene..

Ta en kikk på amcars fra 70-80 tallet, ser ut som delene har blitt kasta sammen.

Skrevet

huff være.. var dyrt det der... nytter ikke med verdens fineste karosseri om ikke alt står i stil.. nei fysj.. var det ser jo ut som dem har prøvd å lage camaro foran og enzo bak.. pluss at interiøret er helt originalt.. nei.. ting må stå i stil..

Skrevet
Som du har brukt hvor mange arbeidstimer på?

kommer an på om du kun tenker på pussing, sparkling og lakkering etc...

eller skruing som demperbytter, fjærbytter, foringsbytter, planlegging, deleventing, tiden på å hente deler, prøve, feile, begynne på nytt etc...

men ja, vet at du har brukt mye tid på din ;-)

men sånn som jeg, har helgejobb der jeg jobber 24 timer 2 av 3 helger (den siste fri) jeg bor og går på skole 1 time og 10 minutter unna "hjemme" der bilen er, så jeg ser min bil i helgene, og da jobber jeg som oftest, så med tanke på månedsbasisen, vil jeg nesten si at jeg har holdt på med den siden i fjor sommer, og er enda ikke ferdig...

Skrevet

Man får vel ikke så mye igjen for "styling" man setter på bilen, det viktigste er at den er i bra stand. Om jeg setter på M-tech front på min bil og hellakkerer bilen vil jeg ikke få igjen disse kostnadene når jeg skal selge bilen. Kan ikke få igjen for arbeidstimene heller, mener da jeg. :-)

Skrevet

;) Nå tenker jeg ikke på leveringstiden.. Jeg tenker på aktuell tid i garasjen..

Herregud skulle jeg tatt med bare timene foran dataen for å studere bilder av felger og karosseri, så kan vi jo doble.. Satt jo 4 timer hver kveld i en måned med felger jo..

Når det gjelder arbeid på denne og også forsåvidt min tenker jeg på:

- Styling og Buer, tilpassing, liming, sliping, kapping

- Bytting av dempere og foringer. ALLE fra girkasse og bakover.

- Nedriving av alt fra girkassa og bakover (- mellomaksling) for å slipe det ned til metallet, grunne, lakke og tectylere over, samt bytting av ALLE bolter muttere i bakstillinga. Nesten ingenting av gamle bolter og muttere ble brukt opp igjen.

- Overhaling av toppen på motor, demontering og montering

- Demontering innvendig for lufting av gulvteppe og rustbehandling av gulv samt trekking av K-rør til fremtidig bygg av anlegg.

- Småreperasjoner her og der..

Skrevet
Man får vel ikke så mye igjen for "styling" man setter på bilen, det viktigste er at den er i bra stand. Om jeg setter på M-tech front på min bil og hellakkerer bilen vil jeg ikke få igjen disse kostnadene når jeg skal selge bilen. Kan ikke få igjen for arbeidstimene heller, mener da jeg. :-)

Så du vil ikke si det er betydelig forskjell på en m-tech frontfanger og ett så komplekst bygg ig karosseriforandring som dette er? :shock::roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...