Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hadde oljeservice + bremseveskeservice for et par uker siden. Ba dem samtidig kjøre en diagnose og gå over slitedeler i hjuloppheng mm. Hele den jobben kom på ca 3.300,- hos Bilreperatøren vest på Sotra.

God service var det også.

Ikke altid rimligst å reise til Sverige (når man bor vest på )

Fotgjengere i Bergen er noen kødder

Lurer på om kanskje fotgjengerne synes det samme om bilistene... :wink:

Når jeg tenker meg om, så er jeg faktisk fotgjenger selv noen ganger :shock:

Skrevet

ikke alle som vet forskjell på den røde og grønne mannen her i byn nei, kanskje de ikke engang vet hva den gjør der. Det er ikke sjeldent jeg misser det grønne lyset på neste lyskryss pga det ikke er lov å kjøre ned de som går i veien etter endt grønn mann.

Og Jæger kokstad er minst like kostbar på service :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Fikk pris på oljeservice til min 530d hos den lokale merkeforhandleren. 3300,-. Da bytter de 7,5 liter Longlife-olje, olje- og luftfilter samt begge klimafiltrene.

Plukker jeg priser fra GS blir det 3200,- bare i rekvisita. I tillegg må jeg uansett innom verkstedet for å få nullstilt sevicetelleren, hvilket jeg tviler på at de gjør sånn helt uten videre.

Klarer sikkert å spare noen kroner på å kjøpe andre plasser, men jeg synes ikke det er verdt bryet å gjøre dette selv for å spare noen hundrelapper. Et aldri så lite pluss å få et stempel i serviceheftet også.

Skrevet

Snapdrive Bergen: "Skift begge nedre bærearmer fremme, 2 stk bærearmer og foringer".

5700 blanke kroner, 3000 av disse i arbeid. Er dette normalt eller har jeg blitt anal-penetrert? Rask service hvertfall.

Skrevet

Synes ikke det høres ille galt ut med 5700,-. Husker ikke helt hva jeg betalte siden jeg hadde en litt annen delefordeling i antall (et støttestag i tillegg), men mener å huske det ville havnet i det området du nevner.

Tok service samtidig også så jeg får ikke sjekket på kronen hba det kostet...

Du er med andre ord ikke anal-penetrert med mindre du kjenner litt ubehag i anus... :wink:

• 11 months later...
Skrevet

Plukker opp denne igjen...

Leverte bilen inn med 122K på telleren og en liste over ting jeg mente burde gjøres. Ble oppringt av verkstedet med følgende melding om hva som måtte/burde gjøres:

- Fjærer helt rundt

- Dempere

- Foringer

- Hjullagere bak

- Hjulstilling

- Service, inkludert vifte-et-eller-annet (3800 + mva)

- Et eller annet hjul i motoren (klikkelyd)

- Airbagsensor

- Fikse pulserende vifte

Dette havnet på småkjipe 45 laken inkludert statens honorar. Det skal dog legges til at jeg klinte til med sportsunderstell og senk når det først måtte gjøres så mye. Verkstedet er et kjent spesialistverksted på Oslo Øst ;)

Jeg har for lengst skjønt at det koster å kjøre BMW, men dette var et slag i trynet. Så jeg spør igjen: Er dette normalt?

Skrevet

Det er med forbehold at jeg ikke har glemt noe vesentlig i listen over. Legger ut liste med priser når jeg får denne.

Det blir spennende å se hva som koster hva her. Jeg mener også det er sprøtt at det kan koste så mye. Kunne selvfølgelig vurdert å bruke uoriginale deler, men... nei.

Skrevet

Det var jo dyrt, men det er nå det det koster, og ihvertfall når man benytter BMW og original deler.

Men du ville jo ha senk i tillegg, å M understell koster mer enn vanlig.

Skrevet

45K virka ekstremt dyrt for den lista med feil selv om et par av punktene er noe diffuse... Vil svært gjerne se den prislista...

Skrevet

Vi hadde en 2006 Toyota Avensis, 60 000 km service på den kom på 7000,- for olje og filterskift, hvis bremsene måtte byttes i tillegg så måtte vi regne med litt over 8000,-

Jeg bytta olje og filter selv til en pris av ca 1000,- :lol:

Skrevet

Hadde jeg hatt et verksted tilgjengelig skulle jeg fiksa det meste selv og kun satt den inn for hjulstilling og stempling av servicehefte.

Jeg poster lista i morgen til allmenn fornøyelse.

Skrevet
Har verksteder som ikke er merkeverksted tilgang på samme type utstyr og register som merkeverkstedene?

Når jeg kom i dag spurte han bak disken om å få låne nøkkelen. Så scannet han den og sa at det også var tid for skift av bremsevæske. Hvordan han fant ut det vet jeg ikke, men regner med det må være et sentralt register hvor bilen er registrert (kunne vært interessant å vite dette, så om noen vet...)

Dersom det ikke er noen annen forskjell enn prisen, så er valget enkelt for min del (neste gang... får vel bare ta smellen denne gangen).[/quote

di ser også hvor mye bensin det er på tanken din!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...