Gjest Skrevet Juni 27, 2010 Share Skrevet Juni 27, 2010 Ja det har vært mye rart. Vi får se om vi starter opp igjen.. Har fortsatt en del varer på lager, er helt enig med alle her at det har vært elendig siste halvåret. I tillegg har det vært mye rart hele veien egentlig. Vet at jeg kan mye bedre enn dette.. Sitter på gode avtaler med leverandører, og har nå fått tilbud om lokaler også. Tar en vurdering på dette ganske snart og vil isåfall starte helt fra scratch med nytt navn og nytt.. alt..! Sidene blir åpnet igjen iløpet av uka. Lagerstatus er oppdatert så de varene som vil være dere er på lager og blir sendt ut umiddelbart. Kan høre litt.. Om ST-Import hadde gått 100% når det gjelder pris, service, levering osv. Mener dere som kunder at det hadde vært en verdig butikk å handle hos? Om dere tar utgangspunkt i prisene vi har hatt, og om alt annet var veldig bra - hadde dere handlet igjen? Eller føler dere at Koed og GS dominerer så mye at det ikke er vits med "slike" butikker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 27, 2010 Share Skrevet Juni 27, 2010 Mht hva jeg ser du priser en del til blandt annet E36 så må jeg si at du har hatt en del gode priser, men når du ikke har hatt noe til E39, så har det ikke blitt noen handler fra min side hvertfall.. Ellers må jeg jo si at det er flott at du har stått på og prøvd å faktisk få til noe som kommer oss BMW eiere til gode, men noe uflaks kan man jo ha... Jeg tror ny oppstart med ny butikk og skikkelige lokaler (dersom det er marked for dette), samt ett mye bredere spekter på deler.. Hjelper så lite å kun ha til E30 og E36.. I tillegg må du få orden på alle de sene leveringene og manglende tilbakemeldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 27, 2010 Share Skrevet Juni 27, 2010 Jepp.. Helt sant det saltkjelen.. Og vi har mulighet til å ta inn deler til E39 også, det gikk så mye av E36 at vi ble litt blendet av det. E46 og E39 tar nok over mer og mer selv om det fortsatt er SYKT mange E36 på veiene i dette landet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 27, 2010 Share Skrevet Juni 27, 2010 Schmiedmann søker forøvrig noen som ønsker å ta over for Motor Technic i Norge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet Juni 27, 2010 Share Skrevet Juni 27, 2010 norske bmw sider eg kos, kjør på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zmikkey Skrevet Juni 27, 2010 Share Skrevet Juni 27, 2010 kjør på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juni 27, 2010 Share Skrevet Juni 27, 2010 jeg vil gjerne ha dere tilbake, men da må selve leveringa endres drastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Juni 27, 2010 Share Skrevet Juni 27, 2010 Eller føler dere at Koed og GS dominerer så mye at det ikke er vits med "slike" butikker? Litt farlig å drive markedsundersøkelser på et sted som dette. Men det viktigste er vel om du er motivert til å satse på nytt igjen. Selv om enkelte aktører - her Koed og GS - blir svært dominerende vil det alltid være plass for en mindre nisjeaktør. Særlig hvis den mindre aktøren er bedre på én - eller helst en kombinasjon - av områdene pris, leveringstid, oppfølging av kunde eller kunnskap til produktene man selger. Særlig det siste punktet bør være lettere for en liten nisjeaktør å leve opp til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 1, 2010 Share Skrevet Juli 1, 2010 Du må ihvertfall være totalt motivert på dette, og mene din ide er en BRA ide. Uten motivasjon ryker alt. Det er også det vanskeligste å vurdere; å finne ut om man er motivert nok. Det går uskrevet at man må stå på hardt skal man overleve biltilbehør / tuningmarkedet idag, ihvertfall i et så lite land som Norge. Man må som påpekt ha en nisjeplan som dekker opp for markedsandeler som de store aktørene spiser av på vanlige varer (som alle andre fører). Er man veldig heldig kan man finne et bra nisjekonsept som kan spesialisere bedriften vekk fra vanlige deler, og være bærekraftig kun på noen få (sterke) produktløsninger. Men dette bruker jo ofte å ta tid, om man ikke slår storeslem, å forutser vanvittig godt. En kompis og jeg hadde papirene på bordet, og var nesten klare for å lage eget firma innen denne bransjen, men når vi begynte å sette opp praktiske planer for gjennomføring, stipulering av arbeidstimer, potensiell lønn, graden av tilgjengelighet, leverandøravtaler, lagerlokaler og måten alt var nødt til å flyte gjorde oss veldig avventende. Spesielt dette med tilgjengelighet er en big deal i dagens internettsamfunn. Bare det å behandle e-poster er en tidkrevende oppgave, samt det å være tilgjengelig pr. tlf i visse tider. Siden en slik virksomhet innebærer at dette må være deltidarbeid (ennå man må legge ned fulltidsinnsats, og gjerne litt til) ved siden av en vanlig fulltidsjobb, for å klare seg økonomisk, må man virkelig være forbredt på å yte sitt ypperste i lang tid, uten ferie og andre forpliktelser. Noen vil foretrekke å være lønnsmottaker og motta en fin sum penger, mens andre foretrekker å være der hele tiden for kundene sine, og enten bli en svært etterspurt person i miljøene, og på treff etc, eller bli forhatt (alt etter servicenivået/tilbakemeldingene fra kundene). Det er nå mine tanker om saken Du har jo drevet bedrift lenge nå, så dette har du mye bedre snøring enn meg. Jeg mener dog at service er enda viktigere enn noe annet. Være en ener i sitt felt, og en person/firma som folk vender tilbake til også da de har problemer du ikke åpenbart kan løse (men som du kanskje kan... ) Jungeltelegrafen er fine greier enkelte ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 Av ren nysgjerrighet; kommer det noe ny butikk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 Av ren nysgjerrighet; kommer det noe ny butikk? Neehh... de va prøvd, men ikkje storsuksess her i området.. St-Import er nedlagt, ble for mye styr.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå