Dr_S Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Det var ikke hensikten og bringe frem det som et tema. Virka sånn..siden du tok det opp
Ballder Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Det var ikke hensikten og bringe frem det som et tema. Virka sånn..siden du tok det opp Og med dette så legger vi Vestfold på topp i Idiot lista.
Lars89 Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Hvis de "beste" dekka er så dårlige at det er fare for vannplaning på den akselen du setter de på er det vel på tide å skifte alle 4 . Uansett mener jeg at de beste skal foran. Må jo ha styring... Har lært meg en ting etter mange nesten-uhell (og en krasj). Ikke spar inn på dekk! Og hva du enn gjør, ikke kjøp nankang!
Torbjørn E39 Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Hvis de "beste" dekka er så dårlige at det er fare for vannplaning på den akselen du setter de på er det vel på tide å skifte alle 4 . Uansett mener jeg at de beste skal foran. Må jo ha styring... Har lært meg en ting etter mange nesten-uhell (og en krasj). Ikke spar inn på dekk! Og hva du enn gjør, ikke kjøp nankang! Samma erfaring her, ikke kjøp Nankang dekk. Og enig at beste dekk må settes foran. Hjelper ikke å ha grep bak når man mangler grep foran. Uten grep foran ingen styring.
Arnfleip Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Har kun erfaring med dårlige vinterdekk bake.. Pigg fram og piggdekk uten pigg bak går fint så lenge man kjører med vett Men det er ikke å anbefale å sveive rundt på dårlige dekk uansett.. Beste dekk fram satser jeg på!
Ballder Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Hvis de "beste" dekka er så dårlige at det er fare for vannplaning på den akselen du setter de på er det vel på tide å skifte alle 4 Kjører BF goodrich All terrain 285 brede, og de vannplaner lett i 70 km.t. på mange plasser i Norges land. Veistandarden er jo ekstremt flott her til lands. Bilen er ikke akkurat en Nissan micra, så vekt er det nok av. Ca 2t. Disse dekka er nå sånn ca 2 uker gamle, så er jo på tide med ett bytte igjen nå. Uansett mener jeg at de beste skal foran. Må jo ha styring...Har lært meg en ting etter mange nesten-uhell (og en krasj). Ikke spar inn på dekk! Og hva du enn gjør, ikke kjøp nankang! Ellers går det etterhvert på hva man føler selv etter erfaringer og kjørestil vil jeg tro.?.
336mik Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Har da endel erfaring både på bane og langs vei,og vil absolutt ha de beste dekkene foran. Dette pga styring og bremsing. Er bedre at det slenger litt bak,enn at det går rett fram.Og med litt kjøreerfaring,så ser man ann føre,og gjør seg klar til kamp hvis veien skulle vise seg å gjøre et forsøk på å få deg ut i grøfta. Heller en sladd som tar en bakskjerm/bakfanger,enn 2 stykk framskjermer/frontplate/panser/motor/rammevanger.
Lars89 Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Hvis de "beste" dekka er så dårlige at det er fare for vannplaning på den akselen du setter de på er det vel på tide å skifte alle 4 Kjører BF goodrich All terrain 285 brede, og de vannplaner lett i 70 km.t. på mange plasser i Norges land. Veistandarden er jo ekstremt flott her til lands. Bilen er ikke akkurat en Nissan micra, så vekt er det nok av. Ca 2t. Disse dekka er nå sånn ca 2 uker gamle, så er jo på tide med ett bytte igjen nå. Joda... Ikke noe problem å vannplane med helt nye dekk bare de har feil mønster og sånn, men tror du forsto poenget mitt
Captain Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 For en del år siden ble det sagt at man burde sette de beste dekkene på drivhjulene. Nå sies det at de beste skal settes foran, noe jeg er enig i
crizi Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 like bra dekk bak og foran i starten på sesongen men slutten derimot er de best foran
Der Barockengel Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 For en del år siden ble det sagt at man burde sette de beste dekkene på drivhjulene. Nå sies det at de beste skal settes foran, Du vet, for det store flertallet av ikke-bilinteresserte vil de to tingene innebære akkurat det samme.
336mik Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 For en del år siden ble det sagt at man burde sette de beste dekkene på drivhjulene. Nå sies det at de beste skal settes foran, Du vet, for det store flertallet av ikke-bilinteresserte vil de to tingene innebære akkurat det samme. +1.. Bilinteresse og rwd går hånd i hånd i min verden. Ikke har F1 biler FEILhjuls trekk heller.
crizi Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 For en del år siden ble det sagt at man burde sette de beste dekkene på drivhjulene. Nå sies det at de beste skal settes foran, noe jeg er enig i uhm de beste dekkene på drivhjulene.. vanskelig med 4wd da
Superbeetle Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 For en del år siden ble det sagt at man burde sette de beste dekkene på drivhjulene. Nå sies det at de beste skal settes foran, noe jeg er enig i uhm de beste dekkene på drivhjulene.. vanskelig med 4wd da Nå skal vel biler med drift framme og bak ha dekk med lik rulleomkrets og like mye mønster(motstand) på alle hjulene. Dette for å ikke slite unødig på senterdifferensialen
Ballder Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 For en del år siden ble det sagt at man burde sette de beste dekkene på drivhjulene. Nå sies det at de beste skal settes foran, noe jeg er enig i uhm de beste dekkene på drivhjulene.. vanskelig med 4wd da Nå skal vel biler med drift framme og bak ha dekk med lik rulleomkrets og like mye mønster(motstand) på alle hjulene. Dette for å ikke slite unødig på senterdifferensialen Noe som igjen ikke er så ille viktig med biler som har on/off 4wd. Slike biler skal ikke kjøres med 4wd innkoblet dersom det ikke er absolutt nødvendig. Snakker da om stiv senterdiff..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå