Gå til innhold

Hva synes du om "auksjon" på Koed?  

61 stemmer

1. 1. Hva synes du om "auksjon" på Koed?

• Spennende nyhet!
      50
    • Ikke noe for meg!
      4
    • Ønsker å kunne by på flere deler!
      6
    • Liker det best slik det alltid har vært!
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle,

nå har vi en nyhet på KOED.no !

Det er nå mulig å BY på enkelte brukte deler! Altså gode muligheter til å gjøre noen virkelige kupp.

Vet vi har mange gode kunder her på Bimmers, og ønsker gjerne at dere tester ut denne nyheten.

Gå inn på www.koed.no og sjekk om noen av de brukte delene du ønsker deg nå er tilgjengelig på auksjon.

Gjelder alt fra motorer til skiftenøkler! :)

PS! Vi setter også pris på tilbakemeldinger! Positive og negative.

Skrevet

Det burde kanskje være en egen kategori for auksjoner? Så slipper man å lete etter dem.

Da får dere gjerne flere salg ved at folk finner ting de ikke visste at de trengte. ;)

Skrevet
hmmmm finner ingenting på. Sjekker på e30 deler da. Ideen er jo god da, men hvor lenge varer en budrunde?

Kommer litt fortløpende.. sjekk feks E30 - brukte deler - motor

så skal det være på noen iallefall..

Den varer til den er solgt kan du si.. du "kjøper" den for den prisen du velger på nettet, så vurderes det her etterpå.. :) Står forklart..

Skrevet
Det burde kanskje være en egen kategori for auksjoner? Så slipper man å lete etter dem.

Da får dere gjerne flere salg ved at folk finner ting de ikke visste at de trengte. ;)

Kunne kanskje vært mer synlig ja.. et symbol eller noe ute ved delen kanskje.. lettere å finne da :)

Skrevet

Må nesten seie meg einig med dei andre - utruleg uoversiktlig over kva som er auksjons deler og "kjøpe" deler.

Men bra tiltak med koed i Norge også :o

Skrevet

Åssen vet jeg om det er auksjon på den og den delen? Eller er det aksjon på alle brukte deler..? Ligger det noen auksjon på brukte E60/E61 deler..?

Skrevet

Syntes dette hørtes veldig spennende ut!

Burde også hatt en "oversikt" dvs en fane på hovedsiden med "auksjon" der man kan få oversikt over alle auksjonene som er tilgjengelig.

Skrevet
Åssen vet jeg om det er auksjon på den og den delen? Eller er det aksjon på alle brukte deler..? Ligger det noen auksjon på brukte E60/E61 deler..?

Pr idag er det vel rundt 20.000 deler totalt.. E60/61 er nok ikke det det er mest av ennå dessverre :)

Skrevet

Et spennende tiltak! :) Men som sagt, lag egen link til et deletorg som inneholder auksjonstilgjenglige varer.

Leita litt, men så fant jeg en motor som var ute på anbud, og fant teksten Fredrik refererte til. (323i motoren under E36).

Denne vare er kvalificeret til prisbud.

Det betyder, at du har mulighed for at sende et prisbud på denne vare.

Du skal være opmærksom på, at dit bud er bindende, og at handelen er

gennemført fra din side, når ordren er sendt.

Varen er omfattet af normal returret.

Samtidig gør vi opmærksom på, at ordrer indeholdende bud skal behandles

manuelt, hvorfor en lidt længere behandlingstid må påregnes.

KOED.dk vurderer dit bud og forbeholder retten til at afvise budet.

Hvis dit bud afvises, modtager du besked via email indenfor 2 arbejdsdage.

Accepteres dit bud afsendes varen hurtigst muligt.

Du har også mulighed for, at købe delen omgående uden bud, du vælger

blot "Køb omgående" hvorefter købet afsluttes på normal vis.

På denne måde sikres du, at delen afsendes med normal leveringstid.

Det er KUN muligt at afgive bud via www.koed.dk

Skrevet
Et spennende tiltak! :) Men som sagt, lag egen link til et deletorg som inneholder auksjonstilgjenglige varer.

Leita litt, men så fant jeg en motor som var ute på anbud, og fant teksten Fredrik refererte til. (323i motoren under E36).

Denne vare er kvalificeret til prisbud.

Det betyder, at du har mulighed for at sende et prisbud på denne vare.

Du skal være opmærksom på, at dit bud er bindende, og at handelen er

gennemført fra din side, når ordren er sendt.

Varen er omfattet af normal returret.

Samtidig gør vi opmærksom på, at ordrer indeholdende bud skal behandles

manuelt, hvorfor en lidt længere behandlingstid må påregnes.

KOED.dk vurderer dit bud og forbeholder retten til at afvise budet.

Hvis dit bud afvises, modtager du besked via email indenfor 2 arbejdsdage.

Accepteres dit bud afsendes varen hurtigst muligt.

Du har også mulighed for, at købe delen omgående uden bud, du vælger

blot "Køb omgående" hvorefter købet afsluttes på normal vis.

På denne måde sikres du, at delen afsendes med normal leveringstid.

Det er KUN muligt at afgive bud via www.koed.dk

er noe feil som gjør at den danske teksten kommer... den norske er klar den :)

Kommer nok imorra :)

Skrevet

Kjempebra idè

Dessverre mener jeg den har et par mangler som må rettes opp i.

1.) Som andre har foreslått, man burde hat en egen kategori for auksjoner. F.eks etter man har trykket på modell der man velger Nye deler / Brukte deler, i samme meny kunne man hatt "Auksjoner"

Som du selv skrev "Fre", dere har 20.000 deler, og uten å kunne sortere auksjoner for seg selv, slik at man kan presentere disse for besøkende på websiden. Så er det veldig vanskelig å finne dem. Da man først ser om det er en auksjon da man er inne på detaljevisningen. I det minste burde dem "higlightes" i listen der man ser alle aktuelle deler f.eks om man velger motorer, så har man gjerne 10-20 stk å velge mellom. Er det auksjon på en så kanskje den skulle hatt en annen farge på tekst o.l?

2.) Budet sendes inn manuelt, og det må vurderes før det er godkjent. Hva om det er flere som er interessert i delen, burde det ikke være en "auksjonsmotor" i bakgrunn som oppdatere siden med siste bud, og evt tidsfrist til auksjonsslutt. - tilsvarende det man ser på ebay/qxl/netthandelen osv? (vet at dette er noe krevende og kode inn) Da kunne man avventet den manuelle vurderingen av budet før man hadde en vinner av budrunden, slik at når denne løsningen først er etablert så vil det ikke påføre noe mer arbeid i etterkant. Det blir fortsatt bare èn vurdering av ett vinnerbud pr vare.

Bare mine meninger.

Skrevet
Kjempebra idè

Dessverre mener jeg den har et par mangler som må rettes opp i.

1.) Som andre har foreslått, man burde hat en egen kategori for auksjoner. F.eks etter man har trykket på modell der man velger Nye deler / Brukte deler, i samme meny kunne man hatt "Auksjoner"

Som du selv skrev "Fre", dere har 20.000 deler, og uten å kunne sortere auksjoner for seg selv, slik at man kan presentere disse for besøkende på websiden. Så er det veldig vanskelig å finne dem. Da man først ser om det er en auksjon da man er inne på detaljevisningen. I det minste burde dem "higlightes" i listen der man ser alle aktuelle deler f.eks om man velger motorer, så har man gjerne 10-20 stk å velge mellom. Er det auksjon på en så kanskje den skulle hatt en annen farge på tekst o.l?

2.) Budet sendes inn manuelt, og det må vurderes før det er godkjent. Hva om det er flere som er interessert i delen, burde det ikke være en "auksjonsmotor" i bakgrunn som oppdatere siden med siste bud, og evt tidsfrist til auksjonsslutt. - tilsvarende det man ser på ebay/qxl/netthandelen osv? (vet at dette er noe krevende og kode inn) Da kunne man avventet den manuelle vurderingen av budet før man hadde en vinner av budrunden, slik at når denne løsningen først er etablert så vil det ikke påføre noe mer arbeid i etterkant. Det blir fortsatt bare èn vurdering av ett vinnerbud pr vare.

Bare mine meninger.

Godt innspill! Takk for det.

Og det viderebringes naturligvis de som driver med denne delen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...