Gå til innhold

Feilstatistikk; BMW helt i toppen, Volvo og Saab i bunn

Anbefalte innlegg

Skrevet
Saab er et tragisk bilmerke... Utrolig lite og uspennende modellprogram bygget på 10 år gamle Opelunderstell!

Og med tanke på at GM ikke har bevilget penger til at Saab kunne vise en avløser til 9-5 allerede for flere år siden, kan man nesten snakke om en styrt avvikling - som har pågått en stund nå. :(

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
":3y1i719c]En annen grunn til at Volvo sliter kom også frem på trefffet på autozentrum: CO2.

De sliter med å lage miljøvenlige biler, og må snart ta i et skikkelig tak, skal de klare seg unna gigantbøter fra EU.

Et veldig viktig poeng. Slik jeg ser det, er noe av problemet at Volvo er veldig avhengig av motorteknologi de deler med Ford - og Ford har heller ikke vært veldig imponerende i dette feltet.

Planen var vel opprinnelig at Volvo skulle bevege seg til å bli mer upmarket - der blant annet C30, S40 og V50 ville bli faset ut uten at noen avløser ville bli lansert. Det ser vel nå heller ut som om C30, S40 og V50 vil bli videreført, siden Volvo trenger en modellserie med lavt forbruk og lave utslipp. Nylig har jo også Volvo vist nye lavutslippsutgaver av C30, S40 og V50 -aaarrrgh, så mye lettere det er hos BMW, der man bare kan si "1-serien"! Foreløpig ser vel Volvos lavutslippsteknologi mindre praktisk anlagt ut enn BMWs, særlig siden Volvos øko-modeller kommer med kraftig redusert godkjent tilhengervekt. :roll:

Skrevet
jeg tenker utelukkende e36 når bmw og kebab nevnes i samme setning.

Jeg kan LETT skille en kebab-e36 fra en ikke-kebab... Selv om E36 sliter med pa****-stempelet.

Skrevet

Vi har en sølvgrå E36 91'modell som har rullet 120.000km. Lakkert i bilens farge helt ned. Ellers er bilen klin original untatt m-felgene (17") og hvite blinklys. Vi har faktisk ettermontert skvettlapper for å få litt antikebab-stuk på den.

Har fått mer positive tilbakemeldinger enn negativt. Så det har mye med selve bilen.

Skrevet
jeg tenker utelukkende e36 når bmw og kebab nevnes i samme setning.

Jeg kan LETT skille en kebab-e36 fra en ikke-kebab... Selv om E36 sliter med pa****-stempelet.

Tenker det samme som Hr. lepe. Men skjønner hva du mener Dr :) .

Skrevet

De tøffeste gutta i gjengen kjører ikke lenger en gammel E36. De kjører nye 7-serie, S-klasse, CLS, Jaguar, Ferrari etc. De er vel lei "kebabstempelet" selv.

De tøffeste gutta vil heller ikke merke noe til noen finanskrise siden det ikke er det markedet de opererer i. De nest tøffeste derimot...

De tøffeste gutta i gjengene er et relativt begrep, men hvis de kjører gammel 7-Serie og/eller gammel S-Klasse nå så varer det ikke lang tid før de modellene også får et kebabstempel. Gammel luksus har en tendens til å ende opp hos folk som ellers aldri ville hatt råd når bilene var nye. Forøvrig vil jeg mene at selv narkobakmennene vil merke finanskrisen iom. at de kommer til å skille seg for mye ut i en nyere premuimbil i fremtiden... så de må nok "downsize" de også for å unngå politiets oppmerksomhet. Folk flest kommer til å merke finanskrisens ettervirkninger ved at de ikke får lån eller ved at lånet blir så dyrt at man prioriterer annet enn biler.

Skrevet

Denne trenden er økende, og viser bare at man må ha betydelige finansieller muskler for å være med i dagens galopp mht marked og miljø.

At de svakeste detter av er bare naturlig, synd ikke dette gjelder enkelte politiske partier også (SV,SP, V, KRF)

:roll:

Skrevet
Ingen overraskelse at fransk bil ligger på bunn! Volvo hadde jeg todd at skulle gjøre det bedre derimot...

Det må være på grunn av at du ikke har fulgt med i timen. Etter at volvo kastet seg på "suv-trenden" så har de slitt alvorlig med kvaliteten på produktene sine. XC70 og XC90 er de som drar ned statistikken verst, da girkassene ryker på 50% av disse før de er kjørt 100.000km... Det er ikke så mye snakk om dette faktisk. Vet ikke om det er pga volvo sitt gamle rykte som uslitelige biler, eller hva det nå kan være, men om man bare kjenner noen som jobber med dette merket så vet man hvordan ståa er. Statistikkene lyver ikke.

Skrevet

Er langt mellom motorsterke kebabbiler her i bergen... Går stort sett i gamle firere, eller til nød en 320...

Ser du en e36 med tromler bak, og ellers M3 alt annet, eller masse glassfibersøppel klistret på alle veier og største tutene i byn... Da kan du vedde på at han som kjører ikke ser norsk ut...

Derimot har det kommet mange 325 og 328 med samme plaststilen med norske drittunger i... de fleste ser ikke ut til å ha kommet i puberteten ennå... Er mer opptatt av en høytaler som ikke virker, enn om det er lys på bilen.

Hæ? virker ikke noen av lysene bak? Det var rart... Får skru opp litt mer og se om det hjelper...!

Skrevet

det er bare her i Norge,Svergige og Danmark ,BMW har problemer med å bli stemplet som kebabtralle. Vet ikke helt hvorfor, da det er mer nordmenn som kjører gamal e36 med vinger og klistremerker og terninger osv. Syntes faktisk BMW'er ser bedre ut hvis det var en av de såkalte "kebab" folket som kjørte dem. -Bilen får en sånn badlook liksom. Det er stilig når eg sitter på med min pakistanske kamerat i sin 7-serie fra 2005 og vi får alle de blikkene. Skulle tro de trodde vi var noen skikkelige hardbarka gjeng medlemmer. no off da hehehehe men sånn e det bare

Skrevet
det er bare her i Norge,Svergige og Danmark ,BMW har problemer med å bli stemplet som kebabtralle. Vet ikke helt hvorfor, da det er mer nordmenn som kjører gamal e36 med vinger og klistremerker og terninger osv. Syntes faktisk BMW'er ser bedre ut hvis det var en av de såkalte "kebab" folket som kjørte dem. -Bilen får en sånn badlook liksom. Det er stilig når eg sitter på med min pakistanske kamerat i sin 7-serie fra 2005 og vi får alle de blikkene. Skulle tro de trodde vi var noen skikkelige hardbarka gjeng medlemmer. no off da hehehehe men sånn e det bare

Så billigste måte å style bilen, er å få seg en pakistansk kompis som kan sitte på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...