knut_olestad Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 Er det ikke en S-klasse som ligger øverst der da? Øvre hjørne på frontlyktene inn mot grillen er avrunda, på E-klasse er den rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 vet ikke hva du prater om.....haha faen jo så det rett etter at jeg posta bildet, men du fikk reagert fortere enn meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 Tydelig at kunnskapsnivået er meget høyt hos noen av medlemmene her inne.Der Barockengel, creds til deg ! Kan vel bidra med noen bilder av spydern, som jeg visste jeg hadde liggende på datamaskinen! Må nesten påpeke at dette er en replica Chuck Beck bygd vil jeg tro: http://www.beckspeedster.com/generalpro ... pyder.html Takk, satt akkurat og tenkte det samme. Spesielt pga. girspaken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 Girspaken la jeg faktisk ikke merke til? Men den har feil frontlykter, blinklys og originalen har synlige skruer på grillen under fronten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 Grillen foran er jo ikke ekte. Er kun deksel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
originalpolizei Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 Kjøpte en koselig bil her om dagen - den passer kanskje her - airbag har den i allefall ikke. Bilen er en 250c fra 1971, kjøpt ny i Trondheim hos Motor-Trade eller som det den gang het, Frithjof Andersen autoimport a/s. Det er litt morsomt at jeg gikk 9 år på skole med Bjørn Frithjof Anderssen - Frithjofs sønn. Det finnes full historikk fra dag én, og kilometerstanden er nå på fattige 85.000. Når bilen ble bestilt, passet Gunnar Carlsen på å få med et elektrisk soltak, Mercedes Benz-pledd(!)(det fulgte med, ja), metallic-lakk, Becker Mexico Olympia(!) og en elektrisk Hirschmann antenne. Jeg kjenner ikke alle kodene, så det er muligens noe mer her. Det jeg vet, er at Beckeren og antenna ble montert i Sindelfingen, for det medfølger garantikort som er stemplet og underskrevet i Sindelfingen. Alt sånn originalt papirtjafs kan vi komme tilbake til, for det finnes en del av det, herlig. Altså, dette er en urørt originalbil, bortsett fra en opplakkering og et uoriginalt ratt. Alt er komplett og helt så langt jeg kan se. Interiøret er helt og fint, men det er noe patina på treverket(ikke mye). Den trenger en ordentlig innvendig vask etter flere år med lite bruk. Litt spindelvev og frø fra bjørka den sto under på sommeren...... Kvalitetsfølelsen er upåklagelig og materialvalg er av godt merke. Eilert og jeg snakket om hvor mye bedre dette er enn for eksempel i en Bertone Coupé. Dørtrekk er ordentlige og ikke noe pappskjit kledd med skai........ Selv om bilen hadde stått nedstøvet i lang tid(litt barnfindpreg), startet den med en eneste gang og den er helt fantasisk å kjøre. Det tikker litt i sekseren, men sånn tror jeg det skal være. Turtallsvillig er den også - i motstning til det de fleste tror(sjekk bor/slag). Det er dog ingen racerbil og er heller ikke bygd for å være det - mer en komfortabel langtursbil - ikke GT, men farlig nær..... Støynivået er lavt og det suser ikke nevneverdig fra vinduene, hardtop til tross. Vel, det var litt informasjon til den som synes at en slik gammel klassiker er moro. Jeg vet ennå ikke hva fargen heter, men den gjør etter min mening bilen svært elegant og klassisk. Beckeren er noe for seg selv, det er en Olympia og den dyreste du kunne plukke ned fra hylla. Jeg har aldri sett en Olympia før, men jeg ser ut i fra den originale Beckerbrosjyren som fulgte med, at den har selvsøkefunksjon i tillegg. Den fungerer supert, med en fin klang - Hirschmann-antenna likeså - opp og ned uten en lyd. Hva er det ikke å glede seg over, eller like for den saks skyld? Oppfylling av tanken. Gammel bensin stinker og er ikkjeee braa! Fullt gubbeoppsett med doble skvettisar og morkne Michelin X - jeg liker.... Interiøret er etter min mening passende til den utvendige fargen. Litt synd at originalrattet er borte, men de finnes på ebay. Rattet eller hele stammen ble byttet da gamlingen måtte ha servo(den er ettermontert) - sa jeg urørt bil? "Nadelstreifen" - det er ingen tvil om at Becker fullførte stilen med de samme stripene i radioen som i instrumentene. Sonderklasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 Nydelig bil, misunner deg litt nå altså Men få på nye dekk, har lest endel skrekkhistorier om gamle dekk som har tatt kveld.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 gratulerer med råflott bil!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 En nydelig "Strich-Acht". Jeg har virkelig sansen for denne modellen og når den også har de originale kapslene går alt opp i en høyere enhet. Skvettlappene synes jeg imidlertid ødelegger de elegante linjene på coupéen... greit nok på de to andre modellvariantene, men ikke på coupéen. Blinklysene på siden foran... de er vel neppe originale fra Tyskland... eller?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
originalpolizei Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 Jau, skvettlappene er borte forlengst, men ikke på bildene. Norge er sært og blinklysene er sannsynligvis montert før den ble skipet til Norge - sånt tøys var påbudt her hjemme. Jeg har en idé om at tyskerne fant fram et markeringslys tilhørende USA-utgavene og brukte det, for å gjøre det enklest mulig. Bilen er rett så trivelig, selv om det ikke er en BMW - dette er en sånn "søndagifinværvogn". Det varmer meg at det finnes interesse, så jeg pøser på med litt mer.... Dette er et tilfeldig impulskjøp, jeg har ikke jaktet i årevis på en slik bil for å få den med sånn eller slik. Her er det historen og bilens tilstand som avgjør i løpet av 30 minutter. To Europaturer, nyforelsket i MB w115 på slutten av 80-tallet, har nok satt sine spor. For meg er dette ren og skjær nostalgi. Jeg har hatt flere 114/115, men bilene jeg hadde for over 20 år siden var langt dårligere enn dette, og ingen av dem var coupé. Her øverst er forresten vindusvrideren til "lumbagoluka". Deilige og solide detaljer på disse gamle MBene Deilige knapper, ikke like kule som på gamle italienere, men her skjer det noe når du trykker på Der rasende Kofferraum ble brukt om en annen coupé, men denne har den samme stilen Bildene fra bensinstasjonlyset gjengir fagen aller best Taket på coupéen er mye lavere enn på sedanen, men to voksne får allikevel plass i baksetet. BIMMERS ER ET HERLIG FORUM SOM HAR GENERELL BILINTERESSE OG IKKE SÅ SÆRT SOM DE FLESTE ANDRE MERKESFORUM! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 Du altså, kommer frem med den ene perlen etter den andre!! Et utrolig vakkert stykke bil, selv om det er ei merce Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
originalpolizei Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 Du altså, kommer frem med den ene perlen etter den andre!! Et utrolig vakkert stykke bil, selv om det er ei merce Ja, selv om det er ei merce Historien bak bilen er litt morsom: Jeg vet ikke så mye om den første eieren, Gunnar Carlsen, annet enn at han drev et entrepenørfirma og hadde bilen til 1974. Eier nummer to, Peter Skaret, var allerede en gammel mann da han kjøpte bilen i 1974. Bilen ble svært lite brukt og han havnet på gamlehjem en gang på slutten av 80-tallet. Der hadde han en pleier som het Anne Lise. Herr Skaret kjørte ikke selv lenger, men Anne Lise tok av og til Herr Skaret med på kjøretur i hans egen bil, gjerne 17.mai og på noen finværsdager. Skaret hadde en svigersønn som hadde en plan om å overta bilen hans - Skaret hadde absolutt ingen plan om at dette skulle hende, for svigersønnen hadde absolutt ingen høy stjerne der i gården. Anne Lise derimot var hans store lyspunkt i livets høst, og han donerte denne Mercedesen til henne, en kort stund før han døde i 1994. De rakk å kjøpe et sett vinterdekk for å ta en siste tur vinteren 1994, men selve turen rakk de ikke før Skaret gikk bort. Anne Lise og mannen har fram til jeg kjøpte bilen, brukt den svært sparsomt noen få ganger på sommeren og bilen har ikke gått mer en omtrent 100 mil i året de siste 18 årene. Bilen ble brukt i deres bryllup fikk jeg fortalt, og en og annen tur til hytta. Jeg har visst om bilen, og til og med vært å ringt på hos Anne Lise og mannen ved et par anledninger for å høre om den var tilsalgs, men de har ikke vært hjemme. Deres livssituasjon har nå blitt noe endret, og etter lang tids vurdering valgte de å legge ut bilen for salg. Tilfeldigvis så jeg annonsen og var på pletten en halv time senere. Penger byttet hender og bil bytttet eier. I hanskerommet på bilen fant jeg en liten blå plastmappe merket med Motor-Trade. I mappen lå alle papirene vedrørende radioen og antenna. Papirene har sikkert ligget der urørt, for de så omtrent ut som ny. Ellers var det en brun originalmappe med vognkort, instruksjonsbok, delekatalog og servicehefte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Mai 5, 2012 Share Skrevet Mai 5, 2012 skikkelig morsomt og spennende, både med info, historie og at både bilen og dokumentene er i så god forfattning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
originalpolizei Skrevet Mai 5, 2012 Share Skrevet Mai 5, 2012 E12 et sted i Italia.... Hvor tøft kan det bli - Bertone San Gotthard? KarmannG ved Berchtesgaden(foten av ørneredet) Et par godbiter - Verbania, CH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 5, 2012 Share Skrevet Mai 5, 2012 Norsk bilutstilling, 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå