Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er en smaksak det der med hva man liker, du sliter litt med å forstå at andre kan like noe annet en det du liker så godt :)

He he, spratt fra rette kjeften :wink:

Neida, men jeg synes E24 i opprinnelige form er renere i linjene, faceliften var mer en oppsminking i et forsøk på å bli mer med i tiden.

Og 80-tallet var ikke akkurat en høydare når det gjelder god smak i aftermarket-sjangeren. Mye stygge Riegerkits osv...

162-1.jpg

635csi-7.jpg

Jeg foretrekker pre-face, men respekterer at andre har andre meninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier meg enig med Erebus når det gjelder E24. Det er ingen tvil om at pre-facelift varianten er mye mer elegant enn facelift varianten. Dype frontfangere og gummispoilere var en greie på 80-tallet som ikke har tålt tidens tann. Det er den samme saken når det gjelder de tidlige Porsche 928 modellene. Originalen fra 1978 er utvilsomt mer elegant enn den første facelift modellen fra 1980.

1eb998bb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... "shark" får en ny mening når man ser en pre-facelift Porsche 928 i profil. Dette er en 1978 modell... 8)

52a1e1d4.jpg

Jeg hadde en 1980 928 S i 1985-86. S´en er dessverre en facelift, men jeg verdsatte de ekstra 60 hestekreftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erebus, hvorfor poster du bilde av en facelift E24 når det var preface du skulle illustrere? :D

De første E24'ene kom i 1976, første facelift i 1982 og en andre facelift i 1988.

Personlig foretrekker jeg årene 82-87 siden de er basert på E28 med et bedre understell, nyere elektronikk og et mer gjennomført interiør samtidig som de har den litt gamlere looken utvendig enn 88/89. De tidligere har understell basert på E12 og et ganske annerledes interiør enn de E28 baserte E24'ene, samt en rekke utvendige detaljer. Misforstå meg ikke, preface utgavene er skikkelig fine de også (mer retro på en måte) men personlig foretrekker jeg som sagt facelift pga dens mer moderne karakteristikk.

76-82:

hist1977_01.jpg

83-87:

bmw-m6-e24-front-1_136.jpg

88-89:

IMG_0289.JPG

76-82:

Picture%204.png

83-87:

bmw_m635_csi_4.jpg

88-89:

BMW-M6_Tail.jpg

76-82:

1_baron_635_444.jpg

BMW-635CSi_1978_800x600_wallpaper_16.jpg

83-87:

bmw-m635-csi-439_4_large.jpg

88-89: (oops, en airbag!)

BMW%20635CSi%2089%20(11).JPG

Noen random bilder:

1986-bmw-m-635-csi-index.jpg

23864840001_large.jpg

kust7.jpg

classic_jps_635csi_race_car_4-800-600.jpg

bmw-e24-racecar.jpg

BMW-635-CSi-E24-Gruppe-A-Jaegermeister-a25069236.jpg

e24alpina_01.jpg

50242476ic5.jpg

50x8-3i.jpg

bmw635csi1.jpg

1320935542E24_9.jpg

Bare rasket sammen noe fra google her nå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg Moe, er 83-87 som utvilsomt er å foretrekke utseende messig som teknisk :) De to sist leveåra så putta de litt for mye plastikk på E24en synes jeg, men i denne perioden så solgte den nesten kun bare i USA også så det kan ha sin forklaring :)

Preface er som nevnt nydelig den også, men den kler godt det mer "breiskuldra" preget 80 tallet ga den 8) Og jeg synes 80 tallet er gørr kult, på godt og vondt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du rydda opp i dette moe, enig med dere begge. E24 82-87 jeg liker best, en føler seg veldig konge når en kjører 6serie. Selv med 3,5 føler en ingen grunn til å gi på nevneverdig, du føler deg tøffest uansett;)

videre syns jeg den siste faceliften ser veldig amerikansk ut, første gang jeg så en live, spurte jeg eier om den var amerikansk importert. Har tolket det sånn at det finnes få siste gen e24, hvertfall i norge.

Glad jeg har hatt gleden av å kjøre en slik, mye, til og med på snø - fantastisk morsom, stilfull og sportslig bil. Digger de.

Idag spota jeg og en kamerat (h_vatn) en 2500 e3, så ut som et rullende prosjekt som var ute å kjørte. Fulgte etter eier hjem for å slå av en prat og høre om bildn var tilsalgs, var veldig klar for å kjøpe den.

Eier hadde hatt bilen siden 96 og kjente alle tidligere eiere, bilen var hel og grei, han hadde alt som trengtes for å ordne den opp, pluss en del ekstra deler. Viste seg at bilen hadde stått i mange år og at den skulle selges til en kjenning på andre siden av landet i morgen, for noe som hørtes ut som en symbolsk sum:( selv ble han veldig leiseg for at han ikke hadde annonsert i nærmiljøet først, slik at han kunne få se bilen i framtiden. Fantasisk kjipt for oss, men er i det minste en heldiggris i bergen som får et flott utgangspunkt av en e3.

Hadde desverre dårlig tid så fikk ikke tatt noen bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har ikke fått med meg denne tråden helt, men får gode minner av å se disse bilene, så tror jeg må hjem til min mor å finne litt bilder, da jeg ble født 1970, måtte min far ha større bil å byttet inn BMW Izetta med en ny Amazon, så gikk han over til Mercedes W114 som ble hentet på fabrikken i tyskland, å ble kjørt på tollskilter den første tiden. i 75. flyttet vi fra Drøbak til Kongsvinger å det var etter det jeg har hørt den eneste Mercedesen i byen. I 1977 stod jeg opp en morgen å det stod en splitter ny Orange Rover 3500 V8 med sort vinyltak. Da gikk jeg ut å satte meg i bilen å der ble jeg værende til leggetid. etter dette var det en Laurel 240 2.4 med 6er og noe annet rask, siste bil før Air bagen kom var en E12 518 som var ribbet for både ekstrautstyr og motor, Men fin bil på begynnelsen av 80 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...