mhane Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Eksosen kommer også ut under venstre forskjerm et sted, hvis den fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet November 2, 2008 Forfatter Share Skrevet November 2, 2008 hvis den fungerer ja. det va det eg og trudde. eg startet den nett isted og det er bare kupeviftene som går... eg trur det blir jæger next siden eg har no garanti på bilen gjennom fragus warranty Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Det er anbefalt å ta service hvert annet år på de ,rens av flammevakt og kontroll / bytte av glødeplugg. De bør og kjøres en gang i måneden i sommer halvåret for å unngå korrosjon på glødepluggen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Det er anbefalt å ta service hvert annet år på de ,rens av flammevakt og kontroll / bytte av glødeplugg. De bør og kjøres en gang i måneden i sommer halvåret for å unngå korrosjon på glødepluggen. Det er søren meg ikke lett å få til med en varmer som man ikke kan starte manuellt, slik som den jeg har i 5'ern min Mener det kun er "hjelpevarmer". Har ikke fjernkontroll, og finner heller ikke noe inne på computeren for å kunne starte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet November 3, 2008 Forfatter Share Skrevet November 3, 2008 Det er anbefalt å ta service hvert annet år på de ,rens av flammevakt og kontroll / bytte av glødeplugg. De bør og kjøres en gang i måneden i sommer halvåret for å unngå korrosjon på glødepluggen. Det er søren meg ikke lett å få til med en varmer som man ikke kan starte manuellt, slik som den jeg har i 5'ern min Mener det kun er "hjelpevarmer". Har ikke fjernkontroll, og finner heller ikke noe inne på computeren for å kunne starte den. inne på komputeren så trykker du på den knappen nederst til høyre. kommer ikke på i farten hva som står på den. velg isåfall aux ventilation ( aner ikke ka det heter på tysk hvis du har det språket valgt) der velger du tidspunkt for start. og du kan starte den direkte med tenninga av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet November 3, 2008 Share Skrevet November 3, 2008 Ikke alle har mulighet for å starte manuelt. Det er er tilleggspakke for dette. Hvordan den startes manuelt varierer. Det er blant annet forskjellige kjørecomputere. På min uten navi står det "timer1" og "timer2" ytterst til høyre på hovedmenyen. Her kan jeg legge inn tidspunkt for oppstart. Eller starte via fjernkontrollen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet November 3, 2008 Share Skrevet November 3, 2008 Kan være tennern i "kjelen" som er gåen. Den røk på min å. Må bytte hele kjelen, koster vel en 7-8K hos BMW og 2-3K på GS eller noe slikt tror jeg. Kan være en del å spare på å kjøpe del selv + bytte den på et ikke merkeverksted.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet November 3, 2008 Share Skrevet November 3, 2008 Kan være tennern i "kjelen" som er gåen. Den røk på min å. Må bytte hele kjelen, koster vel en 7-8K hos BMW og 2-3K på GS eller noe slikt tror jeg. Kan være en del å spare på å kjøpe del selv + bytte den på et ikke merkeverksted.... Det er ikke nødvendig å bytte hele varmeren om "tenner" = glødeplugg er deffekt. denne og flammevakt kan byttes ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet November 3, 2008 Share Skrevet November 3, 2008 OK, ikke vet jeg. Fikk bare beskjed om at det måtte byttes jeg. Og da var webastoen død. Kan jo ha vært mer feil på min da sånn sett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet November 3, 2008 Share Skrevet November 3, 2008 Om kretskortet var defekt eller det var korrosjon skade i kammeret er det billigere å bytte hele. Endel verksteder har liten kunnskap på varmere og bytter heller hele varmeren, Bosch verksteder har somregel mest erfaring med varmere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet November 3, 2008 Share Skrevet November 3, 2008 inne på komputeren så trykker du på den knappen nederst til høyre. kommer ikke på i farten hva som står på den. velg isåfall aux ventilation ( aner ikke ka det heter på tysk hvis du har det språket valgt) der velger du tidspunkt for start. og du kan starte den direkte med tenninga av Har aux ventilation som valg på computeren min ja, men mener det kun setter i gang kupevifta, og ikke webastoen. Har ikke prøvd dette, men mener å ha lest det en plass at det er slik det fungerer. Skal uansett sjekke det selv, i løpet av kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet November 3, 2008 Forfatter Share Skrevet November 3, 2008 det e godt mulig.. men eg har tenkt at siden det står direct mode så skal man kunne på den måten starte webastoen manuelt. skjønner ikkje vitsen ellers. kanskje den har samme funksjonsområde som den knappen eg hadde i min gamle e39 97 mod 520ia som het rest. at den bruker rest varmen som er på bilen så langt batteriet tillater Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 3, 2008 Share Skrevet November 3, 2008 Er mye forvirring om dette temaet. I mitt tilfellet har jeg en 01 530Dat, som jeg trodde hadde webasto. Det står webasto på skjermen påfører siden i motorrommet. Og motor technik sa da at jeg hadde webasto, den er i skjermen på førersiden, dekk og plast må av for å komme til denne. I ettertid, har jeg funnet ut at alle biler med navi proffesional (16/9, 01 mod og nyere) har en restfunksjon på varmeapparatet, så der det står aux ventilation, og timer 1 og timer 2, kan jeg rett og slett aktivere denne. Den får vekk is og tildels snø, men det blir ikke varmt. Så jeg håpet jeg hadde webasto, men jeg hadde altså bare en restvarme programmering... Tror den sparte på varmen de siste 72 timene jeg. Har du programert den riktig, blinker det et ikon, til høyre for Mk 2/4. I det siste har den bare lyst for meg, og den fungerer ikke, noe ide om hva jeg gjør galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet November 3, 2008 Share Skrevet November 3, 2008 Står det webasto foran i motorrommet ditt, så tror jeg nok du har webasto! Men om den virker er en annen sak. Jeg hadde webasto på min 2001 mod. 525DAT, og jeg har det på 530'n jeg har nå, men ingen av dem hadde fjernkontroll, eller mulighet til å starte webastoen manuellt. ( Har ikke funnet det ut ennå hvertfall) Den brukes vel da bare som hjelpevarmer på motor. Har hørt webastoen har gått ett par minutter etter at jeg har stoppet motoren, så at min er der, er det hvertfall ingen tvil om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet November 3, 2008 Forfatter Share Skrevet November 3, 2008 Er mye forvirring om dette temaet.I mitt tilfellet har jeg en 01 530Dat, som jeg trodde hadde webasto. Det står webasto på skjermen påfører siden i motorrommet. Og motor technik sa da at jeg hadde webasto, den er i skjermen på førersiden, dekk og plast må av for å komme til denne. I ettertid, har jeg funnet ut at alle biler med navi proffesional (16/9, 01 mod og nyere) har en restfunksjon på varmeapparatet, så der det står aux ventilation, og timer 1 og timer 2, kan jeg rett og slett aktivere denne. Den får vekk is og tildels snø, men det blir ikke varmt. Så jeg håpet jeg hadde webasto, men jeg hadde altså bare en restvarme programmering... Tror den sparte på varmen de siste 72 timene jeg. Har du programert den riktig, blinker det et ikon, til høyre for Mk 2/4. I det siste har den bare lyst for meg, og den fungerer ikke, noe ide om hva jeg gjør galt? tror kaskje vi to har samme problem då hehe...skjer det noe hvis du setter timeren på annet enn kupeviftene slår seg på?? det skal stå på den lappen i motorrommet hvilken type du har. hos meg står det ett eller annet om top C modell eller noe. det står og at den bruker diesel og produserer 5 kw ( noe som er ganske mye) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå