[space] Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Konseptet som viste BMWs fremtidige designfilosofi og fremtidsvyer er avsluttet, dermed får vi ikke se mer til deres fireseters Concept CS. http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=522983 "Under gårdagen redovisade BMW ett resultat på 2,79 miljarder kronor i det tredje kvartalet. Intäkterna uppgick till 126 miljarder kronor. Ofantligt mycket pengar. Men analytikerna hade väntat sig mer, och BMW likaså." De tjener i det minste penger Noe av designfilosofien ser vi jo i nye 7 og den kommende 5-serien, men da blir det altså ingen 4 seters luxuscoupe fra BMW i denne omgangen...
Hansh Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Hadde vært spennende om denne ble den nye 8-serien slik det har blitt spekulert i, men det er nok fornuftig av flere grunner å droppe en slik modell nå. Mange bilmerker som burde lære av å kutte kostnader og modeller som ikke treffer tiden, før tallene er røde og modellet en flopp, slik den varslede endringen til enda sterkere miljøsatsing trolig vil gjøre. Skulle tro at dette i praksis også vil kunne bety at bilene de fleste av oss her på bimmers har mulighet til å eie gir enda mer for pengene. Regner med at en slik bil ikke akkurat hadde hjulpet BMW med å klare et CO2 gjennomsnitt på maks. 120 gram.
Gunnar Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Hadde vært spennende om denne ble den nye 8-serien slik det har blitt spekulert i, men det er nok fornuftig av flere grunner å droppe en slik modell nå. Litt ironisk nettopp det der at det var snakk om at det skulle bli den neste 8-serien. Husk at 8-serien (E31) ble en flopp... så de har nok lært av akkurat den. BMW kom den gang for sent i gang, og lanserte den i nedgangstider. Det samme har de gjort denne gangen - de har vært for trege.
Hyggmaister Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Tror Hansh har et meget godt poengt mht co2-utslipp også.. menmen :/ Vil heller ha M1 konseptet jeg
Ellingsen B. Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 trist.. men dagens tider er det nok tøft å være bil-produsent! Vedr Co2 så skulle vel denne ha V10 motoren? 357 i Co2 på M5 iallefall..
wichtom Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 husk.. at etter nedgangstider.. så kommer alltids oppgang.. så ikke vær for sikker på at alt blir skrinlagt
DJ RS2 Matrix Skrevet November 6, 2008 Skrevet November 6, 2008 er det noen som veit korfor BMW har gått over til større nyrer på 5 serien og nå denne her? det ser jo litt spessielt på denne og på nye 5 serien
Fredrik Skrevet November 6, 2008 Skrevet November 6, 2008 husk.. at etter nedgangstider.. så kommer alltids oppgang.. så ikke vær for sikker på at alt blir skrinlagt Det er jo ikke sikkert at det som er poppis før evt. nedgangstider er like poppis når det blir oppgangstider igjen. Da oppgangstidene endelig kom noen år etter at E31 ble presentert i 1989 var tiden løpt fra store og tunge coupe´er. Dagens 6-Serie (E63) har som kjent et chassis fra 5-Serien (E60). BMW bommet dessverre stort med timingen når det gjelder E31 (som Gunnar er inne på)... ganske trist egentlig for det er en elegant modell.
maicern Skrevet November 6, 2008 Skrevet November 6, 2008 Det var veldig synd. Beste designet jeg noen sinne har sett på en BMW, og hadde allerede begynt å spare Får håpe de tar opp et liknende prosjekt etter en stund.
Saltkjelen Skrevet November 6, 2008 Skrevet November 6, 2008 Jeg føyer meg også i rekken for de som syns dette var en trist nyhet. Dette er definitivt noe av det råeste som er å få innen design på en sedan modell. Modellen er elegant og brutal. Vil mye heller ha denne enn det talentløse X1 prosjektet (som jeg håper forblir en konseptil)...
Titansilber Skrevet November 6, 2008 Skrevet November 6, 2008 Usikker på om jeg egentlig synes dette er noe tap... Kunne heller ønske meg at BMW satset på en rå modell i klassen der MB R-klasse opererer i dag. Hadde vært genialt med en bayer bil som kunne tilby mer enn 5 seter. Trenger man mer en 5 seter blir man fort tvunget til å velge S-max, eller Grandis eller lignende. Jeg ville i hverfall sette pris på et bidrag i denne klassen framfor konseptet de nå legger ned.
BoSJo Skrevet November 6, 2008 Skrevet November 6, 2008 F*** også, hadde virkelig gledet meg til å se denne i virkeligheten. Er noe av det råeste design jeg noen gang har sett.
vetu03 Skrevet November 6, 2008 Skrevet November 6, 2008 Trist nyhet... Den så jo bra ut, og hadde nok garrantert gjort det når den kom i produksjon også.
Hofmeister-Knick Skrevet November 7, 2008 Skrevet November 7, 2008 Usikker på om jeg egentlig synes dette er noe tap... Nei, du vil vel heller ha flere bobiler med R4 diesel da vel... Nei, gråtass-markedet får de overlate til andre! Det er trist at de ikke satser på å konkurrere mot VAG A7 og annet rask i fra Sindelfingen. De skal heller satse på ED og prosjekt i så jeg det sto. Vi får satse på at det kommer lysere tider igjen, og i kombinasjon med oppfangstider om 5+ år samt dieselmotorens forestående død, så kan framtiden likevel bli bra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå