Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
er det noen som veit korfor BMW har gått over til større nyrer på 5 serien og nå denne her?

det ser jo litt spessielt på denne og på nye 5 serien

De større nyrene er vel både for å gi en enda større merkeidentitet til bilene, i tillegg til at de skal skjule at fronten er høyere på de nye modellene for å bli snillere mot de fotjengerne man måtte komme til å kjøre på.

Vil ellers også tro at vi vil få se elementer fra dette konseptet igjen på andre kommende modeller fra BMW, noe vi jo egentlig vet ut fra andre konsepter som er vist den siste tiden..

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nooooooooooooo....!! Crap! Jeg som hadde planer om å kjøpe denne om noen år, da den hadde blitt en fin bruktbil! :(

Den er jo bare helt nydelig rå! Får håpe de får den i gang igjen når økonomien er på fote igjen. Får heller klare meg med en ny 7-er så lenge... :)

• 2 weeks later...
Skrevet
er det noen som veit korfor BMW har gått over til større nyrer på 5 serien og nå denne her?

det ser jo litt spessielt på denne og på nye 5 serien

De større nyrene er vel både for å gi en enda større merkeidentitet til bilene, i tillegg til at de skal skjule at fronten er høyere på de nye modellene for å bli snillere mot de fotjengerne man måtte komme til å kjøre på.

Vil ellers også tro at vi vil få se elementer fra dette konseptet igjen på andre kommende modeller fra BMW, noe vi jo egentlig vet ut fra andre konsepter som er vist den siste tiden..

Du kommer med mange gode poenger Hansh :)

Med første øyekast tenker mann "hvalrossnese" og lignende, men når man tenker over det Hanh sier om merkeidentitet, så er dette veldig viktig... viktigere enn man skulle tro.

Se på f.eks nyere VW stasjonsvogn og nyere Audi stasjonsvogn... det jo veldig lik.... slet med å se forskjellen med det første de kom ut... dette er veldig synd. så igjen har BMW vært flink på design og merkeidentitet.

så ikke slakt de for å skrinlegge dette konseptet (som kanskje bil hentet frem igjen på bordet senere).

• 2 weeks later...
Skrevet

Tittet litt på mobile.de... og den billigste gamle m1 lå på 125 000 euro... hehe spennende å e hva den nye blir liggende på... trur hvertfall det blir en helt sinnsyk bil.

Skrevet

Skikkelig fet den originale M1! Men om du stripper den for BMW dekaler og ikke vet hvilken bil det er, er den da pen? Jeg for min del liker 3,0 csi og 635 bedre som klassikere. Tenker da ikke på prestanda osv.

Men uansett, kunne gjerne hatt en slik i sammlingen!

Edit: noen som har flere bilder og info om den hvite M1 prototypen? Den så rimelig snasen ut!

Skrevet
Skikkelig fet den originale M1! Men om du stripper den for BMW dekaler og ikke vet hvilken bil det er, er den da pen? Jeg for min del liker 3,0 csi og 635 bedre som klassikere. Tenker da ikke på prestanda osv.

Men uansett, kunne gjerne hatt en slik i sammlingen!

Jeg er helt enig... legendariske Paul Bracq designet M1, men det var Lamborghini som bygget M1. Spesielt E9 er en skikkelig vakker konstruksjon... en BMW slik BMW var en gang i tiden.

E9 Alpina 3.0 CS

jl7cyp1nqcfrqvlb0nmb.jpg

Skrevet

Ja, det er rett og slett vakkert. Blir litt som MB SL fra 60 og 70tallet. Kompis som har en SL 350 72 modell, og det er en nydelig sommerbil. Grom V8 lyd og drikker så det holder! hehe.

Skrevet

Når vi først snakker om gamle tyske klassikere er det få biler som er mer elegante enn 1955 Mercedes-Benz 300 SLR "Uhlenhaut" Coupe... utstyrt med en rekkeåtter motor på 2982 cm3 som ytet 310 HK ved 7400 rpm og 320 Nm ved 5950 rpm. 0-100 Km/t klarte den på 7,4 sekunder og topphastigheten var 290 Km/t... 8)

1955_Mercedes_300_SLR_coupe_f3q.JPG

1955_Mercedes_300_SLR_coupe_r3q.JPG

Skrevet

Synd E9 og M1 er så vanvittig dyre. Skal jeg bruke så mye penger på en fritidsbil hadde valget falt på en Countach...Den har alt. M1en kan fort forveksles med en DeTomaso eller Lotus.

Det mest realistiske kjøpet med min lønn er vel dog en 348.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...