Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Registrer at mange bilister tydeligvis synes det er kult/tøft/stilig å kjøre med tåkelys/grøftelys på. Greit på dagtid i kombinasjon med parklys, men på denne tiden av året er det kun lys nok for dette mellom ca 0900-1500

Ser mange som kjører med både tåkelys og nærlys. Dette er ikke lov, dessuten blender det motgående trafikk. Ser også en del tullinger, og spesielt bmw kanskje, som tror at tåkelysene er bra nok som kjørelys på kveldstid. Vannvittig irriternde.

Personling synes jeg det ser teit ut, særlig i kombinasjon med angel eyes.

Hvorfor har dette blitt en trend? Er det kun i Norge.

Dessverre kan det virke som UP heller ikke setter noen eksempler for å få slutt på dette.

• Svar 334
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tja, jeg ser ingen problemer med å bruke park- og tåkelys der det er godt opplyst, som i bysentrum.

Men alle andre steder er det det nær- og fjernlys som gjelder.

Skrevet

Personlig synes jeg dette ser kult, særlig i kombinasjon med angels eyes.

Opplever aldri å bli blendet av tåkelys. Merker oftere at jeg blir blendet av vanlig kjørelys som tydeligvis er justert opp til himmels.

Jeg kjører kun med tåkelys på dagtid. Da jeg ikke synes det er verdt risikoen for å få bot.

Skrevet

skal være enig i at det er irriterende å treffe en bil som har både nærlys og tåkelys på.. spesiellt på en mørk og svingete veg...

men på opplyste steder (også på kvelden) ser jeg ikke noe problem med park og tåkelys...

Skrevet

Lever etter normen som er satt jeg. Tåke/kurve med park på dagtid inntil gatelys blir tent som kjørelys. Synes det er mere irriterende å møte bilister som kjører med bakre tåkelys PÅ og de som mangler et kjørelys ev alle lys på ene sia. Like irriterende er det når man møter en med for sterkt kjørelyspære eller feiljusterte lys.

Skrevet

Men det "beste" jeg ser er jaggu meg folk som ikke helt vet hvordan bilen deres fungerer, og helgarderer seg ved å skru på A L T.

Hender jeg møter biler med alt lys på foran, samt tåkebaklys på.

Det er som regel litt eldre folk.

Skrevet

Plager meg ikke i det hele tatt. Tåkelys blender minimalt..

Det som blender er de jævla "1000-meterene". Jeg har en e34 med mørke Hella.. Snakk om dårlig lys, men jeg klarer meg helt fint..

JA til tåkelys! NEI til ekstra lys!

Skrevet

Forøvrig så er jeg helt enig, så jeg skrur gjerne av tåkelys om kvelden, men ikke alltid..

Uansett: Det som er irriterende, er ikke tåkelys på kveldstid.. Det er enten

1: Nye biler med SINNSYKT sterke Xenonlys som SKJÆRER i øynene mine siden jeg bare har noen stearinlys fremom bilen og derfor har mye bedre mørkesyn enn folk med hele jævla sola i lyktene sine.. Det ironiske er at det er eldre bilister som klager på at "au au tåkelysa dine skjærer i øynene mine", men hvem F*** tror du har de sterkeste nærlysa i manns minne på sin egen bil og kjører rundt å gjør folk solbrune i sin egen bil,.

2. Tullinger med Xenon i nærlysa på gamle biler som ikke har høydejustering.. Som oftest om de har en person baki er innstillinga HELT feil og jeg får de rett i øya..

3. Gjengangere jeg møter i over en UKE uten å bytte den defekte nærlyspæra på førersiden av bilen.. Tror jeg møter en motorsykkel og PLUTSELIG! Det var en bil ja..

4. Folk som glemmer å blende ned..

Og til slutt selve dødaren: Trailere som ser ut som juletrær og som glemmer å blende ned.

Skrevet
jeg har aldri problemer med att jeg blir blendet med parklys om kvelden, er dere så glad i å se på lysene til motgående trafikk??

Det kommer veldig an på hvor man kjører - med god gatebelysning i sentrale strøk er problemet mye mindre.:)

Skrevet

Merker godt at jeg blir blenda av folk med nærlys og tåkelys. Om det er tålelysa eller nærlysa skal jeg ikke si sikkert, men kombinasjonen er i hvert fall ikke heldig...

Noe av det mest irriterende jeg vet er folk som på død og liv skal flashe med fjernlysa for å "kjefte" på meg for å bruke park/tåke når de selv kjører med et parklys, et nærlys og et baklys :roll:

Skrevet

Jeg må si meg enig med trådstarter her...

Tåkelys/kurvelys i fangeren var kuult på 90 tallet, nå ser det bare teit ut stynes jeg..

Tåkelysene blender spesielt når det regner.

Håper det blir totalforbud mot på dagen også..

Skrevet
Merker godt at jeg blir blenda av folk med nærlys og tåkelys. Om det er tålelysa eller nærlysa skal jeg ikke si sikkert, men kombinasjonen er i hvert fall ikke heldig...

Noe av det mest irriterende jeg vet er folk som på død og liv skal flashe med fjernlysa for å "kjefte" på meg for å bruke park/tåke når de selv kjører med et parklys, et nærlys og et baklys :roll:

Sett på langlysa. Folk som leker politi får det tilbake :D Tåkelysa lyser jo 2 meter foran bilen. Kan ikke skjønne at folk blir "blendet".

Bilen ser best ut med tåkelys på ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...