Lars89 Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Hadde senest i går kveld en opplevelse med en Land Cruiser bak meg som hadde nær- og parklys tent samtidig, det var mildt sagt plagsomt.. Antar du mener nær og tåke? Park er alltid tent sammen med nær og gir ikke rare lyset
Kai-P. Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Mener nær- og tåke, ja, var litt rask på tastaturet, gitt..
Kentii Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 I by'n her hjemme kjører veldig mange med park og tåke om kveldene, ser ikke noe problem i det. Men er enig at uten for hvor det ikke er opplyst vei kan mann slå over til kjørelys og av med tåkelysene. Min bil har derimot har automatisk kjørelys som park og spredere på 0, men når jeg vrir over til park slår de seg av hvis jeg ikke trykker inn tåkelys knappen selv. Det samme på kjørelysene;) Så da slipper jeg å glemme slå av tåkelysene når jeg har på kjørelys:)
Bimmerchris Skrevet November 26, 2008 Skrevet November 26, 2008 Jeg var en tur på Østfoldhallen ikveld,bor på Hannestad (for de som ikke er kjent så er det en ca 7 minutters kjøretur) Jeg telte for morroskyld antall biler som kjørte med tåkelys og nærlys. 39STK!!! Av sikkert 100-150 biler. Av disse så var sikkert halvparten BMW,resten SUVer og andre typiske "kællebiler".
S.Arnesen Skrevet November 26, 2008 Skrevet November 26, 2008 Jeg var en tur på Østfoldhallen ikveld,bor på Hannestad (for de som ikke er kjent så er det en ca 7 minutters kjøretur)Jeg telte for morroskyld antall biler som kjørte med tåkelys og nærlys. 39STK!!! Av sikkert 100-150 biler. Av disse så var sikkert halvparten BMW,resten SUVer og andre typiske "kællebiler". helt rått vettu hehe kjørte samme strekningen rundt 7 tiden faktisk...
Richie85 Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 Ser ikke problemet med nær/tåke jeg da, så lenge det ikke er no drit som blender.. original montert skal være bra det. Er stort sett her i dette landet vi klager og klager på alt mulig mellom himmel og jord.
ingard Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 Idag har jeg greid å få en til å slå av tåkelysene. Vi var ute å kjørte, og tok igjen en bil som lå med tåkelysene bak tent, som igjen gjorde at jeg ikke fikk god nok sikt til å kjøre forbi på en fornuftig måte. Etter en del blinking med langlys uten hell, sendte vi regnr til 2282, for så å sende tlf til 1881. Jeg ringte til eigeren av bilen, og fikk bekreftet at hun eide den aktuelle bilen. Det var ikke hun som kjørte den, men hun lurte på hva det gjalt. Jeg fortalte at den lå med tåkelysene bak tent, og hun svarte at hun skulle ringe til hun som kjørte den og be henne om å slå dem av. Det tok 30 sekund, så var tåkelysene slått av. Jeg tror ikke denne dama kjører med tåkelys igjen. Det hadde ikke jeg gidda.. Synes fortsatt ikke tåkelys blender noe som helst.. Folk tror det blender.
Bimmerchris Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 Ser ikke problemet med nær/tåke jeg da, så lenge det ikke er no drit som blender.. original montert skal være bra det. Er stort sett her i dette landet vi klager og klager på alt mulig mellom himmel og jord. Det er vel en drit om DU ikke ser problemet,hvis andre føler seg blendet. Når det i tillegg er ulovlig så kan det vel ikke være så vanskelig å ta litt hensyn til andre?
Richie85 Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 Ser ikke problemet med nær/tåke jeg da, så lenge det ikke er no drit som blender.. original montert skal være bra det. Er stort sett her i dette landet vi klager og klager på alt mulig mellom himmel og jord. Det er vel en drit om DU ikke ser problemet,hvis andre føler seg blendet. Når det i tillegg er ulovlig så kan det vel ikke være så vanskelig å ta litt hensyn til andre? Er mye som ikke er lov i landet her, bla å kjøre et par km/t over fartsgrensen, men det driver du kanskje ikke med? Dessuten er jeg av den oppfattning at den regelen KUN er til for å øke innskuddet i statskassen. Jeg har til dags dato ikke blitt blendet av tåkelys, derimot som nevnt av andre, uoriginale xenon, ekstra lys og biltema lys JA, det er no drit å møte om ting ikke er stilt riktig inn. men missforstå meg rett, jeg kjører kun org. Xenon døgnet rundt! Så jeg er nok ikke et problem for deg hvertfall..
larserso Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 Jeg skjønner ikke at folk ikke at de blender seg selv når de bruker nær+tåke. Stå på et jorde og se utover en kveld. Sett så på en lommelykt som lyser på tærne dine og prøv å se framover. Bare for å sette det på spissen. Teorien er akkurat den samme med tåkelys på bil, du mister langsynet utrolig mye.
Bimmerchris Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 Det blir bare for dumt å sammenligne det med å kjøre noen km over fartsgrensa. Det er farligere å blende folk på trange,smale,mørke landeveier,enn å ligge i 102km/t på firefelten dersom forholdene tilsier det.
Captain Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 oppfattning at den regelen KUN er til for å øke innskuddet i statskassen. Så at det er bevist gjennom forskning at sikten til både fører av bil med nær/tåke og fører av møtende bil blir redusert, det tror du ikke noe på?
ingard Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 Det blir bare for dumt å sammenligne det med å kjøre noen km over fartsgrensa.Det er farligere å blende folk på trange,smale,mørke landeveier,enn å ligge i 102km/t på firefelten dersom forholdene tilsier det. Holder du 102 kmt er du en større idiot enn de som kjører med disse små lampene påtent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå