Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
- Hører du det typiske knirket i bolten, har du skrudd for hardt. Dersom du bruker bilens originale verktøy til å feste boltene med, vil jeg beskrive det slik: Dra til skikkelig, men ikke alt du orker, sier Jan Ivar Engebretsen.

Heh. Jeg er ganske så pingle, men første gang jeg strammet med momentnøkkel (110nm) ble jeg overrasket hvor lite som skulle til. Jeg dro nok til alt for mye før... :stupid:

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Sjønner ikke at de ikke lager latmannsarmer med 90 graders vinkel. :?

Jeg har faktisk en latmannsarm med 90-graders vinkel, og den er et veldig nyttig hjelpemiddel. Problemet 90-graderen er at det ofte blir liten, tildels ingen klaring til skjerm/støtfanger på enkelte biler. Slik sett er kanskje latmannsarmer med annen vinkel mer brukervennlig, men likevel et dårligere verktøy.:)

Skrevet

Er sikker på at det er mange hjulbolter som sitter med både 200 og 250nm her i landet. Folk e gale!

Skrevet

Det var da svært som folk skulle blande seg opp i hva som er fornuftig å gi i julegave...!? Må vel bli opp til han å bestemme hva han vil gi. Gir dere så utrolige fornuftige gaver til alle dere kjøper til da.??? :roll:

Skrevet

Har hvertfall bestilt en slik, så da var det en gave mindre å tenke på :D

Kommer sikkert til nytte sammen med latmans arm, hjulbolt drillen og garasje jekken.

Skrevet
Det var da svært som folk skulle blande seg opp i hva som er fornuftig å gi i julegave...!?

Det spørs om ikke dette hadde vært en idé til en ny tråd: Forslag til gode julegaver for bilinteresserte.:)

Skrevet
Man kan jo starte med å gi gaver til de som virkelig trenger det :wink:

http://www.gaversomforandrerverden.no/home/default.aspx

Dagens mest fornuftige forslag... Er skremmende å tenke på hvor mye vi egentlig kan gjøre for å hjelpe mennesker som virkelig trenger det, uten å virkelig gjøre noe annet enn å bruke ett par hundre kroner som vi ellers ville "kastet" bort på å kjøpe div brus og lignende

Skrevet

Dagens mest fornuftige forslag...

Du verden - og jeg som var overbevist om at BMW-eiere var selvopptatte mennesker som bare var opptatte av å få ligge forrest i køen selv. Siste gang jeg skal høre på en SV-er. :?

Den møkkaovnen så forresten ikke så dum ut.

Når det gjelder hjelp til andre, og hvorvidt den kommer fram, vil det selvsagt alltid være et tema - derfor foretrekker jeg alltid å bruke kjente, velrenommerte organisasjoner - som i linken over.:)

Skrevet

Dagens mest fornuftige forslag...

Du verden - og jeg som var overbevist om at BMW-eiere var selvopptatte mennesker som bare var opptatte av å få ligge forrest i køen selv. Siste gang jeg skal høre på en SV-er. :?

Den møkkaovnen så forresten ikke så dum ut.

Når det gjelder hjelp til andre, og hvorvidt den kommer fram, vil det selvsagt alltid være et tema - derfor foretrekker jeg alltid å bruke kjente, velrenommerte organisasjoner - som i linken over.:)

Beklager, jeg skal slutte å tenke på andre enn emg selv :wink:

Skrevet

når kan jeg like først som sist innrømme at jeg bruker altfor mye mer penger på meg selv enn nødhjelp. men jeg vil si at dersom jeg først gir noe, la oss si 100kr- og 30-40 av disse går i administrasjonskostnader, så sitter barna i afrika framdeles i igjen med 60-70. husk at skal du være ekstra gniten kan du vel trekke fra veldedighetsgaver på skatten? dessuten betaler man ikke moms for å gi til de fattige. kjøper du deg en sjokolade og en grandi++ for 100kr, går 25kr av disse til norge.. kanskje du slutter å kjøpe så mye drit til deg selv hvis du tenker at du kun får en vare til en faktisk verdi av 75% av kjøpesummen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...