TommyL Skrevet Januar 23, 2009 Share Skrevet Januar 23, 2009 http://www.lovdata.no/for/sf/nh/xh-20030509-0687.html Kapittel 6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Mai 5, 2010 Share Skrevet Mai 5, 2010 Helluen Da var det på tide å komme i gang med søking av jobber! Noen her inne som har noen greie tips å komme med? eventuell kontaktinformasjon ved søking av jobb er fullt klar over at rigg jobb ikke er så stas som dere sier, men så har jeg hatt drittjobber før og sove klarer jeg lett som bare det Generellt sett vil jeg bare utpå sjøen, jobbe og tjene mer penger enn det jeg noen gang kommer til å klare med min utdannelse og jobbretning ( mobilreparasjon er ikke godt betalt ) Jeg er utrolig takknemmelig for all hjelp og tips jeg får av dere send det gjerne på PM eller epost znippo@hotmail.com Robert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 6, 2010 Share Skrevet Mai 6, 2010 skal du på båt eller plattform? og hva slags utdannelse har du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2011 Hehe, fant igjen en gammal tråd som jeg fant masse underholdning i å lese om igjen! Jeg har forøvrig jobbet som ROV pilot i det største selskapet i landet nå i 2.5 år, og trives som bare det Så det er håp for de som vil ut, om en har litt flaks, har de rette papir, og trekker i de rette trådene.. Det er fortsatt kraftig oppgang i offshore industrien.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 12, 2011 Share Skrevet Juli 12, 2011 Jeg har kommet meg offshore etter at tråden ble startet, og befinner meg stortsett på Statfjord-feltet og Snorre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet Juli 12, 2011 Share Skrevet Juli 12, 2011 Og du trives? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Juli 12, 2011 Share Skrevet Juli 12, 2011 jobber selv som matroslærling i farstad for tiden, men livet på rigg ser ut til å friste litt mer enn livet på båt, selv om det ikke er så ille det heller. hvordan er det å gå fra supply til rigg? er det anbefalt å søke seg inn på 2. året vgs, brønnteknikk for å så gå lærling på plattform, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 13, 2011 Share Skrevet Juli 13, 2011 Jeg har også begynt i oljebransjen etter denne tråden kom til verden, men er normalt ikke offshore. Jobber med remote support for oljerigger, rotasjonsordning på land. Men akkurat nå er jeg på verft i Kina, på byggingen av semi-subbene COSL Innovator og COSL Promoter. Søsterriggene til COSL Pioneer som ligger i Sandnes akkurat nå. Alle tre skal borre i nordsjøen for Statoil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Juli 13, 2011 Share Skrevet Juli 13, 2011 Jeg har kommet meg offshore etter at tråden ble startet, og befinner meg stortsett på Statfjord-feltet og Snorre. Da vedder jeg hundre kroner på at du jobber i DeepWell, mtp bosted og feltene du jobber på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 13, 2011 Share Skrevet Juli 13, 2011 Og du trives? Jepp, gjør det. Det er jo litt begrenset hvor morsomt det er å være på jobb 12 timer hver dag i to uker, men friperiodene er jo hyggelige. Da vedder jeg hundre kroner på at du jobber i DeepWell, mtp bosted og feltene du jobber på Vel, jeg vedder ikke imot, men det tror jeg jeg har sagt her inne før også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Tar opp denne igjen da jeg er på utkikk etter tips/synspunkter. Jobber pr idag som bilmekaniker med fagbrev, men ønsker å komme meg offshore. Tar stortsett alt av jobber bare for å få en fot innenfor Har ikke noen av sikkerhetskursene eller brønnteknikk VG2, er det noen som har tatt dette på privaten? Er det noe vits og øker det sjansen for å få jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SN_Performance Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Hehe, fant igjen en gammal tråd som jeg fant masse underholdning i å lese om igjen!Jeg har forøvrig jobbet som ROV pilot i det største selskapet i landet nå i 2.5 år, og trives som bare det Så det er håp for de som vil ut, om en har litt flaks, har de rette papir, og trekker i de rette trådene.. Det er fortsatt kraftig oppgang i offshore industrien.. Da er det nok overhengende fare for at vi er i samme båt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 11, 2012 Share Skrevet Mai 11, 2012 Offshorekurs er ingen stor kost for olje- og oljeserviceselskapene. Det er helt vanlig, og alle må jo uansett på repkurs hvert fjerde år, så det koster de løpende penger å holde deg offshoresertifisert selv om du har tatt kurset en gang. Men såklart, en haug med kandidater uten offshoreerfaring, og en av de har offshorekurs, da vil det jo fort bli et pluss i margen for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Ett relevant fagbrev er nesten helt avgørende i dag om man vil ut.. Når det er sagt så tror jeg at tiden er inne for å gjøre noe med det Nåløye har ikke vært så stort som det er nå på flere år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 Nå har jeg tatt alt av kurs jeg trenger for å komme meg ut, men det er jo lettere sagt enn gjort.. Er det noen av de selskapene dere jobber i som trenger folk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå