Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i lengere tid vært medlem på denne siden, noe min grad viser. Dog noen perioder mer aktiv enn andre.

Er enkelte ting som plager meg.

Salg:

Når man oppretter en salgstråd burde SELGER få muligheten til å slette hele tråden når salget er unnagjort OG han burde få slette poster han ikke vil ha i sin salgs tråd.

Tråd:

Her også burde trådstarter har muligheten til å slette unna poster som er OT eller uintressant for tråden.

PM:

Når man svarer på en PM burde historikken i PM`en stå der. mange ganger må jeg gå tilbake for å se hva avsender skrev. irriterende. slik er det jo i f.eks mailer.

Underavdelinger:

Er drit lei av å ville kose meg i bilde forumet f.eks med å scrolle forbi tråd etter tråd om modeller som ikke intresserer meg..

Det jeg mener er at når man skriver bimmers.no kan man f.eks komme inn på en intro side som sier "3 serien , 5 serien, 7 serien" osv..

Dette gjør f.eks runden på teknisk delen av forumet lettere da jeg vet at alle postene der dreier seg om 3 serien da jeg er inne på 3 serie forumet.

Admin:

Enten flere admins. eller flere rettigheter på oss med mange stjerner på gull bakgrunn.

Dette er forslag, kanskje noen andre har flere gode forslag ELLER andre vrier på mine?

Poster som "ja, det har jeg også tenkt på!"o.l er unødvendig..

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dette er et gratis forum,så får nok være fornøyd med sånn den er :wink:

Men hvis folk er intrisert i å betale for dette forume så kanskje ting blir forandra.

Tror ikke det er noe vits med å legge ut på forume om forandringer når Moderator ikke har tid å resurser.

Skrevet

Kanskje gi stafett pinnen videre til noen som har mer tid ?

eller dele opp ansvaret til sub-admins?

Ingen vits i la ting være som di er hvis det er ønske for at di skal bli bedre/annerledes OG (hvis) det er folk som har muligeheten/orket til å forandre på det?

Skrevet

Jeg tror dessverre ikke forslagene dine kommer igjennom, men jeg har et lite forslag jeg gjerne skulle sett ble tatt i bruk.

- Endre "Bilstereo" til "Bilstereo, multimedia og navigasjon".

Jeg føler disse tre emnene er ganske beslektet, men de to siste finner man både under teknisk og annet bil- & motorprat.

Skrevet

Dette har vel blitt tatt opp en del ganger nå. Hadde søkefunksjonen fungert skikkelig, hadde du sikkert sett det :P

Det er vel ikke så stor intjening på dette forumet at det er så mange som er villig til å legge mye arbeid i det.

Skrevet

At alle skal få være moderatorer i sine egne tråder blir bare tøys. Jeg kan forstå hvorfor i en salgstråd (men er ikke enig), men i en diskusjon blir det jo helt døfødt.

Fint mulig å bruke quote i PM'er også.

Og dette med modell-inndeling har vært diskutert før; det burde vel du med så mange stjerner vite? :wink:

Skrevet

Angående inndelinger av forumet etter serier så har jo dette blitt diskutert mange ganger før. Siden mange komponenter er likt på flere serier så blir dette tungvindt og gjentagene å dele opp i forskjellige serier.

Når det kommer til dette med salgstråder så er jeg helt enig med deg, men jeg ser at det kan bli mye ekstra belastning for forumet. Om man vil ha tråden sin stengt så er det bare å sende en pm til en moderator, så er dette ordnet relativt fort.

Det samme gjelder jo alle andre tråder man selv har startet også.

Om man vil ha oversikt over hva man svarer på og slikt i private meldinger så kan man bare trykke sitere, så får man med hele pm'en man har mottatt og svart på. Selv bruker jeg dette hele tiden for nettopp det å holde styr på hva jeg svarer på... :)

Skrevet

Når det gjelder dette med sitèr så visste jeg ikke det..selv med alle mine stjerner.

Mulig det har vært diskutert før dette med modell inndeling, men jeg har ikke vært på forumet på det tidspunktet..

Når det gjelder det med å være admin i egen tråd så skjønner jeg ikke hvorfor det skal være et problem..det tar jo vekk litt av arbeids massen til en admin..og siden det sytes sånn rundt tid og mulighet til å følge med på forumet så burde det jo hvertfall være en fin løsning.

Admin(er) vil jo fortsatt ha innflytelse og "makt"

glemte også et annet tiltak :)

Det finnes en høyere grad enn General, det heter feltmarskalk, den brukes kun i krigstid og ikke i norge. men dog en fin grad til Gunnar :)

Skrevet

Det er vel ikke så stor intjening på dette forumet at det er så mange som er villig til å legge mye arbeid i det.

Personlig så skulle jeg gjerne lagt inn noen arbeidstimer nå og da på dette forumet. Dog har jeg ikke den store erfaringen med hva som må til av programvare og slikt for å drifte ett forum. Dermed vet jeg ikke om det er noe Gunnar kunne bruke meg til :wink:

Er vel manger her på forumet, inkludert meg, som hadde sagt seg villig til å hjelpe til som f.eks moderator, men jeg tror ikke det ville hjulpet noe særlig. Det er vel 7-8 moderatorer her nå, og dette bør vel holde ville jeg tro. Trengs det flere så har nok Gunnar noen respekterte medlemmer og velge mellom allerede...

Edit:

glemte også et annet tiltak :)

Det finnes en høyere grad enn General, det heter feltmarskalk, den brukes kun i krigstid og ikke i norge. men dog en fin grad til Gunnar :)

Dette grenser til en krigsone mener du :wink: hehe

Gunnar trenger vel egentlig ingen høyere grad. Alle forum brukere her vet hvem gunnar er og at det er han som styrer dette showet...

Skrevet
Når det gjelder det med å være admin i egen tråd så skjønner jeg ikke hvorfor det skal være et problem..det tar jo vekk litt av arbeids massen til en admin..og siden det sytes sånn rundt tid og mulighet til å følge med på forumet så burde det jo hvertfall være en fin løsning.

Så du synes det er helt greit at jeg fjerner eller endrer innlegg hvor du er uenig med meg? Eller fjerner innlegget der du påpekte at bilen jeg selger hadde gått 400.000 mer i fjor... :?

Skrevet

skjønner problemet hagenisse.

Men til en viss grad burde sensur makten gies til trådstarter..da det langt fra alltid er at tråden blir ødelagt av slikt som du sier..

Hvorfor ikke lage gradene fra brigadèr og oppover slik at du blir TILBYDT en grad av gunnar?

Med di forskjellige generals gradene følger forskjellig ansvar med..

f.eks

Brigadèr - Ansvaret for å se over grunner til hvorfor innlegg ble slettet. (når innlegg i en post blir slettet av trådstarter må han gi en grunn til hvorfor han slettet den)

general major - annet ansvar

general løytnant - annet ansvar

general - se over at generalene følger med sine ansvars områder.

På denne måten blir alt mer som i forsvaret...altså den riktige måten.

Gunnar mister ansvar over ting han velger at han ikke orker å ansvar over og gir det til noen under seg. på den måten trenger han når han er innom å sjekker driften kun å se etter at det som må gjøres er blitt gjort..

gradene må selvfølgelig gies til di som er aktive,kunnskapsrike, og voksne og relativt modne.

Skrevet

Hvorfor ikke lage gradene fra brigadèr og oppover slik at du blir TILBYDT en grad av gunnar?

Med di forskjellige generals gradene følger forskjellig ansvar med..

f.eks

Brigadèr - Ansvaret for å se over grunner til hvorfor innlegg ble slettet. (når innlegg i en post blir slettet av trådstarter må han gi en grunn til hvorfor han slettet den)

general major - annet ansvar

general løytnant - annet ansvar

general - se over at generalene sine ansvars områder blir riktig utført.

gradene må selvfølgelig gies til di som er aktive,kunnskapsrike OG aktive..

Men hvorfor lage så mye ut av det? Er det ikke bedre å ha en gruppe med moderatorer og la de være både dommer og bøddel. Høres ut som om det vil bli ekstre mye rot og knot om det skal bli noen som gjør moderator jobben, også er det noen som skal vokte moderatorene, også tilslutt sitter gunnar på toppen og vokter de som vokter moderatorene igjen.

På denne måten blir alt mer som i forsvaret...altså den riktige måten.

Ojoj oj for en uttalelse... :wink: hehe Godt noen syns det også da..

Skrevet
gradene må selvfølgelig gies til di som er aktive,kunnskapsrike, og voksne og relativt modne.

Dette blir jo i seg selv et problem. Hvem er aktiv nok, hvem er kunnskapsrike nok osv..Å bedømme ser jeg ikke for meg som en lett oppgave.

Skrevet

fordi gunnar kun trenger å vokte sine feks 10 generaler og ikke sine 1000 vis av brukere ?

Og vi vanlige folk, vi er ikke moderatorer, men at vi har lov å slette unna en tråd MEn må grunngi dette ser jeg ikke noe problem i..

The must be a firmer chain of command!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...