Gå til innhold

Har eller har faren din hatt BMW?  

136 stemmer

1. 1. Har eller har faren din hatt BMW?

• Ja
      60
    • Nei
      78

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen BMW´er i min nærmeste familie heller... Mercedes-Benz har det vært flere av... en førkrigsmodell (litt usikker på modellen), en W110, to stk. W201 og en W124. Min bestefar hadde på et tidspunkt en Ferrari Dino og det var nok ganske uvanlig på midten av 70-tallet i Norge. Min far hadde i tillegg en Audi 100 LS, en Volvo 240 og en Peugeot 505.

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Far min kjøpte bimmer 2mnd etter jeg kjøpte min første e30! nå går det bare i BMW her :lol:

Har vært 6 BMW`r innom di siste 3 åra på meg og min far.

Skrevet

I min familie har det gått i Opel, mest Senator, kjempebiler, var helt Opel frelst da jeg var ca. 3 år. Når jeg var 4-5 år fikk jeg være med en kamerat av pappa på Rudskogen med hans røde E30 M3. Siden da har jeg vært frelst :) Da mamma solgte den gullfargede Senator A1'n sin og kjøpte seg Bmw E36 synes alle det var en veldig ålreit og god bil å kjøre! Pappa hadde leasingbil i mange år, men jauda, ble Bmw på han i år, en E39 520IA. E39'n var enda bedre å kjøre enn E36'n og like etterpå hendte det at broren min kjøpte seg raskt en strøken 85' E28 528i med mye utstyr. 3 måneder senere klinker jeg til med drømme Bmw'n i en alder av 17 år. En E24 628Csi 77' :D

Så nei, vil ikke si at det har vært mye BMW'r i familien, annet enn at pappa alltid har likt det, bla. 2002TII fra hans ungdomstid som gikk som et uvær på den tiden.

Nå står det 4 Bmwer ute her :)

Blir nok bare Bmw fremover her, de som har prøvekjørt disse som ikke liker Bmw har fått sansen for det :)

Skrevet

Pappa har faktisk begynt å se på Bmw etter jeg gikk i anskafelse av en ;)

Han er da japansk mann og ble litt missunnelig på hvor "digg" det er å kjøre tysk bil

Skrevet

min far har altid hatet bakhjulstrekkere, fwd som duger der i gården, han har også fått det for seg og kjøre automat og så skulle han atpåtil ha diesel.

selv har jeg ikke vært borti bmw før min bror kjøpte en 98mod 520ia med noe utstyr. bilen var fet. denne byttet han så inn i en 91mod 525ia solgte denne og kjøpte en 90mod 318is som trengte litt kjærlighet (denne har han enda, blir vel banebil), så kjøpte han for noen måneder siden en alpinahvit 118d m-tech 08mod, feet!

selv hadde jeg skropel vectra 1,7td!!! til første bil, hele 82 hester som hadde gådt av med pensjon for altfor mange mil siden, bare problemer med den bilen! hadde den i ca 1,5-2 år hadde gådt 412000km da jeg solgte den!

kjøpte etter den min første bmw, kjøpte min bror sin 91mod 525ia den hadde rullet ca 275000km med mye slitt understell. da ble jeg forelsket, denne hadde sjel. brukte en hel haug penger på den men den ble jo bra teknisk. solgte den nå i oktober var gådt ca 302000km og fortsatt en drøm og kjøre.

i mai i år kom jeg over en 90mod m5 som var BILLIG. den ble kjøpt og er nå nedplukket for oppussing.

etter jeg solgte 525en måtte jeg ha ny bil og det var ingen tvil denne gangen vilket merke det måtte bli, valget falt da på en 03mod 320it m-tech 2, den er også som en drøm, var desverre litt uheldig med rustproblem på denne men den blir heldigvis ordnet på garanti

Skrevet

jeg og min bror har foresten klar og overtale min far til og kjøpe bmw, han leter etter en e90 nå, har også klart og få han til og forstå at det må ikke være diesel. men den automaten tviholder han på!

Skrevet

Pappa er 100% Volvo. Han har aldri eid noen andre biler til privat bruk enn Volvo. Kjører nå en XC70, mens mamma kjører V70 D5 Summum.

Jeg er altså det sorte får i familien som har kjøpt BMW ;)

Førstebilen min var også Volvo, men alle ser på de gamle i 2-7 og 9-serien som harry-biler, så derfor gadd jeg ikke å ha det lenger. Jeg tråkker kanskje på noen nå, men jeg er bare ærlig.

..så skal det vel kanskje også sies at jeg hadde sikla på E30 i ganske så lang tid, og at det var grunnen til at jeg solgt min lyseblå turbomaskin ;) Savner den litt til tider.

Uansett, jeg synes ikke gammel Volvo er harry hvis de riktige tinga er gjort.

Skrevet

Vi kjøpte BMW bil første gang etter at min far kjøpte seg BMW motorsykkel. Etter det har jeg hatt 7 BMW'er, samboeren min har BMW og min far er på sin tredje BMW motorsykkel. Så det er smittsomt dette.

Gamlingen kjører 35.000km i året, så han vil ikke ha BMW bil, da han bruker opp alt som er uansett. Kjører nå Renault Espace, har hatt Saab 9-3, Ford mondeo og Hyundai Trajet ( ? ) i de siste årene som firmabil. Gjengangeren er at de faller omtrent fra hverandre ved 60.000 / to år med hans bruk. Ellers kjører han 20.000 i året på motrosykkel, og har alldri hatt noen form for problemer på BMW'ene. Meget driftsikkre sykkler. Kjører nå en K1200GT, rekkefirer på 155HK. Alt utstyr som antispinn, abs, etc. Så det er en grom tursykkel.

Naboene mine trur sikkert jeg er en smule gal, da det på ett år har stått 5-6 forskjellige BMW'er, 6-7 forskjellige VAG biler i garasjen min...(leiebiler etter jeg kjøpte BMW'en på Møller i Trondheim)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...