Gå til innhold

Er så forbanna drittlei......


Hefner
 Share

Anbefalte innlegg

De jævla bremseskjolda på den e39 min. Er jo nesten umulig og kjøre den bilen der det er strødd/grus jo. Får jo stein som skraper hele tiden mellom bremseskive og skjold. Er jo drittflaut og kjøre med :)

Er alle e39 slik? hva kan gjøres?? vet det finnes andre skjold som skal være noe bedre men ikke bra.

bytter jeg bil snart bare pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å rygge når du får det?

Har opplevd dette et par ganger, men lenge siden nå! Samme med min mor sin E39.

Opplevde det på en helt ny Skoda Octavia leiebil i Oslo en gang og, bare at der hørtes det ut som hele eksosanlegget hadde falt ned og slepte langs bakken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men er alle e39 slik eller? må jo fått ordnet på det skulle en tro.

Ble andre bremseskold fra faceliften i 2001. Da er ikke problemet like vanlig lenger. Har fått stein imellom bare 2 ganger på 23.000km med min. Har bare vært å rygge så detter de ut.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør-det-selv varianten:

Har funnet ut hva den lyden er som høres kun med vinduene nede! Det er en idiotisk konstruksjonfeil fra BMW sin side.. og det er igjen det skjoldet bak bremseskivene.. der er det en fin åpning på 2 sider inn til et hulrom bak det skjoldet... tok av hjulet og deretter kaliperet og bremseskiva... så tok jeg trykkluft og blåste litt og ganske riktig! Det spruta ut masse småstein!!!

Når jeg hadde fått fjerna alt så tettet jeg igjen åpningene med silikon for å slippe å få mer stein inn der... Se bilder..

Nå er det fantastisk stille når jeg kjører over fartdumper og andre ujevnheter igjen :clap:

rasle.jpg

rasle1.jpg

rasle2.jpg

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den løsningen som er vist på bildene hjelper hvis en får småstein som legger seg inn i det hulrommet. Det hører en når en kjører over fartsdumper, rasler da i opphenget. Stein mellom skive og skjold er et annet problem og blir bedre hvis en bytter ut skjoldene til nye typen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
den løsningen som er vist på bildene hjelper hvis en får småstein som legger seg inn i det hulrommet. Det hører en når en kjører over fartsdumper, rasler da i opphenget. Stein mellom skive og skjold er et annet problem og blir bedre hvis en bytter ut skjoldene til nye typen

Har du delenummer eller info om årsmodell på den nye type skjold? skal bestille og de ser helt like ut på bildene da jeg sammenlignet en 98 modell med en 2002 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ut for det samme problemat jeg også, har på feelingen av at problemet ble større har jeg satte på store hjul. Aldri vært ut for det på vinteren med 15" og 16", men var ofte plaget med når jeg kjørte 18" og 19", og da felger med mindre eiker.. Ser for meg at stein har lettere for å sette seg fast med et større "tomrom" inni der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt samme greia med en prefacelift E39, i mitt tilfelle bråkte det så jævlig at personen som kjørte hjullaster foran meg, som hadde hørselvern, kjørte inn til siden for å se hva det var som bråkte så, hehe...

Motor technik lærte meg dette, de bruker silikon som nevnt over her.

På faceliften er det andre skjold, og der har jeg aldri opplevd noe problem.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...