eriklepe Skrevet Desember 11, 2008 Share Skrevet Desember 11, 2008 Etter noen måneder på let etter ny nr 1 bil, falt valget på denne 2003 320dat. Vurderte både 320i manuell og 318d, men hadde sansen for denne så den ble det. Er bra utstyrt med bl a. -oxfordgrønn metallic -navi prof -regsensnsor -sportseter i beige skinn -xenon -automat -handsfree -antrasit taktrek -ryggesensor -org mtech senk, styling osv utv. og inv. og endel mer av planer skal jeg for det første skifte til "norsk" termostat siden bilen er import og ble ikke skikkelig varm i iskalde nesbyen(-20). Den ble varm når det gikk oppover da. Ellers tenker jeg regnskogen blir skiftet, eller lakkert i blank sort? Vet ikke helt. Noen nye matter blir også kjøpt inn, men usikker på om jeg skal gå for sorte eller beige-som allerede står i bilen men er møkkete. med tiden kanskje jeg kjøpe andre speil og noen club sport splittere. Skal også få sjekket om den har rustsykdommen andre e46 har, før garantitiden løper ut. Jeg synes det så bra ut i falsen på dører panser og bakluke. Lurer også på å få sotet rutene, men er usikker på hvordan det blir på grønn bil med lyst interiør, PS noen? Har tenkt litt på aux input og\eller ipod interface, noen som vet om jeg kan montere begge deler. Eller om jeg i det hele tatt kan montere en av de? Har navi 6:9 ogcd skifter baki. Noen som vet hvordan jeg rimeligst kan få varm bil om morgenen, motorvarmer man kan fjernstyre fra leiligheten kanskje? Her er noen bilder fra annonsen, må få knipset noen flere når minusgradene gir opp og jeg får vasket den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 11, 2008 Share Skrevet Desember 11, 2008 Lekker bil, hvor mye går disse for i den tiden vi nå er inne i? Norsk termostat... hvor er bilen hentet fra? Husk at det er diesel, ikke så dårlig som de gamle dieselene, men heller ikke like bra som de nye. Ergo, bilen blir heller ikke kokende varm. Hvertfall ikke i 20 blå. For å få varme i den om kvelden/natta, bør vel Webasto monteres, regn med et 5 sifret beløp (20k) Fin bil, grattis! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Desember 11, 2008 Share Skrevet Desember 11, 2008 Fin bil men er vel ikke noen kebab ......Jeg liker ikke meneske hud inni men en fin bil. Hva koster en sånn om dagen ser det er mange til salgs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2008 jeg TROR bilen hargått i frankfurt siden det er der den er servicestemplet. Den ble heller ikke så raskt varm i morges, da var det -5 her, derfor jeg mistenker at termostaten enten er dårlig eller feil temperatur for nordiske forhold egentlig. 20k er litt drøyt ja mtp kjøpepris er jo 1\10. hva med elektriske da, kan ha en mulighet å trekke kabel fra garasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Soprano Skrevet Desember 11, 2008 Share Skrevet Desember 11, 2008 Handlet hos Jaro Ålesund ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2008 jaro har importert den i 2006 tydeligvis. vet du om noe snusk med de? Ser forrige eier betalte 345k for den i 2006, så den har hatt et solid prisfall på to år! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 11, 2008 Share Skrevet Desember 11, 2008 Har tenkt litt på aux input og\eller ipod interface, noen som vet om jeg kan montere begge deler. Eller om jeg i det hele tatt kan montere en av de? Har navi 6:9 ogcd skifter baki. Du kan få begge deler, biler nyere enn 2002(?) har AUX-tilkobling, se her for en enkel diy på selve kabelen. Denne kan kobles til bak radiomodulen eller foran ved navi proff, men jeg har ikke helt satt meg inn i hvor her. De aller fleste iPod-tilkoblinger benytter seg av cd-veksler-inngangen, så du mister denne om du vil ha mulighet for rattkontroll o.l. Det finnes flere alternativer på markedet, jeg har valgt en som heter Intravee, da jeg syntes denne virket best for biler med navi. Ligger noen bilder av den i tråden min (signatur). Mange av iPod-tilkoblingene har også mulighet for AUX inn som et tillegg, så dette er også et alternativ. Ellers må jeg gratulere deg med pen bil. Du har en ganske grei bilpark etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Soprano Skrevet Desember 11, 2008 Share Skrevet Desember 11, 2008 jaro har importert den i 2006 tydeligvis. vet du om noe snusk med de? Ser forrige eier betalte 345k for den i 2006, så den har hatt et solid prisfall på to år! Neida ingen snusk der i gården vil jeg tro,de har tatt inn en mengde med E46 med sportspakker Gratulerer med fin bil med flott farvekombinasjon ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2008 Har tenkt litt på aux input og\eller ipod interface, noen som vet om jeg kan montere begge deler. Eller om jeg i det hele tatt kan montere en av de? Har navi 6:9 ogcd skifter baki. Du kan få begge deler, biler nyere enn 2002(?) har AUX-tilkobling, se her for en enkel diy på selve kabelen. Denne kan kobles til bak radiomodulen eller foran ved navi proff, men jeg har ikke helt satt meg inn i hvor her. De aller fleste iPod-tilkoblinger benytter seg av cd-veksler-inngangen, så du mister denne om du vil ha mulighet for rattkontroll o.l. Det finnes flere alternativer på markedet, jeg har valgt en som heter Intravee, da jeg syntes denne virket best for biler med navi. Ligger noen bilder av den i tråden min (signatur). Mange av iPod-tilkoblingene har også mulighet for AUX inn som et tillegg, så dette er også et alternativ. Ellers må jeg gratulere deg med pen bil. Du har en ganske grei bilpark etterhvert. oki takk for oppklaring!Det intravee greiene, hva betalte du for det egentlig? Og hvor oppevarer du iphonen når den er koblet til, altså hvor har du lagt kabelen? Vet du hvordan man får horisont visning på navien, istedenfor rett ovenfra og ned visning? Fikk det til på min z4 men har ikke skjønt hvordan jeg får det gjort på denne e46en.... noen som har skiftet termostat på denne motoren selv? Lekende lett som på f eks m52? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 14, 2008 Share Skrevet Desember 14, 2008 oki takk for oppklaring!Det intravee greiene, hva betalte du for det egentlig? Og hvor oppevarer du iphonen når den er koblet til, altså hvor har du lagt kabelen? Husker ikke helt totalpris, men det gikk nok en tusenlapp og to... Jeg har kabelen opp i askebegeret foran, skal enten lage eller kjøpe en dock til å ha oppi her, men har ikke kommet så langt enda. Kabelen går gjennom midtkonsollen over teppe og inn under baksetet. Planen var å legge kabelen under teppet det lille stykket mellom midtkonsoll og baksete, men dette var ikke så lett. Får se om jeg prøver mer med dette eller om jeg velger en annen rute. Isåfall må jeg ha en skjøtekabel, da den som fulgte med var i korteste laget. Vet du hvordan man får horisont visning på navien, istedenfor rett ovenfra og ned visning? Fikk det til på min z4 men har ikke skjønt hvordan jeg får det gjort på denne e46en.... Gå inn på settings fra hovedmenyen, hold deretter inne menu-knappen i 10 sekdunder eller noe, da kommer det opp en service-meny der du kan velge dette. Ganske teit at man må innpå en skjult meny, men sånn er det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2008 uff høres utsom mye arbeid. Leser cd skifteren mp3 i e46? om den gjør det dropper jeg ipod koblingen ihvertfall. Hva mener folket om tectylbehandling?bilen er jo ikke ny, så har det noe for seg å få den tectylbehandlet egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 uff høres utsom mye arbeid. Leser cd skifteren mp3 i e46? om den gjør det dropper jeg ipod koblingen ihvertfall.Hva mener folket om tectylbehandling?bilen er jo ikke ny, så har det noe for seg å få den tectylbehandlet egentlig? En fin bil med en fin farge... gratulerer med den. Jeg mener å huske at Business spillerne til E46 kunne spille Mp3 fom. 2004. Det letteste er nok en eller annen iPod kobling eller en radiotransmiter i forbindelse med iPod´en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 http://bavariansoundwerks.com/category/282/0/BMW-iPod-Integration/ hær er den fineste måten å få ipod/mp3 i bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 http://bavariansoundwerks.com/category/282/0/BMW-iPod-Integration/hær er den fineste måten å få ipod/mp3 i bmw En elegant løsning, men dyr... knapt 1200 kroner er mye for en slik integrasjon... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 Jeg fikk totalpris på 389$ :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå