wabby Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Vel, det er godt å se att en ikke er den eneste som har noia Jeg sonderer terenget både på jobben å når jeg er på handletur På jobben er vi en kompisgjeng med kun BMW å auda, så der står det 2 audaer å gjerne en 3 til 4 e34 alle samla på en egen plass utfor jobben Har ikke fått en bulk eller skramme som kommer av parkeringer her å der enda Å jeg går seriøst over hele bilen når jeg kommer ut igjen Verre er det med dama, hun har slutta å bruke bilen min når hun skal ut å handle alene bilen jeg hadde før den jeg har nå fikk en bulk hver gang den var på butikken, eller en ny skramme i en av felgene, inntrøkka fanger eller lignende iriterende Det er derfor man alltid skal ha en konebil... Man ser det lett på felgene. Men jeg har alltid latt vær å si noe, for er kjipt om man skal krangle for et sett felger. hehe. Men men, er ikke noe issue nå med xD
crizi Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 jeg parkerer nærmest inngangen uavhengig av bil. ferdig med saken.. blir det skader så ringer jeg forsikring selskap og problem solved. går aldri lenger enn nødvendig parkerte faktisk på mc halvmeter unna inngangen på mcdonalds en gang da det var få der.. fikk beskjed av betjeningen at de skulle ringe politiet hvis jeg ikke flyttet sykkelen.. hehe Hva med egenandel, bonus o.s.v.?? Pappa betaler? pappa betaler ikke en dritt han, og med fullkasko dekkes hærverk osv uten egenandel el bonustap
øystein andre Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Det er derfor man alltid skal ha en konebil... Man ser det lett på felgene. Men jeg har alltid latt vær å si noe, for er kjipt om man skal krangle for et sett felger. hehe. Men men, er ikke noe issue nå med xD Sant det, er ikke vits i å krangle om noe oppskrapa aluminium men er surt når det blir ødelagt alikevell Vist en nevner noe så er somregel svaret: vet ikke jeg vel
Fredrik Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Elementære regler for hvordan man parkerer ved kjøpesentre etc. av Fredrik Falkenberg. 1. Parker hvis mulig ved siden av en bil som er minst like fin/ny som din egen. 2. Parker aldri ved siden av en bil som man tydelig kan se bærer preg av mangel på vedlikehold. 3. Parker aldri ved siden av en bil med 3 dører og barnesete...heller ikke hvis mulig ved siden av en annen type bil med barnesete. 4. Parker hvis mulig alltid på høyre side av en bil. De fleste kjører alene og bruker dermed ikke høyredøren + at du evt. bestemmer avstanden til bilen på din høyre side. 5. Parker alltid langt fra inngangen til et kjøpesenter...de fleste gidder ikke å gå langt...ergo er det store muligheter for at du kan parkere uten "naboer". 6. Hvis du skal parkere og dine "naboer" ser heller tvilsomme ut...se etter når tiden på deres parkering går ut og velg en som har betalt for en lang tid til å være din nabo på din høyre side. Vær så hurtig du kan og kom tilbake til bilen før din nabo. 7. Glem kjøpesentre på lørdager og konsentrer hvis mulig dine innkjøp til de andre ukedagene etter klokken 18.00. 8. Parker alltid langt fra inngangen til et treningsstudio...folk fulle av adrenalin og hormoner har ikke en stor grad av nestekjærlighet. 9. Hvis du har hengerfeste og skal parkere langs med en vei...parker med en god avstand til bilen foran...din nabo bak skal nok sørge for å passe seg. 10. Husk å snu i tide...det er bedre/billigere å gjøre innkjøpene en annen dag/tid enn å få bulker i siden.
Captain Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Forrige gang jeg var på kjøpesenteret (prøver og holde meg unna så langt det lar seg gjøre) parkerte jeg lengst unna inngangen, flere titalls parkeringsplasser unna nærmeste bil. Når jeg kom tilbake var det utrolig nok en eller annen luring som hadde parkert i feltet ved siden av, på tross av 10+ ledige felt ved siden av hverandre på begge sider...ingen skade skjedd forsåvidt, men lurte litt på tankeprosessen bak det valget...
Fredrik Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Forrige gang jeg var på kjøpesenteret (prøver og holde meg unna så langt det lar seg gjøre) parkerte jeg lengst unna inngangen, flere titalls parkeringsplasser unna nærmeste bil.Når jeg kom tilbake var det utrolig nok en eller annen luring som hadde parkert i feltet ved siden av, på tross av 10+ ledige felt ved siden av hverandre på begge sider...ingen skade skjedd forsåvidt, men lurte litt på tankeprosessen bak det valget... Akkurat den samme som din...
Der Barockengel Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Når jeg kom tilbake var det utrolig nok en eller annen luring som hadde parkert i feltet ved siden av, på tross av 10+ ledige felt ved siden av hverandre på begge sider...ingen skade skjedd forsåvidt, men lurte litt på tankeprosessen bak det valget... Enkelt. Svært mange er livredde for å føle seg ensomme eller stikke seg ut på parkeringsplasser - derfor ser de seg om etter en trygg bilside å parkere langs...
Leadfoot Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Aldri på hjørner uten stolper ved siden av. Har sett en del frustrerte folk ved siden av biler med stygge merker på fangerne. Ellers lite.
Fredrik Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 min parkering... Det gjorde jeg også i Horten... 600 kroner i parkeringsgebyr...
Thomaz Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 aldri forlat bilen din på fergen. sitt heller i den under turen hvis det er lov. Helt enig. På ferger er det helt pyton! De plasserer bilene så nærme at man nesten ikke kan komme ut av bilen... Er litt kjedelig å sitte i bilen fks over til Danmark, Tyskland..
///Mysild Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 kjører kjæresten til inngangen, sitter i bilen å venter, og kjører hjem igjen... hehe... ellers parkere jeg inntil vegger, ol
Captain Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Forrige gang jeg var på kjøpesenteret (prøver og holde meg unna så langt det lar seg gjøre) parkerte jeg lengst unna inngangen, flere titalls parkeringsplasser unna nærmeste bil.Når jeg kom tilbake var det utrolig nok en eller annen luring som hadde parkert i feltet ved siden av, på tross av 10+ ledige felt ved siden av hverandre på begge sider...ingen skade skjedd forsåvidt, men lurte litt på tankeprosessen bak det valget... Akkurat den samme som din... At han vil stå unna "alle de andre"; ja At han vil parkere inntil meg; nei, ikke samme tankeprosess som meg, hehe. Kanskje han synes det vil trist for bilen sin om den måtte stå alene, og ikke sammen med alle de andre bilene
Saltkjelen Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 min parkering...Bilde fjernet Det gjorde jeg også i Horten... 600 kroner i parkeringsgebyr... Se det positive i det.. Det ble tros alt billigere enn å rette ut parkeringsbulker.. Fikk også et parkeringsgebyr i Lillestrøm her for et par dager siden hvor jeg tok meg friheten til å parkere longside.. Ja, båtspråk er kjekke greier.. Fikk imidlertid kun 500kr i gebyr, forsåvidt fornøyd med det mht. det var billigere enn å rette ut disse bulkene.. Men.. Alt i alt så er det jo surt at man må feilparkere og betale dyre gebyrer for å ikke få parkeringsbulker..
Galro Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Må innrømme at jeg har relativt slapt forhold til parkering. Jeg stoler på at folk er såpass forsiktig at de greier å ikke smadre bilen min mens den står der. Dessuten har jeg krom og gummi både forran og bak som tar av støtet om det skulle skje noe. Siden bilen har såpass god svingradius som den har pleier jeg å ta litt kronglete plasser siden disse ofte er ledige. Er jeg usikker på hvor langt det er før jeg treffer stolper, setter jeg den i fri så den triller helt til den treffer stolpen (er som sagt svære gummilister i fronten). Jeg prøver å holde meg langt unna alt som har med sollys å gjøre. Den har nemlig såpass stort bakvindu at alt som ligger der blir svidd når jeg står i solen. Jeg liker også å parkere inntil biler av likt merke som min egen, men det har mer med et ønske om tilhørlighet enn noe annet egentlig. I det siste har en Audi a4 drevet med jakt på meg (Helt seriøst! Vi snakker avbryte forbikjøringer sånn at jeg må bråbremse, legge seg rett opp i rompa på meg, snike seg forbi på innsiden når jeg står å venter i kryss os.v. Helt gærent!) så jeg har derfor blitt litt lettere paranoid med å ikke sette den ved siden av svarte Audi a4-er type forrige generasjon. En typisk parkering foretatt av meg. Legg merke til at begge bilene er typiske familiebiler. Den ene har til og med knust lykt! Det gikk bra det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå