knut_olestad Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Typisk parkering på Åndalsnes Lørdag, midt i rushet: Bilens fører var på +sida av 60.. Og Siggen var rask ut, men ikke rask nok, bilen ble stående og sperre i ca 20 minutter.
A1eks Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 I fjor sommer lærekjørte jeg med en Toyota Hiace, en svært sliten en, og når vi (jeg og en slektning) skulle på den lokale sjappa for å handle mat og varer, parkerte vi 2 meter, longside, utenfor inngangen
Marius2002 Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Parkerer aldri ved siden av Volvo 240 eller andre biler som er litt småbulkete. Går vel mest psykisk dette da... Ellers så prøver jeg å parkere slik at det blir plass til biler rundt meg uten at min står for klistret oppi bilene. Om jeg parkerer meget skjevt bryr jeg meg ikke særlig om sålenge jeg er innenfor merket plass, og ikke bruker mer en ett felt.
wabby Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Ang bra perkering! Lo godt i sommer Må si at folk i kr.sand kan parkere ja!!
Spinx Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Elementære regler for hvordan man parkerer ved kjøpesentre etc. 1. Parker hvis mulig ved siden av en bil som er minst like fin/ny som din egen. 2. Parker aldri ved siden av en bil som man tydelig kan se bærer preg av mangel på vedlikehold eller har mange skader. 3. Parker aldri ved siden av en bil med 3 dører og barnesete.. Heller ikke (hvis mulig) ved siden av en annen type bil med barnesete. 4. Parker hvis mulig alltid på høyre side av en bil. De fleste kjører alene og bruker dermed ikke høyredøren + at du evt. bestemmer avstanden til bilen på din høyre side. 5. Parker alltid langt fra inngangen til et kjøpesenter.. De fleste gidder ikke å gå langt... Ergo er det store muligheter for at du kan parkere uten "naboer". 6. Hvis du skal parkere og dine "naboer" ser heller tvilsomme ut... Se etter når tiden på deres parkering går ut og velg en som har betalt for en lang tid til å være din nabo på din høyre side. Vær så hurtig du kan og kom tilbake til bilen før din nabo. 7. Glem kjøpesentre på lørdager og konsentrer (hvis mulig) dine innkjøp til de andre ukedagene etter klokken 18.00. 8. Parker alltid langt fra inngangen til et treningsstudio.. Folk fulle av adrenalin og hormoner har ikke en stor grad av nestekjærlighet. 9. Husk å snu i tide.. Det er bedre/billigere å gjøre innkjøpene en annen dag/tid enn å få bulker i siden. 10. Kjøp en billig gammel bil og glem alle bekymringer vedr. parkering! Den her likte jeg. Tror jaggu jeg skal skrive den ut, ramme disse "budene" inn og gi det til min kjære som en julepresang Den regel nr 1 der er ubrukelig pga du vet jo aldri hvor lenge den bilen står der? Pluteselig kommer det en ny bil og da er det kanskje en rusa finsk alkeholiker som bare skal hen på butikken med sin Ford Fiesta:( Men ellers greie forhåndregler.
Der Barockengel Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Hmm, den vesle lyseblå i midten ble vel regnet som en storbil da den var ny.
Galro Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Hmm, den vesle lyseblå i midten ble vel regnet som en storbil da den var ny. Ja, er det ikke morsomt å se hvordan det har utviklet seg? Bilen min er vel litt større enn din (e28), men ute i trafikken føler jeg nesten liten. Når jeg i tillegg blir jakta på av audi-sjafører blir jeg ikke noe høyere i hatten. Jeg tror Audi a3-en som jeg tok lappen i, veier mer enn bilen min - vi snakker om en bil i Golf-klassen! Dessuten får lettere klaustrofobiske følelser av å sitte inne i de fleste bilene.
Fredrik Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Elementære regler for hvordan man parkerer ved kjøpesentre etc. 1. Parker hvis mulig ved siden av en bil som er minst like fin/ny som din egen. 2. Parker aldri ved siden av en bil som man tydelig kan se bærer preg av mangel på vedlikehold eller har mange skader. 3. Parker aldri ved siden av en bil med 3 dører og barnesete.. Heller ikke (hvis mulig) ved siden av en annen type bil med barnesete. 4. Parker hvis mulig alltid på høyre side av en bil. De fleste kjører alene og bruker dermed ikke høyredøren + at du evt. bestemmer avstanden til bilen på din høyre side. 5. Parker alltid langt fra inngangen til et kjøpesenter.. De fleste gidder ikke å gå langt... Ergo er det store muligheter for at du kan parkere uten "naboer". 6. Hvis du skal parkere og dine "naboer" ser heller tvilsomme ut... Se etter når tiden på deres parkering går ut og velg en som har betalt for en lang tid til å være din nabo på din høyre side. Vær så hurtig du kan og kom tilbake til bilen før din nabo. 7. Glem kjøpesentre på lørdager og konsentrer (hvis mulig) dine innkjøp til de andre ukedagene etter klokken 18.00. 8. Parker alltid langt fra inngangen til et treningsstudio.. Folk fulle av adrenalin og hormoner har ikke en stor grad av nestekjærlighet. 9. Husk å snu i tide.. Det er bedre/billigere å gjøre innkjøpene en annen dag/tid enn å få bulker i siden. 10. Kjøp en billig gammel bil og glem alle bekymringer vedr. parkering! Den her likte jeg. Tror jaggu jeg skal skrive den ut, ramme disse "budene" inn og gi det til min kjære som en julepresang Den regel nr 1 der er ubrukelig pga du vet jo aldri hvor lenge den bilen står der? Pluteselig kommer det en ny bil og da er det kanskje en rusa finsk alkeholiker som bare skal hen på butikken med sin Ford Fiesta:( Men ellers greie forhåndregler. Selvfølgelig, men poenget er kun å redusere risikoen for bulker i størst mulig grad. Her er forøvrig originalen fra 2005... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=2 ... E6re#23502
Der Barockengel Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Ja, er det ikke morsomt å se hvordan det har utviklet seg? Jo, selv om "morsomt" kanskje ikke er ordet. Jeg mener E3 er ca 10cm lengre enn en samtidig 5-serie, så litt over 4,7m. Fortsatt lengre enn mange nye biler, men som du sier oppleves den nesten som liten. I parkeringshus er dette en fordel - som du var inne på. Det er utrolig hvor klønete mange nye forhjulstrekkere føles i forhold på trange parkeringsplasser. Dessuten får lettere klaustrofobiske følelser av å sitte inne i de fleste bilene. Enig - jeg følte meg ordentlig innestengt sist jeg satt på med en Avensis. Håper det blir lenge til neste gang. Har dessverre ikke gode råd mot onde Audi-eiere; noen tåler tydelig ikke at man kjører rundt i en bil som skiller seg litt ut fra den gjengse dusinvaren som går på veiene i dag.
Der Barockengel Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Typisk parkering på Åndalsnes Lørdag, midt i rushet: Bilens fører var på +sida av 60.. Og Siggen var rask ut, men ikke rask nok, bilen ble stående og sperre i ca 20 minutter. Rask ut... Skulle ha ut for å ta bilde, da?
Andreas1 Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Må innrømme at jeg har relativt slapt forhold til parkering. Jeg stoler på at folk er såpass forsiktig at de greier å ikke smadre bilen min mens den står der. En typisk parkering foretatt av meg. Legg merke til at begge bilene er typiske familiebiler. Den ene har til og med knust lykt! Det gikk bra det. Bilen din er jo så spesiell at folk blir oppmerksomme på den og dermed forsiktige uten at de tenker over det Tøff bil forresten
Andreas1 Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Elementære regler for hvordan man parkerer ved kjøpesentre etc. Selvfølgelig, men poenget er kun å risikere risikoen for bulker i størst mulig grad. Her er forøvrig originalen fra 2005... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=2 ... E6re#23502
Galro Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Jo, selv om "morsomt" kanskje ikke er ordet. Jeg mener E3 er ca 10cm lengre enn en samtidig 5-serie, så litt over 4,7m. Fortsatt lengre enn mange nye biler, men som du sier oppleves den nesten som liten. I parkeringshus er dette en fordel - som du var inne på. Det er utrolig hvor klønete mange nye forhjulstrekkere føles i forhold på trange parkeringsplasser. Enig - jeg følte meg ordentlig innestengt sist jeg satt på med en Avensis. Håper det blir lenge til neste gang. Har dessverre ikke gode råd mot onde Audi-eiere; noen tåler tydelig ikke at man kjører rundt i en bil som skiller seg litt ut fra den gjengse dusinvaren som går på veiene i dag. Vil si at det var relativt brukbar gjetning. Ifølge hånboken (tok den fram) så er bilen akkurat 4,7m. lang. I legden brukes mye av plassen til stor bagasjerom, så mellom akslene er det 2692 mm. (ca.) Dette er nok også derfor bilen føles relativt liten ut når du sitter inne i den. I den siste siterte teksten mente jeg egentlig "Dessuten får lettere klaustrofobiske følelser av å sitte inne i de fleste nyere biler." Vi har en Mondeo av den nye typen her hjemme, og jeg sitter med angst hver gang vi må ta den med på tur. Den har høy front som gjør det uoversiktig, tykke stolper med tilhørende heftige blindsoner os.v. Dessuten skulle noe skje sånn at bilen stopper er det kun Fisher Price som vet råd! Det som er pussig med Audi-sjaføren (ganske sikker på at det kun er en spesifikk) er at han alltid har med seg en familieskokk når han skal utføre hasardiøse forbikjøringer og slikt. Jeg vet ikke om han oppfører seg sånn mot alle som krysser hans vei, men jeg kan jo begynne å lure. Muligens er det bare primitive forsøk på kappkjøring. Andreas1: Takker så meget. Det skal sies at jeg har de samme parkeringsritualene uansett hvilken og hvems bil jeg kjører (med unntak av det å benytte seg av gummilistene), og jeg aldri fått parkeringsbulker eller -riper. Likevel så merker jeg at folk faktisk er snillere mot meg i trafikken når jeg kjører Bmw-en. Mange vinker meg frem selv om de egentlig har forkjørsrett (mange vinker generelt også ), ligger litt unna når jeg kjører sakte i mørket os.v. Edit: Jeg må bare legge til en liten ting: Jeg foretrekker også å parkere nærme andre siden jeg da anser det som mindre trolig at min blir stjælt.
Fredrik Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Selvfølgelig, men poenget er kun å risikere risikoen for bulker i størst mulig grad. Her er forøvrig originalen fra 2005... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=2 ... E6re#23502 Skriveleif forekommer, men er rettet nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå