Gå til innhold

bruker du oppvaskmiddel på bilen?  

76 stemmer

1. 1. bruker du oppvaskmiddel på bilen?

• ja, kan man ikke det da?
      4
    • nei, selvfølgelig ikke!
      67
    • bruker det jeg finner, bare det blir rent!
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste på vg at ajax og zalo er godt brukte bilvaskemiddler! håper ikke dere bruker dette på bilene deres!

en ting til... 3 av 4 vasker bilen 1 gang i måneden! føler meg litt unormal som vakser opp mot 5-6 ganger i måneden... nesten uten å bruke bilen :roll:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=161193

til de som svarer ja, så fjerner dette det beskyttende fettlaget som gjør at lakken blir dårlig, skjolder etc, så slutt med det!

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
en ting til... 3 av 4 vasker bilen 1 gang i måneden! føler meg litt unormal som vakser opp mot 5-6 ganger i måneden... nesten uten å bruke bilen :roll:

Mye lettere - og morsommere - å vaske bilen når den ikke er veldig skitten. :P

Skrevet

Mye lettere - og morsommere - å vaske bilen når den ikke er veldig skitten. :P

ja, helt enig... greiere å bare spyle bilen og så (nesten) bare tørke den igjen :-P

Skrevet

Navara'n vasker jeg en gang i måneden, da ser jeg at jeg vasker den. :) Er artig det å.

Men bruker da ikke zalo. Bruker Turtle Wax en eller annen bilshampoo som jeg ikke kommer på navnet på i farten. Mener flaske er rød jeg.

Skrevet

Skumle tall. Vasker med meguiars gold wash eller hva den heter. Brukte biltema svamp med innsatt shampoo et par ganger på gamlebilen da :oops:

Har akkuratt vasket nå, men det tar 1 dag før den er like skitten igjen nå vinterstid.. Om sommeren blir det ca en gang i uka så lenge været er fint, og i regnværsperioder er det jo ikke vits..

Nei salo og andre husholdningsvaskemidler holder jeg meg langt unna..

Skrevet

Jeg bruker Meguiars nxt shampo pga tilgjenglighet og pris. Men denne er litt i sterkeste laget.

Hvis bilen bare er litt skitten, og det er kaldt ute. Bruker jeg NOrinse med tobøttekombinasjon inni garasjen.

Skrevet

Å vaske bilen en gang i måneden for holde lenge på denne tiden av året. Mulig jeg er litt lat, men kjører så lite.

På sommeren er det vel nærmere en gang i uka.

Bruker gjerne turtlevask og vaskehanske, eller fyller en bøtte med skumvask fra børsten på bensinstasjonen.

Skrevet
til de som svarer ja, så fjerner dette det beskyttende fettlaget som gjør at lakken blir dårlig, skjolder etc, så slutt med det!

Ikke alle som er opptatt av at lakken er 100%. Dessuten.. det går noen år før den virkelig blir stygg, og da kan man jo bare lakkere på nytt - til samme pris som de verste vaskeentusiastene har brukt på vaskemidler. :wink:

Skrevet

Ikke alle som er opptatt av at lakken er 100%. Dessuten.. det går noen år før den virkelig blir stygg, og da kan man jo bare lakkere på nytt - til samme pris som de verste vaskeentusiastene har brukt på vaskemidler. :wink:

Det koster ikke mye å holde lakken i sjakk så lenge det ikke blir en lidenskap. (Det blir det nesten uansett etter hvert)

Det man trenger er:

En god BILshampo, en vaskehanske, microfiber tørkehåndkle, en flaske med god voks, påføringspadder og microfiberkluter.

Om man ikke vokser den så ofte, bør man ha en flaske lakkerens også.

Dette koster langt mindre enn en omlakkering, og i tillegg så har man en fin bil hele tiden.

Skrevet

hmm har ikke slått meg inn å bruke zalo eller ajax eller liknende, disse produktene duger best til på kjøkkenet ;)

bruker statoil sin selvask på vinteren og Meguiars sine produkter på sommeren;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...